תביעות בגין תאונות דרכים- נהג, אל תוותר על זכויותיך!

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

היית מעורב בתאונת דרכים קשה ומישהו מיקריך נפגע? הועפת בחוזקה מהאופנוע לאחר שנהג הרכב שמולך לא ראה את תמרור זכות הקדימה שהוצב לפניו? הרכב שנסע מאחוריך בלם בלימת פתע ו"נכנס" בך והשלכותיה של התאונה נותנות אותותיהן על חוליות הצוואר שלך? נפגעים יקרים, יש לכם זכויות, מגיע לכם פיצוי וראוי שתהיו מודעים לכך.

תביעות בגין תאונות דרכים- כיצד עושים את זה?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע, כי נפגע בתאונת דרכים שנגרמו לו נזקי גוף רשאי לקבל פיצוי, זאת מבלי להתייחס לשאלה האם התאונה נגרמה באשמתו או לא. הפיצוי יינתן לנפגע על-ידי חברת הביטוח שביטחה את רכבו, לאחר שהגיש בקשה לקבלת פיצויים. כדי שהסיכויים לקבלת פיצוי יהיו גבוהים כמה שיותר, יש לשמור את כל המסמכים הנוגעים להתרחשות התאונה ולטיפולים הרפואיים שקיבל הנפגע אחריה וכן את כל פרטי הנהגים המעורבים בתאונה, כולל עדי ראייה שצפו במתרחש, במידה וקיימים כאלה.
הגשת תביעות בגין תאונות דרכים במטרה לקבל פיצויים מחברת הביטוח היא הליך לא פשוט, זאת בשל הבירוקרטיה והסרבול הפקידותי שמאפיינים אותו. מעבר לכך, חברות הביטוח עושות כל שלאל ידן כדי להערים קשיים על הנפגעים ועל מנת להימנע מלשלם להם פיצויים. על כן, רצוי לא להישאר "בודד במערכה" ולהיעזר בעורך דין שיוכל לנהל את כל תהליך התביעה באופן הראוי ולהדריך את הנפגע מרגע התרחשות התאונה באשר לצעדים שעליו לנקוט ובנוגע לכל הניירת והמסמכים שעליו לשמור כדי שניתן יהיה להשתמש בהם בעתיד בעת הגשת התביעה.

על הבלבול הקיין בין תפקידם של עורכי דין תעבורה לזה של עורכי דין דיני נזיקין

במקרים רבים נפגעי תאונות דרכים, שמבקשים לתבוע את הפיצוי המגיע להם על-פי חוק נפגעי תאונות הדרכים אינם יודעים מיהי הכתובת אליה יש לפנות כדי לקבל סיוע בניהול התביעה.
נפגעים רבים טועים לחשוב, כי עורכי דין תעבורה הם הגורם המקצועי המוסמך לטפל בתיקים מסוג אלה, אך למעשה, על אף שתאונות הדרכים מתרחשות בכבישים ונוגעות לחוקי התעבורה, הגורם שייתן מענה הולם לנפגעים אלה הוא עורך דין המתמחה בדיני נזיקין. עורכי דין תעבורה אומנם מכירים היטב את דיני התעבורה ושולטים בסעיפי החוק לפרטי פרטים, אך עיקר ניסיונם הוא בייצוג נהגים שנאשמו בעבירות תעבורה כאלה ואחרות בבית הדין לענייני תעבורה ולא בהגשת כתב תביעה לקבלת פיצוי עקב נזקי גוף שנגרמו לנהג בגין תאונת הדרכים בה היה מעורב.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו