מה זה גילוי מרצון ואיך עושים את זה?

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

ישראלים רבים אשר הצהירו כי הם מעבירים את מרכז חיים כולל מקור ההכנסה המרכזי שלהם למדינה זרה ומעוניינים לחזור לישראל, מחוייבים בדיווח הכנסות למס הכנסה בעת חזרתם לישראל.

מעמד ישראלי החוזר לנהל את מרכז חייו בישראל הוא מעמד תושב חוזר והוא זכאי להטבות מס מרובות כל עוד הוא מצהיר מראש על הון אישי אותו הוא מעביר לישראל ועל ידי ביצוע הליך גילוי מרצון התושב למעשה מקבל חסינות משפטית והמנעות מהגשת כתב דין בגין עבירות מס והעלמת הכנסה.

גילוי מרצון לתושב חוזר

ישראלים רבים מעתיקים את מקום עבודתם לחול עקב דירשת מעביד או רצון אישי מתוך קבלת אשרת עבודה במדינה זרה, לרוב המדינות הזרות ישנן אמנות למניעת כפל מס מול ישראל ובכך ישראלי אשר משלם מס הכנסה בחול זכאי להטבות מס במידה ויחזור להתגורר בישראל.

לעיתים רבות ישראלים נמנעים מדיווח הכנסות אישיות לרשויות המס בישראל ולמעשה עוברים על החוק הישראלי אשר מחייב אותם בדיווח מס על הכנסות ממדינה זרה.

ישראלי אשר מעוניין לשוב ולתהגורר בישראל מחוייב להצהיר על הון אישי ועל כל הרווחים אשר צבר בעת שהותו בחו"ל, במידה ולא עשה זאת בעת שהותו בחו"ל הוא למעשה עובר על החוק וצפוי להענש בקנסות כבדים ואף מאסר בפועל.

הפתרון למצב זה הוא גילוי מרצון ליועץ מס מוסמך אשר יוכל לסייע בביצוע תיאום מס מול רשויות המס ובך להעניק חסינות משפטית חלקית לאותו תושב חוזר.

הגשת בקשה לביצוע גילוי מרצון

לפני הגשת בקשה להליך גילוי מרצון על המבקש לעמוד בקריטריונים הבאים:

  • על הפניה להיות אותנטית – לפני בדיקה או חקירה של יועץ מס או רשות המס.
  • הגילוי מרצון לא יכול על עבירות מס כגון ניהול ספרים לא תקין או השמטת הכנסה.
  • לא נעשה פרסום אודות ההכנסות בכלי התקשורת.

הגשת הבקשה להליך גילוי מרצון מומלצת לביצוע על ידי עורך דין מס, הבקשה מוגשת למחלקת החקירות של רשות המיסים ולאחר בדיקה של הגורמים הרלוונטים מתקבלת החלטה בגין גובה תשלומי המס קנסות על איחור בתשלום המס וריבית במקרים מסויימים.

במידה והבקשה לגילומ מרצון מאושרת, חובה על מגיש הבקשה לקיים את כל החלטות הגורמים באופן מלא או שהוא מסתכן בעבירה על החוק.

הליך גילוי מרצון מתאים לכל ישראלי אשר מעוניין להעביר כספים מחו"ל לישראל כאשר הוא לא דיווח על הכנסותיו לרשות המיסים בישראל, תהליך זה מגן על התושב החוזר מבחינה משפטית וכלכלית.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו