רשלנות רפואית בטיפולי שיניים כירורגיים: איזה פיצוי מגיע למטופל?

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

 

טיפול שיניים כירורגי הוא עניין רציני, ולמרבה הצער, לא כל רופאי השיניים מסוגלים לבצע אותו במיומנות הראויה. כך תזהו אם נפלתם קורבן לרשלנות רפואית – ואם מגיע לכם פיצוי

בכל שנה, מטופלים רבים העוברים טיפולי שיניים כירורגיים נופלים קורבן לרשלנות רפואית, מצד רופאי שיניים חסרי מיומנות, ציוד או ידע מתאים. במקום לשפר את מצבם ולהרגיש טוב יותר בעקבות הטיפול – אותם מטופלים סובלים מכאבים ומבעיות אסתטיות חמורות ונאלצים לעבור טיפולי שיקום ותיקון בעלות גבוהה, וחווים עוגמת נפש, כאב וסבל במשך זמן רב.

מטופלת שעברה טיפולים מיותרים ללא הסכמתה – פוצתה ב-160 אלף שקלים

"הגיעה אלינו מטופלת שסבלה מחרדה דנטלית קשה, ולכן היתה צריכה לעבור את הטיפולים בהרדמה מלאה", מספר עו"ד ד"ר זמי מור מילברג ממשרד עו"ד רובין וימר, העוסק ברשלנות רפואית, בין היתר בתחום רפואת השיניים. "כשהתעוררה מההרדמה, המטופלת גילתה שהרופא הוסיף על דעת עצמו טיפולים נוספים שלא הוסכם עליהם מראש, ובנוסף, השתלים הושתלו בצורה לקויה ולא הוחדרו למקומם כמו שצריך.

"כשטיפלנו במקרה שלה גילינו חוסרים גדולים ברישומי הרופא, שגם הם כשלעצמם מהווים רשלנות בטיפול. במקרה הזה הנזק הוא עצום. מדובר בכאב וסבל גדולים מאוד, והפיצויים שקיבלה המטופלת לאחר הסכם פשרה הגיעו ל-160 אלף שקלים".

איך קורה שאנשים מגיעים לטיפול רפואי – ויוצאים עם נזקים כבדים?

עו"ד ד"ר זמי מור מילברג. "לא כל רופא הוא מומחה"

"יש גורמים רבים לרשלנות רפואית בכירורגיית פה ולסת, אבל לרוב הבעיות מתחילות בטיפול אצל רופא שאינו מומחה. מבחינה חוקית, כל רופא בארץ יכול להשתיל שתלים אצל מטופל, גם אם אינו מומחה, אבל לא תמיד יש לו המיומנויות הדרושות כדי לבצע את הפעולה בצורה מושלמת, ולפעמים הוא גם מזלזל בחשיבותה.

"יש הרבה מקרים שבהם בגלל חוסר מיומנות השתלים לא הוחדרו בצורה נכונה, או שהם הושתלו אצל אדם עם מחלה שדורשת טיפול מיוחד; יש מקרים שבהם רופאים בכלל לא מבצעים את הבדיקות המקדימות שדרושות להשתלה; ונתקלנו אפילו ברופאים שהשתמשו בשתלים באיכות גרועה, בשתלים זולים במיוחד מסין או בכאלה שלא מאושרים על ידי משרד הבריאות. בנוסף, רופא לא מיומן יכול גם להמליץ על דרך טיפול לא נכונה ולא מתאימה, שיכולה לגרום נזקים גדולים מאוד".

נפלתי קורבן לרשלנות רפואית – מה סכום הפיצויים שאוכל לקבל?

"כל מקרה לגופו, ותלוי בחומרת המצב", מסביר ד"ר מילברג. "צריך להביא בחשבון את היקף הטיפול הנדרש כדי לתקן את הנזק, את רמת הסבל ועוגמת הנפש שנגרמו, ועוד. סכום הפיצויים נע בדרך כלל בין עשרות אלפי שקלים למאות אלפים. לאחרונה אף ניתן פסק דין שבו נקבע פיצוי של יותר ממיליון שקלים, במקרה של יישור שיניים שעירב הליכים כירורגיים והשתלות".

מהם סימני האזהרה שמחייבים התייעצות משפטית?

"ברגע שמטופל מתחיל להרגיש שאולי הרופא הוא לא מומחה מיומן כמו הרושם שיצר בהתחלה, כדאי לגשת ולהתייעץ עם עורך דין. עדיף לפנות בשלב מוקדם ככל האפשר בתהליך, כשרק מתחילים לחשוד שהטיפול לא נעשה כראוי, ולא לחכות לנזקים שייגרמו עקב טיפול לא נכון, לכאבים ולסבל שאולי ניתן היה למנוע מראש".

משרד עו"ד רובין וימר הוא משרד המתמחה בין היתר בתחום הרשלנות רפואית, ומייצג לקוחות בתיקי רשלנות רפואית במסגרת טיפולי שיניים כירורגיים.


נגרם לך נזק בעקבות טיפול שיניים כירורגי?

אם ברצונך לברר האם מגיע לך פיצוי ולקבל יעוץ משפטי, ניתן לפנות אל משרד עו"ד רובין וימר בטלפון 03-6958040, או לחצ/י כאן.

ניתן להשאיר פרטים ונציגי משרד עו"ד רובין וימר ייצרו איתך קשר –

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו