כל מה שרצית לדעת ולא יצא לך לשאול בנושא של שירותי נוטריון

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מהם שירותי נוטריון? במה הם נבדלים משירותים שמספק עורך דין שאינו נוטריון והאם כל עורך דין יכול להפוך לנוטריון? כמה דברים שכדאי לדעת על עורכי דין נוטריון ועל השירותים שבמסכותם להעניק ללקוחותיהם במאמר זה.

עורכי דין נוטריון ושירותי נוטריון- כמה עובדות חשובות

  1. עורך דין המספק שירותי נוטריון הוא עורך דין שקיבל הסמכה לאמת מסמכים משפטיים, לערוך אותם, לאשר אותם ולהעיד על כך שהם אותנטיים.
  2. אימות הסכם ממון שנחתם בין בני זוג טרם נישואיהם, אישור שאדם פלוני נמצא בחיים, אימות של חתימה על מסמך, עריכת מסמך, אישור של רשימות מלאי, נתינת תוקף לצוואה, אישור תקפותו של מסמך שתורגם משפה אחת לאחרת ועוד- כל אלה הם דוגמאות לפעולות שרשאי רק הנוטריון לבצע.
  3. עורכי דין נוטריון חייבים להיות אזרחי מדינת ישראל הרשומים בלשכת עורכי הדין, שעוסקים בתחום עריכת הדין למעלה מעשר שנים, שעברו השתלמות בתחום הנוטריון ושעברם נקי מעבירות פליליות שיש עימן קלון.
  4. כדי שעורך דין יוכל לשמש כנוטריון, עליו לקבל אישור לכך מוועדה מיוחדת הפועלת במסגרת משרד המשפטים. הוועדה תקבל החלטה בנוגע לבקשת עורך הדין לאחר שתבחן את המסמכים שיידרש המועמד להמציא ובמידה ותמצא אותו ככשיר וראוי למלא תפקיד זה.
  5. מושג הנוטריון היה קיים כבר בתקופת רומא העתיקה והוא גם התקיים בימי השלטון העות'מאני ועד להגעת הבריטים לאזור, תקופה בה משרת הנוטריון הייתה דו מימדית וכללה שני תפקידים: נוטריון פנים ונוטריון חוץ.
  6. המושג חתימת אפוסטיל נקשר פעמים רבות עם משרת הנוטריון והוא מתייחס לחתימה המופיעה על גבי מסמך ישראלי שעבר אישור נוטריוני ואומת. החתימה היא ראייה לכך שלמסמך תוקף משפטי לא רק בישראל, כי אם גם בכל מדינה זרה שחתומה על אמנת האפוסטיל. תעודות נישואין, תעודות לידה, תעודות גירושין וכו' הן מסמכים שלרוב מצריכים אישור אפוסטיל על מנת שיוכרו כמסמך מאומת במדינה זרה.
  7. שכר הטרחה שרשאים הנוטריונים לגבות מלקוחותיהם מוגדר בחוק ואינו תוצר של החלטתו הארעית של עורך הדין. בעת הפנייה לעורך דין נוטריון רצוי לוודא, כי הוא אינו גובה שכר גבוה במידה משמעותית מזה שהוא רשאי לגבות על-פי חוק.

עורכי דין נוטריון- בעלי וותק וניסיון

ניתן לסכם ולומר, כי כל נוטריון הוא עורך דין, אך לא כל עורך דין הוא נוטריון. הזכות לעסוק בפעולות נוטריוניות שמורה לעורכי דין בעלי וותק שצברו ניסיון בתחום של עריכת דין, כזה המקנה להם את הזכות להעניק שירותים נוספים שיש להם הסמכה מיוחדת לתתם.

קראו על יפוי כח נוטריוני לקראת רילוקיישן, מתי ומדוע זה נדרש https://www.ocean-il.co.il

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו