נחקרתם באזהרה במשטרה? כנראה שיש לכם רישום פלילי שפוגע בכם

סכסוך בין בני זוג, מריבה בין שכנים, קטטה על חניה או סכסוך עסקי – תלונה במשטרה, מולידה רישום משטרתי נגד אחד הצדדים שנפתח באופן אוטומטי, ועלול להקשות בעתיד על מציאת עבודה, קבלת משמורת או אפילו נסיעה לחו"ל. "כדי למחוק את הרישום המשטרתי בהקדם, חייבים לפנות לעו"ד מומחה"
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מ', בשנות ה- 30 לחייה, נפלה קורבן לתקיפה ולכן פנתה להגיש תלונה במשטרה. אך מה שמ' לא ידעה – וכמוה גם ישראלים רבים אחרים – הוא כמה מהר עלולה גם היא להגיע למצב שבו היא נחקרת תחת אזהרה במשטרה, וכך נפתח לה באופן אוטומטי "תיק במשטרה" שעלול לפגוע בה בהמשך.

הכל התחיל כשמ' נקלעה לוויכוח על חניה עם נהגת אחרת, שבסופו ירקה הנהגת השנייה לכיוון רכבה של מ'. מ' פנתה למשטרה והגישה תלונה כנגד הנהגת השנייה, שזומנה לחקירה. במהלך החקירה טענה הנהגת השנייה שמ' היא זו שתקפה אותה. באותו רגע נפתח תיק גם נגד מ' – על כל ההשלכות הקשות הטמונות בכך.

נפתח נגדך תיק, ולא סיפרו לך

"רבים לא יודעים זאת, אבל בכל מקרה של חקירה באזהרה במשטרה, נפתח נגדך אוטומטית תיק, או רישום פלילי", אומרת עו"ד מוריה סימן טוב בנימין, המנהלת יחד עם עו"ד קובי דהן את משרד בנימין דהן. "הטיפול בתיק על ידי גורמי החקירה נמשך זמן רב, אבל עד שהוא נסגר, האדם אשר נגדו הוגשה התלונה עלול להיתקל בקשיים רבים והדבר יכול לפגוע בו.

"למשל, בעת קבלה למקומות עבודה חלק גדול מהמעסיקים זכאים לבדוק את הרקע הפלילי של המועמד, ואדם שיש לו רישום משטרתי אשר לא נמחק עדיין, סיכוייו לקבל את המשרה קטנים משמעותית. כך גם בעת קבלה למוסדות לימוד אקדמאיים, הגשת בקשה לקבלת רישיון נשק וכו'. לכן, חשוב מאוד לפעול אקטיבית לסגירת התיק, בעילה שתוביל למחיקת הרישום".

כאשר מ' הבינה כי נפתחה גם נגדה תלונה וכעת יש תיק במשטרה נגדה, היא פנתה למשרד עורכי הדין בנימין דהן כדי שיפעל לסגירת התיק. "עבדנו במהירות, מתוך מודעות לצורך הדחוף בהסרת הרישום הפלילי של מ', ולאחרונה נמסר לנו כי התביעה קיבלה את העמדה שלנו, וסגרה את התיק בשל חוסר אשמה. כלומר, הרישום המשטרתי נגד מ' נמחק", מספרת עו"ד סימן טוב בנימין.

כדי לבדוק את התאמתכם לייעוץ למחיקת רישום פלילי, בחרו את אזור המגורים שלכם:

סכסוך בין בני זוג – או בין שכנים

עו"ד קובי דהן, המתמחה גם הוא בתחום הפלילי, מספר כי, "ברבים מהתיקים בהם אנו מטפלים, אנחנו רואים כיצד ריבים בין שכנים, ויכוחים על חנייה או אפילו מריבה שפרצה בשל אי הבנה, מובילים במהירות לפתיחת "תיק במשטרה". המרחק בין קללה כבדרך אגב או ויכוח סתמי לבין פתיחת תיק במשטרה הוא קצר ביותר – ורבים מאיתנו לא מודעים כלל להשלכות של מצב כזה. חשוב גם לציין כי רבים מהתיקים המשטרתיים נפתחים בעקבות תלונות על אלימות של בני זוג, האופייניות בעיקר למצבים של תהליכי גירושין וסכסוכי משמורת.

"מקרה נפוץ הוא סכסוך בין בני זוג שבמהלכו, נשים מתלוננות על אלימות מצד הבעל (לעיתים מדובר בתלונות שווא), שמוזמן מיד לחקירה ונפתח לו רישום משטרתי. חשוב לדעת שאם יש סכסוך על המשמורת או נושא משפחתי אחר, כל עוד לאב יש תיק פתוח, הדבר עלול להקשות עליו במסגרת הליך הסכסוך המשפחתי, ובמקרים קיצוניים עלולים להוציא נגדו צו הרחקה".

"הרישום הפלילי יכול ללוות את החשוד תקופה ממושכת"

חלק מהאנשים שנפתח נגדם תיק מעדיפים לא לעשות דבר – מתוך מחשבה כי בכל מקרה התיק ייסגר בסוף אז לא צריכה להיות להם בעיה. אך לדברי עו"ד דהן, מדובר בטעות חמורה. "אם התיק נסגר ללא הגשת כתב אישום, בשל חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור, הרישום לא נמחק אוטומטית – אלא מלווה את הנאשם לתקופה ממושכת.

"כל אותו הזמן, בעלי הרישום עלולים להיתקל בהגבלות משמעותיות בקבלה לעבודה, בקבלת ויזה או ויזת תייר לחו"ל ואפילו בקבלת רישיון לשימוש בנשק. לכן, חשוב לפנות לעו"ד המתמחה בתחום, כדי שיתחיל תהליך של מחיקת הרישום".

"אנשים נורמטיביים שנקלעו לסיטואציה"

צמד עורכי הדין המובילים את משרד בנימין דהן צברו ניסיון רב במערכות הציבוריות, ברשות המיסים ובפרקליטות המדינה (פלילי). ההיכרות שלהם עם אסטרטגיות הפעולה של המשטרה והתביעה, מאפשרת להם לבחור בגישה היעילה ביותר, וכך להביא לסגירת התיק במהירות – במקרים רבים, בתוך מספר שבועות בלבד, עם שיעור הצלחה גבוה במחיקת הרישום המשטרתי.

"רבים מהאנשים שנפתח נגדם "תיק במשטרה" הם אנשים נורמטיביים, ולא בהכרח פושעים סדרתיים", אומרת עו"ד סימן טוב בנימין. "הם נקלעו לסיטואציה, לא תמיד באחריותם המלאה, ולעתים משלמים מחיר בשל תמימותם וחוסר ההבנה של המצב. לכן, בכל מקרה שבו אתם מוזמנים לחקירה במשטרה, בוודאי תחת אזהרה, חשוב מאוד לפנות לאיש המקצוע המתאים – כדי שלא תגלו שרישום פלילי הולך אחריכם לכל מקום, ופוגע בכם למשך שנים ארוכות".

כדי לבדוק את התאמתכם לייעוץ למחיקת רישום פלילי, בחרו את אזור המגורים שלכם:

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו