תאונות עבודה- זה יכול לקרות גם לך!

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

בעידן שבו העבודה תופסת חלק נכבד מזמננו ובתקופה שבה אנחנו "מבלים" יותר במשרד מאשר בבית, הסיכויים שניפגע במסגרת תאונת עבודה רק הולכים וגדלים. לאור זאת, הרי שרצוי שכולנו נהיה מודעים לזכויותנו ושנדע למי לפנות וכיצד להתנהל במידה וחלילה נהיה מעורבים בתאונה מסוג זה.  עוד על תאונות עבודה ועל הקשר ביניהן לבין עורכי דין רשלנות רפואית ועורכי דין דיני נזיקין במאמר זה.

תאונת עבודה- מהי ואיזה פיצוי ניתן לקבל בגינה?

תאונות עבודה הן תאונות המתרחשות תוך כדי עבודתו של אדם אצל מעסיקו ובמסגרתה, בדרך אליה או בחזרה ממנה. כך למשל, עובד חברת חשמל, שהתחשמל תוך כדי עבודתו יוכל להגיש בקשה להיות מוכר כנפגע תאונת עבודה וכך גם עובד תחזוקה במלון, שנפל מהסולם תוך כדי התקנת נורה באחד מחדרי בית המלון. עובד שהחליק על רצפת משרדו הרטובה או עובד שנפגע בתאונת דרכים במסלול בו הוא רגיל לנסוע בדרך לעבודתו- כל הנפגעים הללו יוכלו להיות מוכרים על-ידי ביטוח לאומי כנפגעי תאונות עבודה ולקבל פיצוי הולם. על מנת לקבל את הזכויות שמגיעות לאותם נפגעים, עליהם להגיש בקשה מסודרת, למלא את כל המסמכים הדרושים ולהמציא ראיות שמוכיחות כי גופם ניזוק תוך כדי ובמסגרת עבודתם.
הכרה של ביטוח לאומי בעובד כנפגע תאונת עבודה יכולה לזכות את האחרון ב"דמי פגיעה" שישולמו לו במשך תשעים יום מהיום שבו נפגע. בהמשך, במידה ויוכל הנפגע להוכיח כי נגרם לו נזק קבוע (היינו נכות) יהיה זכאי לקבל קצבת נכות חודשית, שסכומה ייקבע בהתאם לשיעורי הנכות שייקבעו לו.

 

 

על עורכי דין דיני נזיקין, עורכי דין רשלנות רפואית ומה שביניהם

תאונת עבודה היא מקרה שנופל תחת הקטגוריה המשפטית של דיני נזיקין.
במקביל לתאונות עבודה, גם מצבים בהם נפגע גופו של מטופל עקב טיפול כושל ורשלני שניתן לו על-ידי הרופא משתייכים ל"משפחת" דיני הנזיקין. למעשה, עורכי דין המתמחים בדיני נזיקין יכולים לעסוק בייצוג נפגעים על רקע המקרים שלהלן: תאונות עבודה, תאונות דרכים, רשלנות רפואית ועוד, כאשר לכל אחד מהם בדרך כלל ניסיון והבנה בכל אחת מהסיטואציות המתוארת שבגינן יכולים להיגרם לאדם נזקי גוף.
כך למשל, עורכי דין רשלנות רפואית הם בדרך כלל עורכי דין שיכולים לייצג לא רק נפגעים שגופם ניזוק על רקע טיפול רשלני שקיבלו, שהתאפיין בסטייה של הרופא המטפל מהסטנדרטים המקובלים המחייבים אותו כאיש מקצוע, אלא גם נפגעים בגין תאונת עבודה או תאונת דרכים.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו