האם ניתן להרשיע בנהיגה במהירות מופרזת רק על סמך מצלמות מהירות?

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

עבירת התעבורה של נהיגה במהירות מופרזת היא מעבירות התעבורה הנפוצות ביותר בכבישי ישראל והיא מבוצעת על-ידי נהגים צעירים ונהגים רבי וותק כאחד.

מאחר שעבירה זו מהווה את אחד מהגורמים המרכזיים להתרחשותן של תאונות דרכים וכדי להפוך את המצב בכבישים למעט יותר שפוי הותקנו ברחבי ישראל מצלמות מהירות מסוגים שונים, הפועלות על עקרונות שונים ושמטרתן לתפוס את הנוהגים במהירות מופרזת והמסכנים בשל כך את עצמם ואת יתר הנהגים בכביש.

הרשעת נהגים בנהיגה במהירות מופרזת

נהיגה במהירות מופרזת נחשבת לכזו כאשר הנהג עובר את מהירות הנסיעה המותרת על-פי חוק והמצויינת בפקודת התעבורה. מצלמות המהירות (לסוגיהן השונים) הן אחד מאמצעי האכיפה של עבירת תעבורה זו. מרבית המצלמות פועלות על עיקרון של לייזר או רדאר שמזהה את הרכב העובר את המהירות המותרת ומצלם את מספרו, כך שלנהג הרכב שמספרו צולם יישלח קנס כספי אל הבית, כמה שבועות לאחר שצולם נוהג במהירות מופרזת. יצויין, כי נהג שחרג מהמהירות המותרת במידה משמעותית (חריגה של מעל ל-41 קמ"ש בדרך לא עירונית ומעל ל-31 קמ"ש בדרך עירונית) לא רק שיחוייב בתשלום קנס, אלא גם יתבקש להתייצב בפני בית המשפט.

על אף כי מצלמות המהירות הן אמצעי שניתן באמצעותו להרשיע נהג בעבירת נהיגה במהירות מופרזת ולמרות שניתן להתבסס עליהן בכדי להזמין נהג למשפט או לשלול את רישיונו, קיימים מקרים בהם דו"ח או סעיף אישום של נהיגה במהירות מופרזת המבוססים על תיעוד שצולם על-ידי מצלמת מהירות ניתנים לביטול. בין אם מדובר בהליך לקוי של הפקת התמונה, בין אם במיומנות קלוקלת של השוטר שהפעיל את  המצלמה (אם מדובר במצלמות המופעלות באופן ידני) או בין אם מדובר במצלמה לא תקינה-  באמצעות פנייה לעורך דין ניתן למצוא דרכים לערער על סעיף האישום שנקבע לנהג עובר העבירה ואף להקל בגזר הדין ולהמתיק את העונש. יש לזכור, כי בסופו של דבר, מצלמות המהירות, יהיו מדויקות ומתוחכמות ככל שיהיו, הן מכשיר טכנולוגי וכיתר המכשירים הטכנולוגיים, לעיתים יכולה להתעורר בהן תקלה. על כן, נהג שמואשם בנהיגה במהירות מופרזת- ראוי כי לא יקבל את גזר דינו כ"גזירה משמיים" וינסה לבדוק את הדרכים בהן יוכל לשנות את כתב האישום ולמצות את זכויותיו.

פנייה לעורך דין מנוסה

ביטול סעיפי האישום ו/או הקלה בכתב האישום יכולים גם להיעשות באופן עצמאי, אך האזרח הפשוט לרוב לא מכיר את החוק ואת סעיפיו כך שיוכל להשיג את התוצאות הרצויות ולשנות את גזר דינו. לכן, במרבית המקרים נהגים יעדיפו לפנות לעורך דין שהוא גורם מקצועי ובעל ניסיון בתחום.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו