קיבלתם דו"ח עם נקודות ב-90 הימים האחרונים? כך תפעלו

חצייה באור אדום, מהירות מופרזת, נהיגה בהשפעת אלכוהול או תוך דיבור בסלולרי – העבירות הנפוצות האלה יכולות להוביל לשלילת רישיון במקום, או קנס עם נקודות. עו"ד רותם שרביט, מומחית בתחום התעבורה, מסבירה איך אפשר לצמצם את העונש – ולהימנע משלילה
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

במדינה כמו ישראל, שבה התחבורה הציבורית אינה ברמה גבוהה, רישיון נהיגה הוא הכרחי עבור רבים מהאזרחים. כל מי שרוצה להיות עצמאי ולהגיע ממקום למקום בדרך ובזמן הנוחים לו מחזיק ברישיון נהיגה, ועבור לא מעט מהישראלים, הפרנסה עצמה תלויה ברישיון הנהיגה. הבעיה צצה במקרה של עבירת תנועה חמורה – כזו שעלולה להוביל לצבירת נקודות משמעותית, ואפילו שלילת רישיון. בלי הרישיון, יכולת ההתניידות, נפגעת מאוד. 

"עבירות כמו חצייה באור אדום, מהירות מופרזת, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או נהיגה תחת השפעת סמים, יכולות להביא לשלילת רישיון מיידית. במקרים אחרים מקבלים דו"ח תנועה ונקודות שנצברות לנקודות קודמות במידה ויש., כאשר מי שצבר 36 נקודות הרישיון שלו נפסל אוטומטית", מסבירה עו"ד רותם שרביט, המתמחה בעבירות תנועה. "כשמגיעים למצב כזה, חשוב לפנות לייעוץ המשפטי הנכון – כדי לצמצם את הסיכוי שהרישיון אכן יישלל. כמעט תמיד, יש מה לעשות".

"מי שמייצג את עצמו, מחמיר את המצב"

עו"ד רותם שרביט

עו"ד שרביט, בעלת יותר משבע שנות ניסיון בתחום התעבורה, עם ייצוג של מאות נהגים, מסבירה כי "לא רק המשטרה יכולה לשלול רישיון, אלא גם משרד הרישוי, בית המשפט ומכון רפואי. יש כאמור עבירות שעליהן מקבלים נקודות, ובעבירות חמורות יותר – כמו מהירות מופרזת ברף גבוה, נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, נהיגה בלי רישיון, עקיפה מסוכנת ועוד, מקבלים זימון לבית המשפט – שיכול גם כן להסתיים בשלילת הרישיון. בחלק מהמקרים, קצין משטרה שולל את הרישיון במקום. 

"נהגים רבים בוחרים לייצג את עצמם בבית המשפט, או מביאים איתם חבר שלהם שהוא במקרה עו"ד, גם אם הוא בכלל לא עוסק בתעבורה. זו טעות חמורה שכן מי שלא מבין בחוקי התעבורה, יכול להחמיר את המצב ולהביא לענישה חריפה יותר של הנהג.

בכדי לבדוק האם עו"ד רותם שרביט תוכל להילחם ביחד איתכם על הדו"ח שקיבלתם

אנא לחצו על קבוצת גילכם:

"עו"ד מנוסה שמאחוריו הרבה תיקים בתחום התעבורה, והוא מעודכן בפסיקה העדכנית ובנהלי המשטרה, יודע באיזה כלים להשתמש כדי להימנע מפסילת הרישיון, לצמצם את חומרת העונש, למחוק נקודות ולמנוע את הצורך בקורס נהיגה מונעת, לבטל פסילה מנהלית בתוך ימים בודדים ובמקרים קיצוניים, גם לעזור לנהג שעשה תאונה ופגע באחרים ולחלץ אותו מעונש מאסר. לכן, חשוב לפנות לייעוץ מוקדם ככל האפשר לאחר המפגש עם המשטרה, ועוד לפני שמגיעים לבית המשפט".

מצילה גם תיקים אבודים

בנוסף, עו"ד שרביט מתעסקת גם בתחום הנזיקין ובפרט בתאונות דרכים וייצגה בעבר חברות ביטוח, כך שהיא מכירה מבפנים את התנהלותן, ויודעת לתת לה את המענה המתאים. "אני מופיעה כל יום בבתי המשפט לתעבורה, בכל רחבי הארץ, ומכירה היטב את השטח ואת מקבלי ההחלטות", היא מסבירה. "זה מאפשר לי לפתח אסטרטגיה מנצחת לכל תיק, גם בתיקים שנחשבים 'אבודים'".

כך למשל, ייצגה עו"ד שרביט את מ', מאזור המרכז, שנתפס על ידי שוטר כשהוא נוהג בשכרות, ורישיונו נשלל מיידית. "מ' לא התייצב לדיון בבית המשפט, ונפסקה לו שלילת רישיון לשנתיים", היא מספרת. "הוא פנה אלי, והגשתי מיד בקשה לביטול גזר דין. מדובר בבקשות שמאושרות לעתים נדירות ביותר, אבל במקרה של מ' הצלחתי – הבקשה אושרה, ותקופת השלילה קוצרה משנתיים לשלושה חודשים בלבד".

"הכי חשוב – לא לשלם את הקנס לפני התייעצות"

מקרה נוסף בו טיפלה הוא של ר', שנהג ללא ביטוח חובה בתוקף, ופגע בהולך רגל. "מאחר שלא היה לו ביטוח, הוא נתבע בסכום של 400 אלף שקל כדי לפצות את הנפגע. אך לאחר שפנה אלי, הצלחתי להפחית את הסכום ל-18 אלף שקל בלבד, שגם אותם שילם ב-18 תשלומים", מתארת עו"ד שרביט. 

"המשמעות – גם במקרים שנראים כאילו אין סיכוי להפחית את העונש, יש תקווה, בתנאי שיודעים כיצד לפעול. לכן, הדבר הכי חשוב שאני יכולה להמליץ עליו לכל מי שקיבל דו"ח תנועה שיש בצידו צבירת נקודות, הוא לא לשלם את הקנס לפני שמתייעצים עם איש מקצוע מיומן ומנוסה. ברגע שמשלמים את הקנס, מודים למעשה בביצוע העבירה – ומכאן כבר אין הרבה מה לעשות". 

בכדי לבדוק האם עו"ד רותם שרביט תוכל להילחם ביחד איתכם על הדו"ח שקיבלתם

אנא לחצו על קבוצת גילכם:

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו