תפקידו של עורך דין המתמחה בדיני משפחה

עורך דין המתמחה בדיני משפחה
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

דיני המשפחה בישראל כפופים למערכת חוקים שנבדלת באופן מהותי מענפים אחרים במערכת המשפט שכן בניגוד לתחומי משפט אחרים, דיני המשפחה נקבעים בהתאם להשתייכותם הדתית של המתדיינים.

דיני המשפחה כוללים את הזכויות כמו גם החובות הנובעים מתוקף המעמד המשפחתי וכן נושאים שונים הקשורים למעמד האישי כגון נישואין וגירושין, הורות ועוד. עבודתו של עורך הדין המתמחה בדיני משפחה נוגעת בתחומים רבים, החל מנושאים הקשורים בצוואות וירושות וכלה בתיקי גירושין מורכבים כשבתווך ישנם נושאים כגון הסכמי ממון, דמי מזונות, הסכמי ראיה ועוד רבים אחרים. עורך דין המתמחה בדיני משפחה מתמודד במסגרת עבודתו עם סוגיות מורכבות שמערבות לא אחת רגשות עוצמתיים ביותר.

הכשרה, מקצועיות ובקיאות בחוק

התפקיד החשוב ביותר של עורך הדין שמתמחה בתחום דיני משפחה הוא להעניק ללקוח שלו ניתוח מעמיק ומקצועי של מצבו מבחינה משפטית. בדיוק כשם שכדי לקבל אבחנה רפואית ניגשים לרופא ובדיוק כמו שכדי לבצע שיפוצים בבית מעסיקים איש מקצוע, כך גם כאשר אדם צריך להתמודד עם סוגיות משפטיות, עליו לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה. לרוע המזל, אנשים רבים המעוניינים לחסוך את שכר טרחת עורך הדין, מתנסים בעבודה משפטית בעצמם. כפי שאתם יכולים לתאר לעצמכם, התוצאה לרוב עגומה.

לדוגמא ישנם אנשים שכתבו צוואות בכוחות עצמם ללא סיוע של עורך דין מומחה ובסופו של דבר התגלה כי הצוואה לא נוסחה באופן מוצלח, מה שהוביל לסכסוך משפחתי ארוך ומיותר. לא חסרים גם זוגות שניסחו בכוחות עצמם הסכמי ממון שהכניסו את אחד מהצדדים לצרות. עורך דין המתמחה בדיני משפחה מחזיק במידע עצום ועדכני על המתרחש בתחום, מכיר את כל התקדימים המשפטיים בנושאים השונים ומסוגל לרתום את הידע ואת ההבנה שלו כדי להביא לשביעות הרצון של הלקוחות שלו.

נקודת מבט אובייקטיבית

כפי שציינו, תיקים משפטיים הנסובים סביב עניינים משפטיים, הם לרוב תיקים שמעורבים בהם רגשות ויצרים. אחד התפקידים החשובים ביותר של עורך דין המתמחה בדיני משפחה הוא לפיכך לשמור על אובייקטיביות מרבית תוך שהוא רואה לנגד עיניו את טובתו האישית של הלקוח שלו ותו לא. כאשר אדם נמצא בסערת רגשות, שיקול הדעת שלו עלול להיות בסכנה. כאב אישי, זעם על הצד האחר, יצר נקמנות או לב שבור, יכולים לגרום לכל אדם לאבד את הפוקוס, לחשוב שלא בהיגיון ובסופו של דבר לפעול בדרכים שלא משרתות את מטרותיו המקוריות. עורך דין איכותי בתחום דיני המשפחה מסוגל תוך הקשבה, רגישות ובחינה מקצועית של המצב, להתוות את הדרך בה יגיעו הדברים לכדי הפתרון המוצלח ביותר עבור הלקוח שלו מבלי לערב את האלמנט הרגשי. כל זאת תוך שהוא מקפיד לשמור על מקצועיות, סמכותיות ואמינות.

הערכת מצב ומתן אלטרנטיבות

ישנם מקרים רבים בהם הדרך שבחרו הצדדים השונים בתיק לנהל את המאבק שלהם, אינה הדרך המתאימה ביותר עבורם. כך למשל ישנם זוגות שנפרדו שמוטב היה הם לפנות לאפשרות של גישור במקום לפנות לערכאות משפטיות וכך גם אולי מוטב היה לאח שהגיש תביעה נגד אחיו, עמו הקים עסק משפחתי, לו היה ניגש להליך של בוררות. עורך דין המתמחה בדיני משפחה מסוגל להעניק ללקוח שלו תמונת מצב אובייקטיבית ומקצועית, להציג לו את כל האפשרויות המשפטיות והחוץ משפטיות העומדות בפניו ולהחליט יחד אתו מה היא האפשרות הנכונה ביותר בהתאם לסיכויי ההצלחה וההעדפות האישיות שלו.

כסף, כסף תחסוך

בניגוד למה שרבים בקרב הציבור הרחב מאמינים בו, פנייה לעורך דין בתחום דיני המשפחה אינה כרוכה תמיד בהוצאה כספית ניכרת. למעשה, ברוב המקרים, דווקא ההפך הוא הנכון. ישנם לא מעט דרכים וקיצורי דרך בעולם המשפט בהם ניתן להביא לזירוז ההליכים כדי להביא לפתרון הסכסוך בזמן הקצר ביותר. באופן כזה ההוצאה הכספית הכרוכה בשכר הטרחה, בטלה בשישים לעומת החיסכון האדיר בזמן וכסף הנובע מעצם קיצור ההליכים.

תפקידים קונקרטיים

מעבר לכל האמור לעיל, עורך דין המתמחה בדיני משפחה מעניק שירותי ייעוץ וייצוג ללקוחות בנושאים כגון כתיבת הסכם ממון, ניסוח של צוואה, תביעות לקבלת מזונות, תביעות משמורת, קביעת הסדרי ראיה, עזבונות וחלוקת רכוש לאחר מותו של בן משפחה, חלוקת רכוש לאחר גירושין או לאחר פירוק עסק משפחתי ועוד. ישנם עורכי דין בתחום שמתמקדים בנושאים ספציפיים כגון גירושין וישנם שחולשים על כל הנושאים כולם.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו