פנייה לעו"ד לשם גירושין – היבטים מקצועיים ורגשיים

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

סטטיסטיקות מלמדות שתקופות מסוימות בשנה מהוות שעתן היפה של עורכי הדין העוסקים בגירושין. אחרי חגי תשרי נוצר הפיק המשמעותי ביותר של פניות לאותם עורכי דין. פיק שמייצר פרנסה יפה לאנשי המקצוע. ומן הצד האחר – איך הוא משפיע על אותם מתגרשים ועל סביבתם הקרובה?

גירושין – טוב או רע?

ובכן, עובדה שעל פניה נשמעת מעט נון-קונפורמיסטית: גירושין אינם בהכרח דבר רע. בוודאי שקשה להתייחס לפירוק משפחה כאל אירוע חיובי, אבל בסיטואציות מסוימות המהלך מתבקש, והוא הצעד הנכון. מצער ככל שיהיה, הוא הרע במיעוטו. כשדברים לא מסתדרים, כשהריחוק הופך משמעותי, יש מקרים שאין לכפות חיי זוגיות על מציאות שאינה מתאימה לכך. כפייה זו עשויה להעמיק עוד משברים קיימים, ולהרחיב את הפגיעה במעורבים.

חשוב לשקול היטב את הדברים, להפחית רעשי רקע רגשיים ולחשוב מה נכון. אם יש פתח, אפשרות לתקן את גורמי הבעיות, ולהגיע לפתרון שישאיר את המשפחה מאוחדת – מה טוב. פתרונות יכולים לנבוע מתקשורת טובה בין בני הזוג ומרצון לתקן. לעיתים כדאי להסתייע בגורם חיצוני – טיפול זוגי רגשי, מגשר, או כל בר סמכא אחר, בהתאם לטיב הבעיה ולהעדפה האישית. ועדיין, יש פערים שלא ניתנים לגישור, ואין מנוס מפרידה.

חוק ורגש

מדובר בתהליך רגשי ובתהליך שהוא חוקי. ענייני סטטוס משפחתי מעוגנים בחוק, ונושאים משמעות משפטית לכל מה שכרוך בשינוי הסטטוס. לעיתים יחפש עורך הדין 'גירושין מיטביים' למרשו. הוא ילבה את היצרים ואת הלהט הקיים בלאו הכי בסיטואציה הרגשית המורכבת, יעודד את הלקוח להציף את הרפש והשלילה שבצד השני, לעיתים אף באופן שלא מייצג את המציאות באופן מלא. ללחוץ היכן שכואב, כמו, למשל, להשתמש בילדים כאמצעי פגיעה ולחץ על בן או בת הזוג.

מאידך, אין צורך ביתר מוסר ומצפון כדי להבין שגם אם דברים מובילים למענה על אינטרסים נקודתיים, נקמה או עניין כלכלי – למשל, אין הם 'גירושין מיטביים'. מהלכי מלחמה כאלה כרוכים במחיר כבד. נזק עצמי שיוביל לנזק משמעותי יותר ליריב, יכול להתפרש, סובייקטיבית, כניצחון. אובייקטיבית ורציונלית, הרי שמדובר בהפסד גדול לאחד והפסד גדול יותר לאחר.

עו"ד גירושין – מניעים אישיים ומניעים מקצועיים

רוצה לומר – עורך דין גירושין טוב לא יימדד רק בהישגיו בבית המשפט. אלא, חשוב יותר, בדאגתו ללקוח. לכאורה יש לעורך הדין עניין אישי במלחמת חוק של הניצים. מלחמה מכוערת וארוכה משמעה שכר טרחה מנופח יותר. אך עידוד להימנע מכך ילמד על דאגה אמיתית ללקוח. ניסיונות לקדם תהליכי גישור, ליצור הסכמי גירושין תוך פשרות הדדיות, ובעיקר, העמדת טובת הילדים כדבר החשוב מכל – כל אלו יעידו על איש מקצוע הנאמן לאמת מקצועית ולאינטרסים של מי שהוא מייצג. כל הישג אחר, יתמקם על הציר שבין הרע במיעוטו להכי רע שאפשר.

חוק הוא מרכיב בסיסי בקיומה התקין של חברה בריאה. אל למשפטנים האמונים על החוק לנתקו מהמרכיב האנושי. בבוא אדם לפנות לעו"ד לשם גירושין, לייעוץ או לייצוג – חשוב שיבחר על פי קריטריונים מקצועיים, ולא פחות חשוב – על פי אמות מידה רגשיות, שלהן, כאמור, גם השלכה מקצועית.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו