רשלנות רפואית בניתוח כיס מרה

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

ניתוחי כיס מרה מתקיימים בתדירות יחסית גבוהה, מה שמעלה את הסיכוי לרשלנות רפואית. כיס המרה נמצא בסמוך לכבד ועיקר התפקיד שלו הוא לעכל שומנים. הרפואה המודרנית טוענת כי גם לאחר הסרת כיס מרה ניתן להמשיך ולתפקד באופן תקין, אך ישנם מקרים רבים בהם מטופלים עוברים את הניתוח וסובלים מבעיות רפואיות כגון עיכול איטי, השמנת יתר ועוד. הניתוח מתבצע בשיטה הקרויה לפרוסקופיה המבוססת על חדירה לבטן דרך מספר חתכים בדופן. כל הניתוח מלווה בפיקוח של מצלמה זעירה המעבירה שידור וידאו לצוות הרפואי.

מתי עשויה להתעורר רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית בניתוח כיס מרה יכולה להתעורר עוד בטרם ביצוע ההליך הרפואי. חוק זכויות החולה קובע כי רופא צריך להציג בפני המטופל את סיכויי ההצלחה של הניתוח, את הסיכונים, את תופעות הלוואי השונות ואת החלופות העומדות מולו. עליו לעשות זאת מספיק זמן מראש ולהשאיר בפני המטופל את האפשרות לוותר על הניתוח או לבחור בהליך רפואי אחר. הטכנולוגיה הרפואית הבאה לידי ביטוי בניתוחי לפרוסקופיה מאפשרת אמנם הליך פשוט והחלמה מהירה, אך יש צורך במיומנות רפואית מקצועית על מנת להשיג את המטרה.

טיפול ברשלנות רפואית בליווי איש מקצוע

ניתוח כיס מרה הוא הליך שגרתי החושף את הרופא לרשלנות גם במהלך הניתוח עצמו. כמו כל ניתוח, גם הסרת כיס מרה עשויה להסתבך כתוצאה מאבחון מוקדם שגוי, בחירה בשיטת טיפול לא מתאימה או שימוש באמצעים לא נכונים. טיפול רפואי לקוי הקשור לניתוח כיס מרה מסכן מאוד את המטופל ועשוי להעמיד אותו מול נזקים חמורים ובלתי הפיכים. מטופלים רבים חשים כי נגרם להם נזק בסיום הניתוח ולכן פונים אל עורך דין גם תקופה ארוכה לאחר הטיפול. במקרים של רשלנות רפואית מכל סוג ובין אם מדובר על אבחון לקוי, אי מסירת מידע מקדים או ניתוח לא תקין יש להתייעץ עם עורך דין ולערב גורם ביטוחי. אין להקל ראש ברשלנות רפואית בניתוח כיס מרה וזאת למרות השכיחות של הטיפולים וכמות האנשים שעוברת את הניתוח מדי יום.

כותב המאמר הוא: אלעד שניר

 

 

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו