כל מה שרציתם לדעת על פיצויים מחברת הביטוח עקב תאונת דרכים

פיצויים מחברת הביטוח עקב תאונת דרכים
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

בישראל תאונות דרכים הפכו למכת מדינה, כזו שאינה כתובה בתורה אך חקוקה היטב אצל הפצועים. מדי שנה נפצעים אלפי אנשים בתאונות דרכים קשות המותירות אותם עם נזקי גוף וזכאות לפיצוי כספי מטעם חברות הביטוח בהתאם לחוק נפגעי תאונת דרכים.

 מהו חוק תאונות דרכים?

חוק פיצויים לנפגעים בתאונות דרכים אשר נחקק בשנת 1975 מפצה כל נפגע. בהתאם לחוק, כל רכב המבוטח בביטוח חובה חברת הביטוח כל חברת ביטוח שהנפיקה את תעודת הביטוח מחוייבת לשלם את הפיצויים. בהתאם לחוק, כל הולך רגל שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי מחברת הביטוח.

סכום הפיצוי כתוצאה מתאונת דרכים נקבע בהתאם לאבדן הכנסה או היכולת להשתכר כתוצאה מהפגיעה. בהתאם לחוק, נפגעי תאונות דרכים ישנם מספר נזקים נפרט כאן נזק עיקרי : כאב וסבל- הנקבע בהתאם לסכום הקבוע בתקנות המובאות לצורך חישוב כגון נכות,מספר ימי אשפוז, גיל.

הנחיות עבור נפגעי תאונות דרכים

במידה ונפגעתם בתאונת דרכים, ישנם מספר פעולות שעליכם לעשות:

  • קבלת אישור ממשטרת ישראל על התאונה
  • שמירה של מסמכים: כאשר עברתם תאונת דרכים, חשוב מאד לשמור על כל המסמכים כגון סיכומי מחלה דוח ביקור בחדר המיון.
  • תיעוד הוצאות כספיות: חשוב מאד לשמור על כל ההוצאות הכספיות הקשורות לתאונת הדרכים כגון קבלות בגין נסיעה, רכישת תרופות ועוד.

חשיבתו של עורך דין מקצועי

בכל הנוגע לפיצויים, חשוב מאד לשכור את שירותיו של עורך דין המומחה בדיני תאונות דרכים. למרות הקרבה לנושא, לנו אין את הניסיון הדרוש לטפל בנושא כל כך מורכב ורגיש אלא לגורם חיצוני בעל הבנה בתחום. היום כאשר קיימים מאות משרדים של עורכי דין מציאת משרד עורך דין איכותי אינה עניין של מה בכף אלא עבודה  מורכבת הדורשת ביצוע תחקיר.אחת הדרכים למצוא עורך דין מומחה בתחום היא באמצעות האינטרנט המהווה זירה נוחה לחיפוש מידע.

 עורך דין מנוסה בתחום פיצויים הינו עורך דין העוסק אך ורק בתחום זה ואינו עוסק בתחומים בהם אין לו ניסיון. במקרה הזה בו אין למשרד ניסיון, חשוב להפנות את הלקוחות למשרד בעל ניסיון בתחום. עורך דין טוב נחשב לכזה לא רק בזכות הידע אלא גם אודות לנאמנות שהוא מפגין כלפי קהל הלקוחות שלו תוך מתן חוות דעת כנה  על מצבם. עורך דין בעל ניסיון רב בתחום אינו מפזר הבטחות שאינו יכול לקיים אלא מציג את התמונה הכללית תוך חתירה לפתרון.

למידע וקבלת פרטים נוספים על פיצויים מחברת הביטוח בעקבות תאונת דרכים אתם מוזמנים להיכנס לאתר של משרד עו"ד בן-חור & אפרתי

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו