אם נפגעתם בתאונת דרכים –מגיע לכם פיצוי

אלפי ישראלים נפגעים כל שנה בתאונות דרכים אבל כשהם מנסים לקבל פיצוי, חברות הביטוח עושות הכל כדי לדחות אותם. איך אפשר בכל זאת לנצח את השיטה ולקבל את הפיצויים במלואם?
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מדי שנה, כ-150 אלף ישראלים נפגעים בתאונת דרכים. חשוב שכל נפגע גוף יידע כיצד עליו לפעול בעת תאונה, על מנת שיוכל לתבוע בעתיד את חברת הביטוח במידת הצורך.

"לנפגעי תאונות דרכים יש 7 שנים לתבוע את חברת הביטוח בגין הנזק שנגרם להם", מסבירים לנו עורכי דין המתמחים בתחום. "אך לא כולם מודעים לזכויות שלהם ורבים מוותרים מראש על הפעולות שיש לעשות לאחר תאונה כי הם בטוחים ש'לא קרה כלום'. בפועל, ישנן לא מעט פגיעות שמחמירות עם הזמן כמו פגיעות גב, כאבים מפושטים בגוף או פגיעות עצביות שלא מאובחנות מיד".

חשוב לדעת כי בניגוד לנזקים ברכוש, בפגיעות גופניות, הנגרמות כתוצאה מתאונת דרכים, לכל אדם יש זכות לתבוע פיצויים – גם אם הוא הצד הפוגע או האשם, ובלבד שהיה ביטוח חובה בתוקף, כאשר במקרים מסוימים ניתן לתבוע גם כאשר לא היה ביטוח חובה בתוקף. נפגעי גוף זכאים לפיצוי מהביטוח. זה יכול להיות פיצוי בגובה כמה אלפי שקלים במקרים קלים, וזה יכול להגיע לפיצוי בגובה של מיליונים במקרים קשים.

לבדיקת זכאות לפיצויים מתאונת דרכים אנא בחרו את אזור מגוריכם וענו על כמה שאלות קצרות

"חברות הביטוח מעדיפות לא לשלם"

מ.א, בן 64, בעל חברת הנדסה ועבודות עפר עבר תאונת דרכים בזמן נסיעת עבודה וסבל מכאבים בצוואר ובגב. ולאחר זמן ממושך שהוא סובל מכאבים והוא אינה בכשירות מלאה, הגיש מ.א תביעה וזכה לפיצוי חדש פעמי בסכום של 180 אלף שקל ובקצבה חודשית קבועה של 3,900 ₪. גובה הפיצוי הכולל המוערך למ.א הינו 1.5 מיליון ₪. 

לא לפספס את חלון ההזדמנויות – 7 שנים מהתאונה

חשוב כי הפנייה לעורך דין תיעשה סמוך ככל הניתן לרגע הפגיעה בגלל היכולת למנוע טעויות שרבים מהנפגעים עושים: נפגע בתאונת דרכים צריך כמובן קודם כל לפנות לגורם רפואי שיטפל בו ויאבחן את מצבו, אך גם הפניה לעורך דין מומחה בתחום, צריכה להיעשות בסמוך לרגע התאונה . חשוב מאד לשמור את המסמכים הרפואיים גם אם המקרה היה לפני מספר שנים.

מה מונע מאנשים לפנות לעורך דין לאחר תאונת דרכים?

שני גורמים שאנחנו נתקלים בהם שוב ושוב: רכיב האשמה והכסף. אנשים חייבים להבין כי אין כל חשיבות למי אשם בתאונה. נהג שהיו לו בזמן התאונה רישיון בתוקף וביטוח זכאי לפיצוי במידה שנפגע גם אם הוא האשם בתאונה. לגבי התשלום, חשוב לדעת כי שכר הטרחה נקבע לרוב לפי אחוזים מסכום הפיצוי – ומשולם רק כאשר הלקוח מקבל את הכסף.

חברות הביטוח עשויות לנצל טעויות שנפגעים עושים בתום לב, אך עורך דין מנוסה ינחה כיצד להימנע מטעויות, יזהה במהירות את חומרת הפגיעה וישיג את הפיצוי המקסימלי. למרות זאת, חשוב לזכור כי גם בפנייה כעבור שנים מרגע הפגיעה, ניתן להגיש תביעה. כשמדובר בנפגע שהוא קטין ביום התאונה, עומדת לו הזכות להגשת התביעה עד גיל 25 (7 שנים מיום הגיעו לגיל 18).

לבדיקת זכאות לפיצויים מתאונת דרכים אנא בחרו את אזור מגוריכם וענו על כמה שאלות קצרות

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו