"בטיפול בילד עם צרכים מיוחדים כל שקל חשוב – לכן אסור לוותר לחברות הביטוח"

גם ילדים עלולים לסבול ממחלות קשות ולהגיע למצב סיעודי, אבל ברוב המקרים, חברות הביטוח מנסות לדחות את התביעות בנושא. "חשוב לדעת שדחייה היא לא סוף פסוק, ואפשר לנסות שוב", אומר עו"ד תומר לינר, המתמחה בתחום
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

שיר (שם בדוי), היא קטינה הסובלת ממצב רפואי מורכב, המשלב שיתוק מוחין וגם פיגור שכלי. כאשר פנו הוריה לחברת הביטוח בה היא מבוטחת בביטוח סיעודי, במטרה לקבל קצבה או פיצויים שיאפשרו להם להתמודד עם הטיפול התובעני בשיר, הם נדחו. זאת, מאחר שחברת הביטוח טענה כי מצבה של שיר נובע ממום מולד, ולכן היא אינה עומדת בתנאי הפוליסה לביטוח סיעודי.

"נהוג לחשוב שרק מבוגרים יכולים להיקלע למצב סיעודי, אך כיום לצערנו, אנחנו יודעים שניתן להגיע אליו בכל גיל, אפילו צעיר מאוד", אומר תומר לינר, בעל משרד עורכי דין המתמחה בתביעות ביטוח סיעוד ורשלנות רפואית. "עם זאת לצערנו, במקרים רבים חברות הביטוח דוחות תביעות סיעוד שמגיעות אליהן בטענות שונות ומשונות וכל האמצעים כשרים".

"חשוב לדעת שדחייה היא לא סוף פסוק, וכי ייצוג משפטי מתאים, מעלה מאוד את הסיכוי לקבלת פיצוי. כך למשל, במקרה של שיר, הגשנו תביעה בטענה שהפוליסה בה היא בוטחה לאחר לידתה, לא כוללת את החריג שעליו הסתמכה חברת הביטוח כשדחתה את תביעת ההורים שלה. בעקבות זאת, קיבלה שיר סכום של 150 אלף שקל".

קצבה לתקופה של עד חמש שנים

לדברי עו"ד לינר, "מצב סיעודי יכול להיגרם כתוצאה משלל גורמים, כמו מחלה גנטית, תאונה, פגיעה פיזית, שכלית או נפשית ומחלות אחרות. החולה מאבד את העצמאות שלו, ותלוי באחרים כדי לבצע פעולות שונות, בין אם מדובר בתנועה ממקום למקום, רחצה, אכילה, השגחה מחמת פגיעה קוגניטיבית או נפשית וכן הלאה. העלויות של טיפול צמוד כזה גבוהות מאוד, ומשפחות רבות מתקשות להתמודד איתן".

"במהלך עבודתי, גיליתי כי הורים רבים כלל לא מודעים לכך שילדיהם מבוטחים בביטוח סיעודי דרך קופות החולים, במסגרת משפחתית. גם אלה שנחשפו למידע, אינם יודעים כי ילדיהם זכאים לתגמולי ביטוח סיעודי, וזאת מעבר לקצבת ילד נכה המגיעה להם מהביטוח לאומי. בלא מעט מקרים, הסיבה לכך היא ההנחה השגויה כי הביטוח הסיעודי מיועד לקשישים סיעודיים", אומר עו"ד לינר.

"גם מי שיודעים כי ילדיהם זכאים לתגמולי ביטוח סיעוד ומגישים תביעה, נדחים לעתים קרובות על ידי חברות הביטוח, בנימוקים הנוגעים לסיבה שבגללה נגרם המצב הסיעודי. אחת הטענות, למשל, היא שמי שנפגע בשלוש השנים הראשונות לחייו, מוחרג מהפוליסה. ברוב המקרים, ניתן להתמודד משפטית עם הדחייה, ולפיכך מומלץ להגיש את תביעת הסיעוד בליווי משפטי מקצועי, שיכול ברוב המקרים להפוך את דחיית התביעה ולהעניק פיצוי להורים הכורעים תחת נטל הטיפול בילד הסיעודי".

כדי לבדוק את זכאותכם לקצבה לילד מהביטוח הסיעודי, אנא בחרו את קבוצת גיל ילדכם:

קשרים עם מומחים רפואיים

עו"ד לינר מייצג אך ורק את המבוטחים מול חברות הביטוח, אך בעברו ייצג את חברות הביטוח עצמן ואף מוסדות רפואיים. "בשנים הללו טיפלתי בעשרות ומאות תביעות ביטוח סיעודי של ילדים עם צרכים מיוחדים הזקוקים לעזרה סביב השעון, וכן צברתי ניסיון וידע בניהול תיקים כאלה לפרטי פרטים וגם בקשרים הדרושים מול המשרדים המייצגים את חברות הביטוח".

"בנוסף, יצרתי קשרי עבודה הדוקים עם מומחים רפואיים מכל התחומים, החל ממיילדות וגניקולוגיה ועד לגנטיקה ונוירולוגיית ילדים", הוא מספר. "ניהלתי תיקים רבים בבית המשפט, ביניהם תיקים מורכבים ומסובכים, וצברתי ניסיון בחקירת עדים לרבות עדים מומחים".

בין היתר, ייצג המשרד מאות לקוחות מול חברות הביטוח, אך גם מול בתי חולים, קופות חולים, רופאים פרטיים ועוד. "משרדנו מקפיד להילחם עבור לקוחותיו, ועושה הכל כדי למצות את מלוא הזכויות של הלקוחות שלנו", אומר עו"ד לינר. "אנחנו מכירים היטב את הקשיים בטיפול בבן משפחה סיעודי, ויודעים שכל שקל חשוב. לשמחתנו, ב-97% מהמקרים, אנו מסיימים את הטיפול בתיק בהצלחה".

מגדלור בתקופה חשוכה

לדברי עו"ד לינר, "הצעד הראשון בטיפול בתיק הוא עיון מדוקדק בתיקו הרפואי של הלקוח והיוועצות עם מומחה רפואי מטעמנו, שיבדוק את התפקוד היומיומי של הילד ויקבע אם אכן מצבו סיעודי. בנוסף, אנו מטפלים באיסוף כל הניירת והמסמכים הדרושים, היכולים לתמוך בתביעה לקבלת פיצוי או קצבת סיעוד, ועורכים בחינה מדוקדקת ויסודית של פוליסת הביטוח. אנחנו עושים הכל כדי לקחת על עצמנו את העול הביורוקרטי, כך שהמשפחות לא יצטרכו לבזבז עוד זמן ומאמצים".

"אנחנו ניגשים לכל תיק בשאיפה לשמש עבור הלקוחות כמגדלור גם בתקופה חשוכה וקשה, ולעשות במקומם את העבודה השחורה ולהתמודד עם חברות הביטוח והמוסדות הרפואיים, שמנסים להקשות על כל צעד ושעל. אנחנו נדאג שהם לא יתנערו מאחריות, וישלמו לילד הפגוע ולמשפחה את הכסף המגיע להם, במלואו. כך יוכלו המשפחות להעניק לילד את הטיפול המיטבי, ולהמשיך לחיות בכבוד".

כדי לבדוק את זכאותכם לקצבה לילד מהביטוח הסיעודי, אנא בחרו את קבוצת גיל ילדכם:

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו