מידע אודות החוק החדש להגבלת שכר טרחת עורך דין בקניית דירה

החוק החדש להגבלת שכר טרחת עורך דין בקניית דירה
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

בתחילת חודש פברואר, ייכנס לתוקף החוק להגבלת שכר טרחת עורך דין בעת עסקת רכישת דירה ל-5000 שקל או חצי אחוז ממחיר הדירה

כל מי שקונה דירה חדשה בוודאי מכיר את זה, סעיף קטן בחוזה היה אמור לתת לקבלן בין אחוז לשניים ממחיר הדירה עבור שכר טרחת עורך דין. הסכום הזה היה אמור לעבור כמות שהוא לעורך הדין, אלא שקבלנים רבים ניצלו את העניין וגרפו חלק מהסכום אליהם. בנוסף גם אם הסכום היה עובר בכללותו לעורך הדין, הרי רוכש הדירה לא היה נהנה ממנו, והוא היה צריך לשלם מכספו לעוד עורך דין כדי שיבדוק מטעמו את החוזה. התקנה שהעביר מאיר שטרית בוועדת הכלכלה של הכנסת בחודש נובמבר 014 (אגב אחת התקנות האחרונות של הכנסת היוצאת) ושאמורה להיכנס לתוקף בתחילת חודש פברואר 2015, מדברת על ההגבלה הזו, אלא שהיא קובעת כי דירות שמחירן מעל 4.6 מיליון שקל יוחרגו ממנה. חייבים להבין, כאשר יש במשרד יזם הבנייה או הקבלן עורכי דין המטפלים במקרקעין כמו לדוגמא במקרה של עורך הדין אמיר יקותיאל בהוד השרון, רוכש הדירה נהנה משני העולמות, כלומר באכסניה אחת יש לו גם את עורך הדין שמטפל בעסקה וגם את הקבלן שמוכר לו את הדירה.

קבלת ההחלטה

מדובר כאמור בחוק שיזם חבר הכנסת היוצאת, מאיר שטרית. נציג לשכת עורכי הדין, עו"ד אילן שרקון טען בדיון בוודעת הכלכלה: "כשאני מוציא חשבונית והרוכש מקבל חשבונית ממני, הוא לא ילך להתייעץ עם אף עו"ד נוסף. רוב הרוכשים לא באמת מיוצגים. הם משלמים שכר טרחה לנציג הקבלן".

שטרית אמר בתגובה, "למה הקבלן לא משלם ישירות לעו"ד? מי מפריע לכם? לא שיניתם את זה וגם לא תשנו. אתם מנהלים מאבק במקום לא נכון. אין לי בעיה שהקבלן יכניס את זה למחיר הדירה, כמו שהוא מתמחר את האינסטלטור, אבל זה לא המצב. מעכשיו אתם תוציאו חשבונית וקבלה כדי שבשכר הטרחה הזה הקבלן לא יוכל לגעת, ואז הרוכש גם לא ישלם על זה מס רכישה. היום הזוג משלם גם על הדירה וגם על שכר הטרחה מס רכישה. אותי מעניין הקונה. לא הקבלן ולא עורכי הדין. אני חוסך לקונה".

איך יושפע רוכש הדירה

הבעיה הנראית הראשונה מהחוק, היא בעיה בעבודת עורכי הדין. כיוון שבחוק לא הוגדר בצורה מדויקת רמת העבודה הנדרשת מעורכי הדין, הרי במקרים האלו יכולים להיות תנודות שישפיעו בהכרח על החוזה.

כעת מומלץ לבדוק עם עורך דין אותו שוכר רוכש הדירה מכספו את תנאי החוזה כדי לא לצאת מקופחים. כאן, שוב נכנס היתרון של משרד המאחד בתוכו את כל הפונקציות הקשורות ברכישת דירה כמו המשרד של עו"ד אמיר יקותיאל בהוד השרון. הליווי המשפטי שמקבל רוכש הדירה ואשר מוענק לו על ידי אנשי משרדו של אמיר יקותיאל אמור להיות עוד פיסה בתשבץ רכישת הדירה שאמור להגיע כמובן לסיומו המוצלח מבחינת ושל הלקוח.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו