נפגעי עבודה יכולים להיבדק כל חצי שנה ולהגדיל את הפיצויים

בכל שנה מתרחשות אלפי תאונות בעבודה, כאשר בחלק מהן הנזק הולך מחמיר עם השנים. ישראלים רבים זכאים לפיצוי מביטוח לאומי גם בגין החמרת הפגיעה. "גורם מומחה ומקצועי יכול לסייע בהשגת קצבה של אלפי שקלים בחודש"
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

דור, רואה חשבון מאזור המרכז, עבד שנים ארוכות במשרד רואי-חשבון ובאחד הימים נדרש להרים ארגז כבד ונחבל בגבו. דור הוכר כנפגע תאונת עבודה וניגש לוועדה רפואית של ביטוח לאומי שפסקה לו 10% נכות בגין הפגיעה. לאחר 5 שנים החל לסבול מהקרנת הכאב גם לרגליים.

"כשדור פנה אלינו, עברנו על החומר הרפואי והבנו כי הוא לא מיצה את מלוא זכויותיו בהליך הקודם. דאגנו להפניה לבדיקות המתאימות, להכנת התיק לוועדה רפואית נוספת וכמובן לליווי צמוד לאורך כל התהליך", מספר עו"ד עמוס כהן, ממשרד עורכי הדין מרקמן טומשין, המתמחה בתביעות נזיקין וביטוח לאומי. "לבסוף השגנו עבורו 24% נכות על הפגיעה בגב ועל פגיעה נוירולוגית. בסה"כ הוא מקבל קצבה על סך 4,500 שקל לחודש, שמשמעותה פיצוי של כמיליון שקל במהלך חייו".

הנזק עשוי להחמיר

"פעמים רבות, הנזק הרפואי המלא מתאונה שנגרמה בעבודה לא מופיע באופן מיידי. לכן, נפגעים רבים לא תובעים את מלוא הפיצוי שמגיע להם מביטוח לאומי", מסביר עו"ד כהן, שממליץ לכל מי שהוכר כנפגע עבודה להמשיך ולעקוב מקרוב אחרי התפתחויות במצבו הרפואי.

"חלק מהנפגעים אף לא נבדקו על ידי ועדה רפואית ולא נקבעה להם נכות, לחלקם אולי נקבעה נכות אך הם לא היו זכאים לפיצוי, ויש גם כאלו שעם חלוף הזמן חלה החמרה במצבם שעשויה להגדיל את התשלום באופן משמעותי", הוא אומר. "לכן, ישנה חשיבות גדולה מאוד לפנייה לעורך דין מקצועי המנוסה בתחום, שיתאים את הטיפול בתיק למצב החדש".

רבים זכאים לקצבה / מענק מהביטוח הלאומי כתוצאה מפגיעה בעבודה, כדי לבדוק את זכאותכם - אנא בחרו את קבוצת גילכם:

נפגע עם נכויות גבוהות עשוי לקבל קצבה נוספת עד 8,000 ₪

גם עמי מהצפון, מסגר בן 65 שהרוויח כ-15 אלף ש"ח בחודש הוכר כנפגע עבודה עקב מחלת ריאות ונקבעה לו נכות של 20%. לאחר מספר שנים חלה החמרה במצבו, הוא נאלץ לעזוב את עבודתו ומצבו הנפשי התערער. "הצלחנו לשכנע את הביטוח הלאומי לקבוע לו נכות של 100%, ונוכח מצבו פעלנו להשיג קצבה מיוחדת נוספת, זאת בנוסף להעלאת הקצבה הקבועה.

"עמי קיבל לבסוף קצבה על סך 16,250 נטו לחודש – יותר ממשכורתו החודשית המקורית". מספר עו"ד כהן ומסביר: "נפגעים בעבודה שהוחמר מצבם ודרגת הנכות שלהם עלתה למעלה מ-65%, זכאים לתשלומים שיכולים להגיע ל-8,000 ₪ נטו בחודש".

מהי החמרת מצב?

"מי שהוכר כנפגע עבודה יכול להגיש כל חצי שנה בקשה להיבדק שוב על ידי ועדה רפואית, אם חלה החמרה במצב הפגיעה. על ידי כך ניתן לקבל אחוזי נכות גבוהים יותר וקצבאות או מענקים גדולים יותר. את הבקשה להיבדק שוב ניתן להגיש בכל שלב, גם עשרות שנים לאחר האירוע, וגם אם העובד פרש לגמלאות או שהוא איבד את מקום עבודתו".

מתי ניתן לדעת שהתדרדרות במצב הרפואי קשורה לפגיעה בעבודה?

"אם הפגיעה באיבר שנפגע בעבודה מחמירה, או אם יש פתאום פגיעות נוספות נלוות. למשל, אם הפגיעה בעבודה היתה בגב ולפתע יש גם הקרנת כאב לצוואר, או אם הפגיעה בעבודה התבטאה בירידה בשמיעה, ולפתע מתחילים לשמוע צפצופים".

"יש סוגים שונים של פגיעות נלוות, חלקן יכולות להיות קשורות למצב נפשי, השפעות נוירולוגיות, תופעות לוואי הקשורות לתרופות וגם הן יצדיקו פניה לביטוח לאומי. יש מצבים שבהם הפגיעה מובילים לירידה בשכר ואז אפילו ללא החמרה במצב ניתן לפנות לביטוח לאומי. לכן, כדאי להיעזר בעו"ד ותיק ומנוסה שידאג להדריך את הנפגע באופן שימצה את מלא זכויותיו, וחשוב לא פחות: לייצג אותו במעמד המורכב של הוועדה הרפואית".

סמכות מקצועית מוכרת

"לנו במשרד מרקמן טומשין, יש ניסיון של יותר מ-30 שנה ואלפי תיקים בתחום מכל הארץ. כתבנו את הספר "תאונות עבודה, מחלות ומקצוע", שמהווה סמכות מקצועית עבור שופטים ועורכי דין בתחום הנזיקין וביטוח לאומי ואנו מכירים את כל החידושים, ההתפתחויות והמורכבויות בתחום."

"אי אפשר לצפות מנפגע שאינו מכיר את נבכי החוק לדעת לנצל את זכויותיו עד תומן, לכן אנו ממליצים לכל אחד לקבל ליווי מקצועי שללא ספק יכול לשנות את מהלך חייו של הנפגע ושל בני משפחתו", מסכם עו"ד כהן.

רבים זכאים לקצבה / מענק מהביטוח הלאומי כתוצאה מפגיעה בעבודה, כדי לבדוק את זכאותכם - אנא בחרו את קבוצת גילכם:

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו