הילד נפצע? ביטוח תאונות תלמידים מכסה את הפגיעה בכל מקום ובכל זמן

רבים לא יודעים, אך לכל התלמידים בישראל עד גיל 18 יש ביטוח תאונות, שמכסה גם פגיעות שנגרמות מחוץ למסגרת החינוכית, בחוג, ואפילו בחופשה, בכל שעה ביום. לא פעם מדובר בפיצויים של מאות אלפי שקלים. "גם כשמדובר בתאונה עצמית ואין גורם אחראי – יש כיסוי"
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

ב', תלמיד ישיבה בן 17, הגיע לרחצה בכנרת במסגרת פרטית, שאינה קשורה לישיבה, ומחוץ לשעות הפעילות שלה. למרבה הצער, ב' טבע ואמנם חולץ, אך נגרם לו נזק מוחי ונוירולוגי. מ', תלמיד בן 15, רכב על אופניו לאחר שעות הפעילות בבית הספר, נפל ונפגע בקרסולו. בשני המקרים, מדובר בתאונות שלא התרחשו במסגרת החינוכית, אך הן עדיין נחשבות כתאונות תלמידים, ולכן נכללות במסגרת הביטוח.

עו"ד רונן לפיד, שמשרדו ממוקם בכרמיאל ומטפל בלקוחות מאזור הגליל המערבי, מסביר כי "רבים חושבים שרק תאונה בתוך בית הספר ובשעות הלימודים, או בדרך לבית הספר, כלולה בביטוח התלמידים ויכולה לזכות בפיצוי, אבל זו טעות. במקרה של תלמיד הישיבה, למשל, השגנו עבורו פיצוי של 600 אלף שקל, ואילו מ', שנפל מהאופניים, קיבל פיצוי של 142 אלף שקל לאחר ההליך שניהלנו עבורו".

"כולם מכוסים, בכל שעה"

עו"ד לפיד מדגיש כי "כל תלמיד מגיל 3 ועד גיל 18 (לרבות תלמידי ישיבה) הלומד במוסד חינוכי מוכר, מבוטח בפוליסת ביטוח לתאונות אישיות. הפוליסה מכסה בכל שעות היממה, גם לאחר שעות הפעילות בבית הספר וגם בחופשות, בבית, בגן, בבית הספר, בחוגים ואפילו בחו"ל. זאת, למעט תאונות דרכים או פעולות איבה. הביטוח מיועד למקרים שבהם נגרם נזק משמעותי ותפקודי לגוף, ולא לכיסוי הוצאות רפואיות.

"כמובן שהביטוח מכסה גם תאונות שנגרמות בתוך המוסד הלימודי. על פי הדין בישראל, על צוות בית הספר מוטלת חובה לדאוג לביטחונם ושלומם של התלמידים, ולבצע פיקוח נאות. אם ילדכם נפגע חלילה בבית הספר ניתן להגיש תביעה לפי פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים, שבה מבוטח כל תלמיד על ידי הרשות המקומית שבה הוא לומד. ניתן גם להגיש תביעה נזיקית כלפי הגורם האחראי לפציעת הילד – בית הספר ומשרד החינוך".

כדי לבדוק את זכאותכם לפיצוי – בחרו את קבוצת גיל הילד:

שיעור הצלחה של יותר מ-95%

משרדו של עו"ד לפיד עוסק בתחום תביעות ביטוח ותאונות אישיות ונזיקין, ומלווה נפגעים שנפצעו בתאונות שונות כמו חבלה כתוצאה מנפילה, תאונות אופניים, תאונות בחצר בית הספר ובחוגים. לאחר שייצג מאות תלמידים, כולל מקרים מורכבים במיוחד, מדווח עו"ד לפיד כי "לשמחתנו, שיעור ההצלחה שלנו גבוה במיוחד, יותר מ-95%. אנחנו מתמחים בהשגת תוצאות גם במקרים שבהם כביכול לא היה ביטוח, ויודעים להשיג פיצוי גם עבור ילדים אלה".

חשוב לדעת כי בתביעה לפי פוליסת ביטוח תאונות תלמידים אין צורך להוכיח רשלנות, ואף שאלת האחריות אינה עומדת על הפרק. "די בעצם האירוע התאונתי כדי להביא לזכאות לקבלת פיצוי לפי תנאי הפוליסה, גם כאשר אין גורם אחראי או מדובר בתאונה עצמית", אומר עו"ד לפיד. "עם זאת, כשמגישים גם תביעה נזיקית כלפי בית הספר יש להוכיח רשלנות מצד המוסד החינוכי, וכאן יש חשיבות רבה גם למיומנות ולניסיון של עורך הדין המטפל בתביעה".

"לא מספרים להורים על הזכויות שלהם"

עו"ד לפיד שירת שנים רבות במערך משאבי האנוש בצה"ל, והא בעל תואר MA במשפטים וכן תואר ראשון במנהל עסקים. במהלך שירותו, צבר ניסיון כשופט הרכב בבית הדין הצבאי וכן קשרים אישיים רבים במערכת הביטחון. לאחר פרישתו, הקים את המשרד בכרמיאל יחד עם פורשים אחרים בדרגות בכירות, והמשרד צבר במהירות מוניטין ככתובת המקצועית לענייני נזיקין באזור הגליל המערבי.

לדברי עו"ד לפיד, "חברות הביטוח אינן מיידעות את ההורים בדבר זכויות ילדיהם שנפצעו, והמידע שניתן להורים מהמוסד החינוכי הוא לרוב כללי בלבד. לכן, בכל מקרה של תאונה שאירעה לילד מומלץ קודם כל לוודא שהוא יקבל טיפול רפואי מתאים, ולצייו כי מדובר בתאונה. חשוב לשמור את כל המסמכים הרפואיים והקבלות, ולהתייעץ בהקדם האפשרי עם עו"ד בתחום הנזיקין והביטוח.

"ניתן לתבוע עד גיל 21"

"חשוב גם לדעת שתקופת ההתיישנות על הביטוח היא שלוש שנים מיום הגיעו של הקטין לגיל 18. כלומר, אם הילד שלכם עבר תאונה כשהיה תלמיד, תוכלו להגיש את התביעה עד שימלאו לו 21. כמובן, שעדיף להגיש את התביעה כמה שיותר סמוך למועד התאונה על מנת להגדיל את הסיכוי לפיצוי ראוי.

"כשאנחנו משלמים על ביטוח אין שום סיבה לא לממשו, ויש לעמוד על זכותנו לקבל פיצוי", הוא אומר ומסכם, "פנייה לעורך דין מיומן המתמחה בתחום הנזיקין, תבטיח טיפול מקצועי שבקיא בפרטי החוק ותוכל לייצר מקסימום פיצוי לנפגע ולמשפחתו".

כדי לבדוק את זכאותכם לפיצוי – בחרו את קבוצת גיל הילד:

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו