אתם או ילדכם סובלים מחרדות או תסמינים נפשיים אחרים בעקבות המצב הבטחוני? כדאי שתדעו מה מגיע לכם!

אי שקט, נדודי שינה, דפיקות לב מואצות, רגישות לרעשים, חרדות… כל אלה הן תופעות שמאפיינות רבים מתושבי עוטף עזה, שדרות, אשקלון ואזורים נוספים, שסובלים באופן קבוע מהמצב הבטחוני. תופעות אלה מתעצמות במיוחד כשמדובר בילדים. לא פשוט להתמודד עם ילד שלא יכול להירדם בלילה מפחד מהטיל הבא, או עם ילדה שפוחדת להישאר לבד כי כל רעש קטן מקפיץ אותה
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אם גם אתם או ילדכם סובלים מאותן תופעות.  מעבר לטיפול מיידי בתופעה כזו או אחרת, חשוב שתדעו שאתם עשויים להיות  זכאים לפיצוי בגין הפגיעה הנפשית המתמשכת שחוויתם וגם לטיפולים רפואיים. יתכן ואינכם מודעים לכך כלל. 

חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה קובע כי אזרח שניזוק בגופו או בנפשו כתוצאה מפעולת איבה (כדוגמת מטח טילים מעזה) יוכר כנפגע פעולות איבה ועשוי להיות זכאי לפיצוי כספי גבוה ולהטבות נוספות מהמדינה. עו”ד עמוס כהן ממשרד “מרקמן טומשין” המתמחה בתחום, מבהיר: “בעבר הפיצוי ניתן רק למי שחווה טראומה נקודתית בעקבות אירוע איבה ואילו בשנים האחרונות ניתן לקבל פיצוי בגין רצף אירועים. כלומר, כל מי שחווה טראומות או מצוקות נפשיות  כתוצאה מאזעקות וירי הרקטות, כדאי שיפנה בהקדם לבדוק את זכויותיו. חשוב להדגיש שהנושא רלוונטי בעיקר לתושבי היישובים בעוטף עזה, אשדוד, אשקלון, באר שבע והסביבה".

עו"ד כהן מספר לנו על י.ב. בת ה- 14 מנתיבות שגדלה בצל איום הטילים מרצועת עזה וכל רעש חריג מבהיל אותה. היא סובלת מחרדות וסיוטי לילה. "בקיץ 2018 המלצנו להגיש תביעה ולהכיר בה כנפגעת איבה והיא הוכרה כנכה בשיעור של 15%, המזכה אותה בפיצוי של כ- 120,000 ₪ וזכאות לטיפולים פסיכולוגיים על חשבון המדינה".

עו"ד כהן מספר גם על י.כ בת ה-56 מאשדוד שהוכרה כנכה בשיעור 20% וזכתה לקצבה חודשית בגובה 1,500 ₪ לכל החיים ולסל שיקום וטיפול רפואי, זהים לאלו שמקבלים נכי צה"ל, בגלל העובדה שהיא סובלת מחרדות באופן קבוע מחשש לפגיעה בה ולהרס ביתה.

אז לאן פונים?

במידה ואתם חשים תחושות מעין אלה, כדאי לפנות להתייעצות עם עורך דין שינחה אתכם כיצד לפעול ואף  יגיש בשמכם תביעה לפיצוי מהביטוח הלאומי. חשוב לוודא שעורך הדין ייצג אתכם גם בוועדות הרפואית בביטוח הלאומי.  הפיצוי יכול להגיע גם למאות אלפי שקלים. 

כדי לבדוק האם אתם זכאים לפיצויים והטבות בעקבות פגיעה שעברתם, אנא בחרו את קבוצת גילכם:

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו