הדרך המשפטית הפשוטה לשמור על רצונכם בגיל השלישי

הגיל השלישי יכול להביא עימו מצבים מורכבים לעיתים קושי ואף חוסר יכולת לקבל החלטות. ייפוי כוח מתמשך מאפשר להיערך למצבים הללו מבעוד מועד, להסיר נטל וחיכוכים מבני המשפחה ולהבטיח שהטיפול הרפואי וההתנהלות ברכוש יעשו בהתאם לרצונות המייפה ולטובתו
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

רפי, בן 70 מאזור המרכז, נזקק לניתוח מורכב. ערב הניתוח ביקש להכין ייפוי כוח מתמשך מחשש שמצבו הבריאותי לאחר הניתוח לא יאפשר לו לקבל החלטות על גופו ורכושו. "כשהכנו את המסמך הגדרנו באופן ברור את הרצונות הנוגעים לגופו ולרכושו ואת רשימת ההחלטות שיש לקבל אם חלילה יגיע למצב בו לא יהיה כשיר יותר לקבלן בעצמו", מספר עו"ד רונן משה, עו"ד ויועץ משפטי המומחה בטיפול בגיל השלישי. המהלך שעשינו הבטיח לרפי שקט נפשי וידיעה שרצונותיו יתממשו בכל תרחיש.

ההזדקנות מביאה עימה קשיים: התמודדות עם מחלות, ירידה בתפקוד וחשש ממצב בו הופכים לנטל על המשפחה "ההתארכות בתוחלת החיים בדור האחרון היא ברכה, אך בצידה יש גם אתגרים רבים. הרצון של בני הגיל השלישי להבטיח שיכבדו את רצונותיהם גם במקרה של ירידה בתפקוד, הוביל ליצירת כלי משפטי ייחודי שנקרא ייפוי כוח מתמשך", מסביר עו"ד משה.

מקבלים את ההחלטות מראש

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך בו אדם מעניק לאדם אחר – בן משפחה או כל אדם אחר לבחירתו – את הסמכות לקבל עבורו החלטות בנוגע לטיפול בו ולפעולות ברכושו. המסמך מפרט באופן נרחב את רצונותיו, כיצד יש לטפל בו, איזה טיפול רפואי הוא מעוניין לקבל ואיזה לא, מה לעשות ברכושו בתקופה זו, ועוד.

"ישנם לצערנו מצבים רבים בחיים בהם כדאי לחשוב על ניסוח של ייפוי כוח מתמשך", מסביר עו"ד משה. "מגיעים אליי בעיקר אנשים בגיל השלישי עם ילדיהם, אך גם הרבה מצבים של אנשים צעירים יחסית שגילו שהם חולים במחלה קשה ורוצים לדאוג לדברים באופן מסודר מבעוד מועד".

"מדובר במסמך חשוב מאין כמותו, שיש לו תוקף משפטי לשנים ארוכות ולכן בתהליך הכנתו נדרשת חשיבה עמוקה ומקיפה ומיפוי של שלל המצבים האפשריים בעתיד. לכן, חשוב מאוד לפנות לעורך דין בעל ניסיון בתחום שיידע לפרוט את כל המצבים ולהכין את הפונים למעמד באופן המדויק והמקיף ביותר". אומר עו"ד משה.

אם אתם חושבים שאתם או מישהו הקרוב אליכם זקוק לייפוי כוח מתמשך – בדקו את התאמתכם לתהליך בשאלון קצר ע"י בחירת קבוצת גילכם:

מפשט תהליכים בזמנים קשים

אוהד, בן 42, התבקש על ידי הוריו המבוגרים בני ה-70 לדאוג להכנת ייפוי כוח מתמשך עבורם. "הם הגיעו אלי לתהליך מקיף ויסודי שבסיומו היה ברור איך הם רוצים שינהגו בהם בעתיד. הדבר סייע לאוהד, שקיבל את ייפוי הכח מהוריו, להבין כיצד הם מעוניינים שהוא יתנהל בעתיד. כאשר יצטרכו את אוהד, ייפוי הכוח ייקצר את הבירוקרטיה ויאפשר טיפול מהיר והליכים מסודרים שיחסכו זמן יקר".

"חשוב להדגיש כי ייפוי כוח מתמשך ניתן לערוך רק במצבים של צלילות מלאה, ולכן כל  אדם  שעמל כל חייו על בניית תא משפחתי ואיתנות פיננסית, יעביר מבעוד מועד הנחיות ברורות איך לנהוג בו בזמנים קשים, בכדי למנוע מצב של חוסר אונים ופגיעה בו ובמשפחתו".

ברור כלל הצרכים והרצונות

"אנו מעניקים ליווי כולל ללקוח, תוך התעמקות במצבו האישי והכלכלי ובחינה יסודית של צרכיו העתידיים. אנו מעניקים יחס אישי ובמקרה הצורך גם מגיעים לבית הלקוח".

"ייפוי כוח מתמשך הוא כלי משפטי נהדר, שיכול להגן על המשפחה, למנוע חיכוכים, והכי חשוב – להעניק למי שזקוקים לו את הידיעה שהטיפול בהם יתבצע לפי רצונם. אני ממליץ לכל תא משפחתי לדאוג ליפויי כוח שכזה מבעוד מועד, שיגן על המשפחה בתקופות קשות".

אם אתם חושבים שאתם או מישהו הקרוב אליכם זקוק לייפוי כוח מתמשך – בדקו את התאמתכם לתהליך בשאלון קצר ע"י בחירת קבוצת גילכם:

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו