חשופים לשמש וסובלים מפגעי שמש? יתכן שאתם זכאים לפיצוי מהמדינה

עשרות אלפי ישראלים, ובהם נהגי אוטובוס, חקלאים אך גם מילואימניקים למשל, נחשפים רבות לשמש ועלולים לסבול מפגיעה בעור. כדאי לדעת שנזקים בעור הנובעים מחשיפה תעסוקתית לשמש – בעבר או בהווה – עשויים לזכות בפיצוי או בקצבה של אלפי שקלים בחודש מהביטוח הלאומי – גם אם כבר יצאתם לפנסיה
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

צבי, מתקין פרגולות ודקים במקצועו, עבד רבות תחת כיפת השמיים – ונחשף לשמש הישראלית החזקה. עקב הקרינה הרבה צבי סבל מנגעים סרטניים בקרקפת  (מלנומה וBCC)– ולאחר שהוכר בביטוח הלאומי כנפגע עבודה, הוא קיבל מענק על סך 200 אלף שקל ובנוסף, הוא מקבל קצבה של 5,000 שקל בכל חודש.

"בישראל השמש חזקה מאוד ברוב ימות השנה, ולכן גם כאלה שנחשפים לשמש בשעות העבודה יכולים להיות זכאים לפיצוי", מסביר עו"ד עמוס כהן, ממשרד עורכי הדין מרקמן טומשין, המתמחה בתביעות נזיקין וביטוח לאומי. "רוב העובדים לא מודעים לכך שהחשיפה המצטברת לשמש גורמת נזקים גדולים לעור, ועלולה אף לגרום להתפתחות סרטן העור או מחלות אחרות כמו זאבת. פגיעה כזו יכולה לזכות את העובד בקצבה של אלפי שקלים לחודש מביטוח לאומי, כנפגע עבודה – אבל המודעות לנושא נמוכה מאוד".

איך יודעים אם הנזק נגרם במסגרת העבודה?

"יש כאלה שחושבים שרק אלו שבהגדרת עבודתם נמצאים כל היום בשמש, כמו גננים, חקלאים, מצילים, שוטרים או נהגים של אוטובוסים, מוניות ומשאיות, חשופים לסכנות השמש", אומר עו"ד כהן, "אבל האמת היא שיש מאות אלפי ישראלים שמבלים שעות רבות בחוץ כל יום – מורים לספורט, מצילים, אנשי צבא, מילואימניקים, כבאים, מאמני כושר עובדי רשתות ואפילו מתווכי דירות. אלו שסובלים מקשקשת, נגעים, פריחה וגרד, או מסרטן העור, ובילו שעות בשמש במסגרת עבודתם צריכים לבדוק האם יש קשר סיבתי בין השניים".

לעתים הנזק מופיע רק אחרי שנים

"בעוד שבתאונה רגילה רואים את הנזק מיד וניגשים לתבוע את הביטוח הלאומי, במקרה של חשיפה לשמש הנזק הוא מצטבר, ולעיתים חולפות שנים עד שמתעוררת בעיה בריאותית – ואכן לא תמיד מבינים את הקשר בין החשיפה מן העבר להתפתחות נגעי השמש", מסביר עו"ד כהן. "לכן, ישנה חשיבות גדולה מאוד לפנייה לעורך דין מקצועי המנוסה בתחום, שיידע כיצד להתייחס למקרה ולהעריך את סיכויי ההצלחה של התיק".

כדי לבדוק האם אתם זכאים לקצבה מהביטוח הלאומי בחרו את קבוצת גיל:

שיעור הצלחה של יותר מ-80%

במשרד עורכי דין מרקמן טומשין מטפלים גם במקרים קשים לייצוג, כמו במקרה של א' שאובחן כסובל מפגעי שמש בעקבות שירות מילואים של 20 יום בשנה: "למרות שהחשיפה היתה באחוז קטן מימות השנה, החשיפה הייתה מאסיבית ומספר שנות המילואים היה רב וכך הצלחנו להוכיח קשר בין החשיפה בשירות לבין סרטן העור וכיום א' מקבל קצבה על סך 3,500 שקל בחודש, שהם 42,000 שקל בשנה", מפרט עו"ד כהן ומוסיף: "חשוב לדעת שזכות זו קיימת עד גיל 120 – ואפשר לקבל פיצוי".

"זוהי רק דוגמה אחת ממקרים רבים שבהם כבר טיפל משרד מרקמן טומשין, בעל ניסיון של יותר מ-30 שנה, המדורג כמשרד מוביל בתחומי דיני נזיקין וביטוח לאומי. למשרד ניסיון של אלפי תיקים ויותר מ-80% הצלחה, ואנו מייצגים עובדים וגמלאים רבים בכלל תחומי הנזיקין", מציין עו”ד כהן.

"לנו במשרד יש מחלקה ייעודית, יחידה בארץ, המתמחה במיצוי זכויות לאנשים הסובלים ממחלות קשות- לרבות פרקינסון, מחלות ממאירות ועוד", מדגיש עו"ד כהן. "אני מציע לכל אחד הסובל מפגעי שמש – כשברקע קיימת חשיפה לשמש בעבודה או בצבא – לפנות לעורך דין מקצועי המנוסה בתחום, שיידע להעריך את סיכויי ההצלחה של התיק ולפעול בהתאם".

מייסדי המשרד – ליאור טומשין וגלעד מרקמן – פועלים רבות בתחום מימוש הזכויות – עו”ד טומשין מנחה תוכנית רדיו שבועית בשם “כבוד העו”ד” ברדיוס 100FM  בה הוא משיב לשאלות המאזינים המבקשים עצה משפטית בנושא; ואילו עו”ד מרקמן מכהן כיום כיו”ר (משותף) של ועדת הביטוח הלאומי בלשכת עורכי הדין ומקדם חקיקה סוציאלית.

"אין התיישנות – ניתן להגיש תביעה גם אחרי שנים"

בנוסף, מדגיש עו"ד עמוס כהן כי "ניתן להגיש תביעה גם שנים לאחר החשיפה, שנים לאחר גילוי המחלה ואף לאחר היציאה לגמלאות- שכן אין התיישנות בתביעות סוציאליות אלו. אמנם האתגר להוכיח את הקשר יהיה יותר משמעותי, אבל זה האתגר שלנו כעורכי דין ולא של הלקוח.

"כמשרד המנהל אלפי תביעות בנושא סרטן העור ופגעי שמש, אנחנו מכירים את התחום מכל זווית, קוראים כל מחקר, מנסים להשיג כל ראייה שתעזור, כאשר תשלום שכר הטרחה הוא אך ורק על פי הצלחה, ללא עלויות פתיחת תיק".

כדי לבדוק האם אתם זכאים לקצבה מהביטוח הלאומי בחרו את קבוצת גיל:

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו