מעבר באור אדום- עבירת תעבורה מסוכנת וחמורה

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אתה נוהג "לחתוך" את הצומת ברמזור צהוב? קרה לך כבר כמה פעמים שעברת את הצומת באדום כי היית בטוח במאה אחוז ש"השטח פנוי"? רצוי שתדע, כי מעבר באור אדום הוא עבירת תעבורה שלא רק מסכנת אותך ואת ציבור הנהגים שמסביבך, אלא שגם גוררת אחריה עונש. המזל שיחק לטובתך פעם, פעמיים ואולי אף שלוש, אך רצוי שלא תאתגר אותו פעם נוספת.

מעבר באור אדום- מהו העונש הצפוי לי?

מעבר באור אדום או כניסה לצומת כאשר האור ברמזור הוא אדום הוא עבירת תעבורה מסוכנת.
סטטיסטיקות שנערכו בנושא על-ידי ארגונים ועמותות שמטרתן למזער את תופעת הקטל בכבישים מראים, כי בעשר השנים האחרונות למעלה מאלפיים הולכי רגל נפגעו בשל מעבר של נהגים ברמזור אדום.
הרמזור נועד לווסת את התנועה, ועל כן אי ציות להוראותיו לא רק שעלול ליצור כיאוס מוחלט בכבישים, אלא אף לעלות בחיי אדם. ואכן, לא מעט תאונות דרכים בישראל נגרמות על רקע מעבר ברמזור אדם שבעקבותיו נפגע הנהג עצמו או נהגים אחרים. מעבר לסכנה הטמונה בביצוע עבירת תעבורה מסוג זה, נהגים רבים שוכחים, כי במידה וייתפסו הם יידרשו לשלם מחיר גבוה מאוד. מעבר באור אדום כרוך בתשלום קנס כספי של 1000 שקלים, סכום שלא ניתן להתייחס אליו בביטול. זאת ועוד, גוררת אחריה עבירה של מעבר באור אדום עשר נקודות שיעמדו לחובתו של הנהג כחלק משיטת הנקודות שמונהגת בישראל מאז 2003 ושמטרתה לבצע מעקב אחר נהגים שמבצעים עבירות תעבורה לעיתים תכופות.
האכיפה של הציות לרמזורים נעשית על-ידי המשטרה באמצעות מצלמות מיוחדות הממוקמות בצמתים, שמצלמות באופן אוטומטי כל נהג שחוצה את הצומת כאשר האור ברמזור מתחלף לאדום.
הקנס הכספי יישלח לביתו של מבצע העבירה, בהתאם למספר הרכב שמופיע על גבי הצילום. במידה ויבקש עובר העבירה לערער על הדו"ח שניתן לו בבית המשפט, ישמש הצילום כראייה לכך שהעבירה אכן בוצעה.

שינוי גזר הדין או הפחתת העונש

ניסיונות האכיפה הקפדניים של חוקי התעבורה על-ידי אגף התנועה במשטרת ישראל מביאים לכך שלעיתים קורה שנהגים "נתפסים" בביצוע עבירה שהם לא באמת ביצעו. כך יכול גם לקרות כאשר מדובר בנהג שנתפס חוצה את הצומת באור אדום, לכאורה, אך בדיקה מעמיקה יותר מראה, כי הדברים לא היו כך.
כך למשל קרה לנהג שנרשם לו דו"ח על-ידי שוטר בשל אי עצירה בתמרור עצור, אך מצלמת הרכב שלו הראתה אחרת. גם במידה והנהג כן ביצע את העבירה, קיימות כיום דרכים באמצעותן ניתן להפחית את העונש או לשנות את גזר הדין. רמזור משובש, דו"ח שיש בו ליקויים, מצלמה שיש בה תקלה טכנית וכו'- כל אלה הם טיעונים שניתן להעלות בבית המשפט ושיכולים לשחק לטובתו של הנאשם מבצע העבירה.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו