עו"ד פלילי מפורסם – האם זוהי הבחירה הנכונה?

עו"ד פלילי מפורסם
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

הסתבכות בפלילים היא איננה משחק ילדים. כאן אין מדובר בשלילת רישיון או מתן נקודות, אין מדובר בקנסות כבדים ככל שיהיו ואין מדובר בנזיפה. אדם אשר מורשע בעבירה פלילית עלול למצוא עצמו נידון לשנות מאסר בפועל, רישום פלילי שכמעט ובלתי אפשרי למחוק אותו ולמעשה לאות קין אשר תלווה אותו לאורך כל ימי חייו.

עובדות אלו אינן זרות לאוזניהם של חשודים בפלילים, ובין שמדובר בעבריינים מוכרים ובין שמדובר באזרחים מן השורה שלראשונה בחייהם הסתבכו בעבירה פלילית – הרי שהנטייה הטבעית היא לבחור בעורך דין פלילי ידוע ומפורסם. האם זהו באמת הקריטריון החשוב ביותר עבורנו? ובכן, הנה כמה היבטים שחשוב לבחון בנושא.

באיזה תחום ידוע עורך הדין?

מצד אחד יכול להיות לנו עורך דין פלילי שהתפרסם רבות בזכות שורת הצלחות פנומנליות שקצר לעצמו בנושא הסמים, ומצד אחר עשוי להיות עורך דין המתמחה בעבירות אלימות במשפחה אשר לייצג חשודים בעבירה פלילית משמעותית שדינה המקל ביותר הינו 4 שנות מאסר בפועל.

באם ואצל אדם התגלו כ-15 גר' מריחואנה ועתה הוא חשוד בסחר בסמים, האם פניה לעורך דין פלילי שהתפרסם בזכות הצלחותיו בעבירות אלימות, תסייע לו בדבר? מרבית הסיכויים שלא. על כן, מוטב לראות באור מעט שונה את היות עו"ד כזה או אחר מפורסם, ולבחון היטב את אופיים של התיקים בהם הוא נודע.

כיצד הפרסום עלול להשפיע על השירות?

עריכת דין פלילית היא תחום שבו הלקוח מצפה לליווי אישי, וליכולתו של עורך הדין לספק לו את הייעוץ המקיף ביותר, לעתים בשעות לא שעות.

כאשר מדובר במשרד עורכי דין פלילי נודע, הרי שייתכן ועומס התיקים לא יאפשר מתן יחס אישי. חשוב לזכור שגם המשרדים הגדולים והידועים ביותר בפלילים, הינם משרדי בוטיק המתבססים על מספר עורכי דין בודדים בלבד, ולעתים אף מתבסס על אדם אחד המספק את מלוא השירות יחד עם איש אדמיניסטרציה לניהול המשרד.

בפניה דווקא לעורכי דין שפחות מוכרים בזכות תיקים שפורסמו בציבור, אתם למעשה מגבירים את היכולת לקבל יחס אישי וייעוץ מסביב לשעון.

שאלת המחיר

הקריטריון האחרון למעשה בא ואומר כך – גם עורך דין פלילי מפורסם וגם עורך דין פלילי שאיננו מוכר, עשויים לנקוב באותו המחיר בעבור השירות.

חשוב להבין כי תיקים פליליים מצריכים יחס אישי, בדיקות מקיפות, תחקיר מלא של האירוע, והקצאת תקציב זמן בלתי נדלה כדי לספק את מלוא הראיות שימוססו את החשדות ויפילו את כתב האישום.

שכר טרחתם של עורכי דין פליליים הוא איננו נמוך, ואף מוטב שלא להתפשר על כך. זכרו כי בסופו של יום, אלו הם חייכם שמוטלים על הכף, וכל ייצוג שלא יצלח במשימתו, הרי שהוא מציב את עתידכם האישי והמקצועי בסכנה ממשית.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו