נזק חמור בעקבות טיפול ליישור שיניים? ייתכן שמדובר ברשלנות רפואית

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

למרות שיישור שיניים הוא הליך נפוץ, לא פעם הוא מסתיים בנזק שנגרם למטופל, שנאלץ לעבור עוד שנים רבות של טיפולים משקמים ארוכים ויקרים. איך נזהרים, ואיזה פיצוי צפוי לנפגעים?

טיפול ליישור שיניים מחזיר את הביטחון העצמי והחיוך לרבבות מטופלים מדי שנה. ואולם, מדובר בפרוצדורה הדורשת מומחיות וידע ספציפי, ולעתים רופאים אורתודונטים לא מיומנים עלולים לגרום לנזק חמור למטופלים. במקום לשפר את חייהם, יישור שיניים שהסתבך גורם למטופלים כאב וסבל, ולא פעם גורר אותם לסדרת טיפולים נוספים, כואבים ויקרים.

עו"ד ד"ר זמי מור מילברג ממשרד עו"ד רובין וימר, העוסק בין היתר ברשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים, מסביר ממה נובעות הבעיות העיקריות ביישור שיניים – ומה אפשר לעשות במקרה שנפלת קורבן לרשלנות רפואית.

הרופא לא ביצע את הבדיקות הנדרשות, לסת המטופל התעקמה

"טיפלנו בתיק של בחור שפנה למרפאה מכובדת ליישור שיניים, אצל רופא שהציג עצמו כמומחה", מספר ד"ר מילברג. "אותו רופא שיניים לא ביצע את כל הבדיקות הנדרשות, ולכן לא ידע להתאים לו את הטיפול בצורה נכונה. כתוצאה מכך, במשך ארבע שנים סבל המטופל מלחץ מופרז על הלסת התחתונה, שגרם לה לסטות החוצה בצורה בולטת וניכרת.

"כיום, המצב של אותו מטופל הוא לא פחות מקטסטרופלי. הוא חייב לעבור טיפול אורתו-כירורגי, שבו מנסרים את הלסת ומקבעים אותה מחדש, ואז להתחיל שוב את כל תהליך יישור השיניים מההתחלה. המטופל הזה סבל במשך שנים רבות כתוצאה מהטיפול, וקיבל פיצוי של 175 אלף שקלים על כל מה שעבר ועוד יעבור".

זול זה יקר – במיוחד בטיפולים ליישור שיניים

עו"ד ד"ר זמי מור מילברג. "לא להתפתות למחירים זולים"
"חשוב לזכור שתמיד עדיף לבחור ברופא שברור שהוא מומחה ומיומן, ובטח שלא להתפתות למחירים זולים ואטרקטיביים", אומר ד"ר מילברג. "באתר משרד הבריאות ניתן לבדוק לגבי כל רופא בארץ אם יש לו מומחיות או לא. ישנם רופאים שמציגים את עצמם כמומחים ליישור שיניים למרות שאינם כאלה, וגם אם מבחינה חוקית מותר להם לבצע את הטיפול – לא בטוח שיש להם את המיומנות הדרושה לטיפול נכון.

"חוסר המיומנות הזה עלול לגרום לטעויות כמו בחירת שיטת טיפול לא נכונה, התעלמות ממחלות של המטופל שמצריכות התייחסות מיוחדת, אי ביצוע של כל הבדיקות המקדימות לטיפול, ושימוש באמצעי יישור שיניים באיכות גרועה או כאלה שלא עברו אישור של משרד הבריאות. רשלנות רפואית שנגרמת בעקבות טיפולים אורתודונטיים עלולה לגרום למטופל בעיות חמורות, ולא תמיד אפשר לתקן אותן".

במקרה של תביעה – מה סכום הפיצויים שאפשר לקבל?
"בדרך כלל ההחלטה מתקבלת לפי חומרת המצב והנסיבות הספציפיות של כל מקרה", מסביר ד"ר מילברג. "מביאים בחשבון את גודל הנזק, מה נדרש כדי לתקן אותו – אם זה אפשרי בכלל – וכמה סבל ועוגמת נפש נגרמו למטופל. הפיצויים יכולים להיות בסכום של עשרות אלפי עד מאות אלפי שקלים, ובאחרונה אף נקבע תשלום פיצוי של יותר ממיליון שקלים, בהליך אורתודונטי שעירב גם השתלה וכירורגיה".

באיזה מקרה כדאי לפנות לייעוץ משפטי בחשד לרשלנות רפואית?
"במקרה של טיפול אורתודונטי, ברגע שמתעורר הספק הקטן ביותר בנוגע לטיפול, חשוב לבוא ולהתייעץ עם עורך דין ולקבל חוות דעת ממומחה. בתהליך יישור שיניים יש חלון הזדמנויות קטן מאוד לשינויים ותיקוני נזקים. אם מפספסים אותו, הנזק הצפוי יכול להיות בלתי הפיך".

משרד עו"ד רובין וימר הוא משרד המתמחה בין היתר בתחום הרשלנות רפואית, ומייצג לקוחות בתיקי רשלנות רפואית במסגרת טיפולי שיניים אורתודונטיים.

נגרם לך נזק בעקבות טיפול אורתודונטי? אם ברצונך לברר האם מגיע לך פיצוי ולקבל יעוץ משפטי, ניתן לפנות אל משרד עו"ד רובין וימר בטלפון 03-6958040 או להשאיר פרטים ונציגי משרד עו"ד רובין וימר ייצרו איתך קשר

אם ברצונך לברר האם מגיע לך פיצוי ולקבל יעוץ משפטי

או השאר פרטים ונציגי משרד עו"ד רובין וימר ייצרו איתך קשר

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו