ייפוי כוח מתמשך בימי הקורונה

בין אם אתם אנשים צעירים בראשית חייהם הבוגרים או אנשים מבוגרים יותר שכבר הספיקו לצבור נכסים בחייהם, ייפוי כוח מתמשך אמור להגן עליכם, על יקיריכם ועל הנכסים שלכם, באופן שבו תבחרו בעצמכם ודווקא בימים אלה של משבר הקורונה, חשוב לתת את הדעת על חשיבותו של הליך ייפוי כוח מתמשך.
ייפוי כוח מתמשך
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
ייפוי כוח מתמשך
כולם מבינים מהי צוואה אבל הרעיון של ׳ייפוי כוח מתמשך׳ עולה לאחרונה לכותרות כמשהו שבעלי נכסים צריכים להוסיף לרשימת המסמכים המשפטיים שלהם. ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לכול אדם בן 18 ומעלה לקבוע כיצד ועל ידי מי ינוהלו ענייניו בעתיד, למקרה שיימצא בתנאים שימנעו ממנו לנהל את ענייניו בכוחות עצמו.  כדי להמחיש סוגיה זו, נדמיין זוג בשם דני ודניאלה המנהלים עסק משפחתי. דני הוא בעל המניות והמפעיל היחיד בחברה שבה עובדים גם שני ילדיהם. הזוג ניסח הסדר משפחתי המתאר את חלוקת הנכסים, לאחר מותם.  למרבה הצער, בגיל 70 לקה דני בהפרעה קוגניטיבית, שמונעת ממנו להמשיך להפעיל את העסק. עד לא מזמן, לא היה קיים מנגנון משפטי שאיפשר לדני לקבוע מראש כיצד ינוהלו עסקיו במקרה שימנע ממנו מלעשות זאת בגין סיבות שונות.

להיות אדון לגורלך…

אף על פי שכולנו מקווים שרצונו האחרון של האדם תהיה הצוואה, לפעמים אדם מאבד את היכולת להמשיך להפעיל את העסק, שנים מספר לפני מותו. עד לא מזמן, החלופה היחידה שעמדה לרשותנו הייתה פנייה לבית המשפט בבקשה למנות נאמן. דרך שלא תמיד איפשרה לנו להיות אדונים לגורלנו אם חלילה נאבד את כושרנו הנפשי. בארץ, כמו גם במדינות מערביות אחרות, הבינו המחוקקים את הצורך בעריכת שינוי במציאות משפטית זו, וכך נכנס לתוקפו התיקון לחוק הכושר לעניינים משפטיים ואפוטרופסות, המאפשר לנסח ייפוי כוח מתמשך, שהוא מעין צוואה חיה. לפי תיקון זה, אתם יכולים להכין מסמך משפטי שבו תתנו למישהו ייפוי כוח ותקבעו גם כמה הנחיות מקדימות הנוגעות לנושאים הרפואיים ולכספים ולנכסים שלכם:
  1. את מסמך ייפוי הכוח המתמשך יכול להכין עבורכם רק עורך דין מורשה. 
  2. מסמך ייפוי הכוח המתמשך מאפשר לכם לקבוע מראש הנחיות למיופה הכוח, כמו:
    • כיצד לנהוג
    • אלו החלטות לקבל
    • או להשאיר את מלוא שיקול הדעת למיופה הכוח
  3. ייפוי כוח מתמשך יכול להיות תקף גם במצב שבו חלילה איבדתם את הכשרות המשפטית שלכם. במקום למנות אפוטרופוס, בעזרת ייפוי הכוח המתמשך תוכלו להגדיר את העניינים הספציפיים שבהם מיופה הכוח יתפקד בשמכם.
  4. המסמך יוגש למשרדי הנאמנות הכללית וייכנס לתוקף לאחר שתאובחנו כמי שלא מסוגלים להבין בנושא שלגביו הענקתם את ייפוי הכוח.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו