תאונה בזמן פסילה

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

החשיבות שבנהיגה עם רישיון בתוקף מוכרת לכל נהג, רוב הנהגים מצייתים לחוקים על הכביש, אך ישנם גם לא מעט נהגים שחוטאים בנסיעה בניגוד לחוק כאשר רישיונם בכלל פסול.

מה קורה כאשר ניידת עוצרת נהג לבדיקת רישיונות ואז עולה כי הרישיון פג תוקף וטרם חודש? מה קורה חלילה אם קורית תאונה בה מעורב כלי רכב שנהגו נמצא עם רישיון הנמצא תחת פסילה? אז מתגלה במלוא חומרתה אי עמידה בחוקי המדינה. בדיקת רישיונות שגרתית עשויה להוביל לשלילה לצמיתות, אך כשמדובר בתאונת דרכים עם פצועים, עד מהרה מגלים כי אפשר להישאר ללא כיסויים ואף להיות חשופים לעונשים קשים.

לפנינו מקרה של נהג תובלה שכל רצונו היה לצאת לעבודה ולפרנס את משפחתו בכבוד, אך הוא לא נהג (תרתי משמע) בחכמה, ויצא לכביש חשוף לסכנה. למרבה הצער, רישיונו לא היה בתוקף בגין פסילה ובאותה העת היה מעורב בתאונת דרכים. כעת, הנכם מוזמנים ללמוד אודות המקרה מצד הנהג, התאונה, התביעה ואיך מהמצב החמור הזה הוא יצא.

התאונה

ארנון, נהג רכב מסחרי קטן, היה מעורב בתאונת דרכים לפני מס' שנים – תאונה ללא רישיון בתוקף, ועבר תאונה חזיתית שבה התנגש ברכב פרטי, וכתוצאה מכך נפצעו הוא ונהג הרכב שבא מולו, באורח בינוני עד קשה. מבדיקה שערכו בוחני המשטרה במקום – עולה כי ארנון ניסה לעקוף משאית שנסעה לפניו, ובעשותו כן חצה קו לבן. עבירה חמורה ביותר לכשעצמה.

החקירה

מה שהסתבר לאחר מכן, לתדהמתם הרבה של השוטרים, הוא שרישיונו של ארנון נשלל לתקופה של 12 חודשים, עקב אותה עבירה בדיוק (זאת בהמשך למספר רב של עבירות תנועה אשר נרשמו לגנותו במהלך השנים). כאשר שכב ארנון בבית החולים הגישה משפחתו תביעה לפיצויים מחברת הביטוח, אך נתקלה בסירוב גמור. הפוליסה, באופן חד-משמעי, מציינת כי אין ולא יהיה כל תוקף משפטי במידה והמבוטח ינהג תחת פסילה, וההגיון בדבר ברור.

התביעה

לאחר שיצא מבית החולים ועבר תהליך של שיקום, שבסיומו נקבעה לו נכות של 50% לשארית ימי חייו, הגיש ארנון תביעה לבית המשפט ובה פנה לרחמי בית המשפט, בטענה כי הנהיגה היא חלק עיקרי מפרנסתו, וכי במידה ולא היה נוהג – לא היה מסוגל לכלכל את בני משפחתו. בית המשפט לא קיבל את פנייתו, בעיקר לנוכח העובדה כי ארנון ביצע עבירת תנועה חמורה, ואף חזר עליה למרות שהורשע בעבר, וזו אף הביאה לפציעתו של קרבן נוסף מלבדו.

ארנון נאלץ לקבל את הגזירה המרה ולשאת באחריות למעשיו, אך אז גילה גם כי הביטוח הלאומי אינו מוכן לשלם לו פיצויים או קצבה כלשהי לנוכח המקרה. הוא שקע בייאוש רב וחש תסכול ואבדן עצות. רק לאחר בדיקה מקיפה שערכה ביתו באינטרנט – הבין ארנון כי הסיכוי היחיד שלו לקבל קצבת נכות כלשהי, שתסיר מעליו, ולו באופן חלקי ביותר את עלויות הטיפול שלו – היא באמצעות עו"ד לדיני נזיקין.

התביעה נדונה בימים אלו, והיא הולכת לכיוון הכרעה שעל פיה יקבל ארנון קצבת ביטוח-לאומי עקב נכותו.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו