ייצוג על ידי עורך דין צבאי

ייצוג על ידי עורך דין צבאי
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

הילד שלך תמיד יהיה הילד שלך, גם כאשר הוא לובש מדים וגם (ואולי בעיקר – אז) כאשר הוא שוגה. לכן, אך טבעי יהיה לעמוד לצידו, גם כאשר הוא מועד בתקופת שירותו הצבאי.

להבדיל מעבירות משמעת פשוטות, הנידונות במסגרת הדמ"ש (דין משמעתי) הצה"לי (בהן מתבצע המשפט במסגרת היחידה, בפני מפקד המשמש, לצורך העניין, כקצין שיפוט, בהן החייל אינו זכאי להגנת עורך דין, ואין להן משקל של ממש בעולם שמחוץ לצבא), עבירות חמורות יותר (כנפקדות, עריקות, עבירות סמים וכד') נחשבות לעבירות פליליות של ממש ולכן, הן מחייבות התייחסות רצינית וטיפול של עורך דין המתמחה במקרים כאלה, עורך דין צבאי.

הנה כמה המלצות כיצד לנהוג, כאשר החייל/ת שלך מוזמן/ת (או אף נלקח) לחקירת מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת):

  1. לנשום עמוק – אף במקרה זה, כבמקרים אחרים, מומלץ לנטרל את גורם הפאניקה הלא-מועיל, על מנת לחשוב בצורה צלולה ולארגן עבורו את ההגנה הטובה ביותר.
  2. יצירת קשר מיידית עם עורך דין צבאי – לעיתים, בזבוז זמן בשלב זה עלול לגרום לנזק בהמשך הטיפול בתיק, ולכן, מומלץ לקבל המלצות, לא להשתהות ולפנות מייד.
  3. מידע רב ככל האפשר – מומלץ להעביר מיידית לידיו של עורך הדין הנבחר מידע רב ככל האפשר הנוגע לנחקר, אופיו, שירותו הצבאי, בעיות שנתקל בהן במהלך השירות, ואף נתונים הנוגעים לעבירה הנחקרת. נתונים אלה יסייעו בהמשך לבניית קו ההגנה יעיל ואפקטיבי.
  4. איתור מיקומו של הנחקר – במקרה והחייל כבר נלקח לחקירה ואיננו במצב של זימון בלבד, ובמידה ולא הצלחת לברר את מיקומו בכוחות עצמך, אף בכך יכול לסייע לכם עורך הדין, המתמצא במערכת הצבאית ומכיר את בסיסי מצ"ח.
  5. במידה והצלחת ליצור קשר (טלפוני או בפגישה) עם הנחקר, מספר קווים מנחים:
    • חוקרי מצ"ח מאזינים לשיחות, לכן, מומלץ להתגבר על הדאגה ההורית, לא להעלות בשיחה את נושא החקירה, ומן הסתם, שלא לשאול אותו בנוגע לאשמתו/חפותו.
    • יש לומר לו כי עליו לעמוד על זכותו לממש את זכות ההיוועצות (זכותו של הנחקר להתייעץ בעו"ד) ולא לתרום מרצונו בשום שלב אף פיסת מידע, העלולה לגרום לו נזק בהמשך.
    • זה הזמן להעביר לידיו את פרטי עורך הדין שייצג אותו ולהקפיד לוודא שהבין, למרות הבלבול שהוא חש כרגע, כי הוא נמצא בידיים בטוחות, שיסייעו לו לעבור את המשבר הזה במינימום הנזקים האפשרי.

עורכי הדין האזרחיים (ואף הפליליסטים המבריקים, טובים ככל שיהיו) אינם בעלי היתר מהמערכת הצבאית לייצוג נאשמים מול בתי דין צבאיים, שלא לדבר על חוסר בהיכרות יומיומית ומעמיקה עם המערכת המשפטית הצבאית. לכן, במידה וקיים חשש כלשהו, זה הזמן להתייעץ בעורך דין מקצועי, בעל נסיון בתחום.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו