מהי רשלנות רפואית בזמן לידה?

שלנות רפואית בזמן לידה
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אין תקופה משמחת יותר בחיים שלנו מאשר התקופה בה אנחנו מצפים לתינוק ותקופת הלידה שלו. אין גם תקופה מלחיצה כל כך ורוויה כל כך במתחים כמו תקופה זו של היווצרות חיים חדשים במשפחה שלנו.

באופן טבעי כולנו הולכים לרופא ועושים הכול בשביל שההיריון והלידה שלנו יעברו בשלום וכמתוכנן, לעיתים מתוך חוסר תשומת לב או מתוך טעות נוראית הרופא עלול לגרום נזק לתינוק שלנו בזמן הלידה. כאשר הרופא המיילד גורם לתינוק שלנו נזק בזמן הלידה ניתן לומר שהוא ביצע עבירה של רשלנות רפואית בזמן לידה. רשלנות זו יכולה לכלול הפלה של התינוק, זירוז הלידה שלא צורך או אי זירוז הלידה בזמן.

מהי רשלנות רפואית בזמן הריון?

גם לפני שהלידה המיודעת עצמה מגיעה אנחנו תולים את כל התקוות שלנו ברופא ובכך שהוא מעניק לעובר שבבטן שלנו את מלוא תשומת הלב והטיפול הרפואי הדרוש לו. כאשר הרופא נכשל להתריע בפנינו על מומים של העובר או סכנות בריאותיות שהוא סובל מהם אנחנו עלולים לעבור הפלה או עלול להיוולד לנו ילד בעל מוגבלות. בכל מקרה האהבה שלנו לילד לא יודעת גבול, גם כאשר יש לו מוגבלות וגם כאשר הוא לא מתפתח מעובר לתינוק והוא מת לפני הלידה, אך במקרים אלו עוגמת הנפש שלנו גדולה מאוד והכאב רב. במקרים כאלו הרופא ביצע רשלנות רפואית בזמן הריון והוא לא העניק לנו את הטיפול המתאים.

איך אנחנו יכולים להתמודד עם מקרה של רשלנות רפואית בלידה? 

השאלה היא איך אנחנו יכולים להתמודד עם רשלנות רפואית בזמן הלידה? למרבה הצער, כאשר נולד לנו התינוק שלנו זהו רגע חד פעמי ומיוחד ואנחנו תלוים בו לגמרי ברופא המטפל שלנו. כאשר הרופא עושה טעות קטלנית לא תמיד ניתן להשיב את הנעשה ולתקן אותה והתינוק ואנחנו כמי שילד אותו עלולים לסבול מבעיות בריאות לאורך כל החיים שעלולות להסתיים חלילה אף במוות. כאשר קרה לנו אסון כזה כדאי לנו לעמוד על הזכויות שלנו ולפנות לעורך דין רשלנות רפואית ולמצות את הדין עם הרופא שטיפל בנו ברשלנות.

איך עלינו להתמודד עם מקרה של רשלנות רפואית בהריון?

רשלנות רפואית בזמן הריון היא גם דבר שתוצאותיו עלולות להסתיים באסון. אחד הדברים שאנחנו יכולים לעשות נגדה הוא תמיד ללכת לרופא נוסף שיעניק לנו חוות דעת שנייה. חודשי ההיריון הם ארוכים מאוד ובמקרים דחופים או אבנורמליים כדאי לנו לקבל חוות דעת שנייה ולהתייעץ עם רופאים מומחים. התייעצות זו תוכל גם להציל בזמן אמת אותנו ואת העובר שלנו והיא תוכל להוות גם עדות משפטית בתביעה שנגיש כנגד הרופא שטיפל בנו בצורה רשלנית ולא אחראית.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו