הביטוח הלאומי קבע נכות קלה – הנפגע לא ויתר, ערער וקיבל למעלה מ-3 מיליון שקלים

"לא הסכמנו לוותר על הזכויות וערערנו שוב ושוב", כך אומר עו"ד יאיר סמוגורה שמייצג תובעים שנפגעו בתאונות דרכים. יש עשרות אלפי מקרים של נפגעי גוף בתאונות דרכים מדי שנה, אך רובם לא מבינים עד הסוף את זכויותיהם ואת גובה הפיצוי המגיע להם
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

ד', מנכ"ל חברה בסוף שנות ה-40 לחייו, עבר תאונת דרכים לא קשה, בה נגרמה לו חבלה בגב. הוא היה בטוח שהפגיעה קלה בלבד ושבקרוב יחזור לעבודה ולחייו הרגילים. שנתיים לאחר התאונה, ד' מתנייד בקלנועית ומקבל קצבת נכות ואובדן כושר עבודה מהביטוח הלאומי.

"מרגע התאונה, מצבו של ד' החמיר מיום ליום, במשך תקופה ארוכה", אומר עו"ד יאיר סמוגורה, העוסק זה 30 שנה בתביעות נזקי גוף. "כשד' הגיע למשרדי לא שיערנו מה תהיה גודל הפגיעה בסוף התהליך. לצערנו התאונה הזו שינתה את חייו בהדרגתיות וללא היכר מפני שנגרמה גם פגיעה עצבית בגפיים התחתונות והוא איבד את יכולתו להתנייד ולעבוד לשארית חייו. התביעה הסתיימה בפיצויים של מיליוני שקלים מהביטוח הלאומי ומהביטוח הפרטי".

רבים לא מודעים לזכויותיהם

בישראל מתרחשות מדי שנה מאות אלפי תאונות דרכים – ולצערנו, ב-150 אלף לפחות מתוכן, ישנם נפגעים – רבים מהם לא מודעים לזכויותיהם מול חברות הביטוח והביטוח הלאומי. "יש הרבה אנשים שמגיעים אליי ואומרים שכבר תבעו את הביטוח הלאומי אך לא ידעו שמגיע להם גם פיצוי מהביטוח הפרטי או להיפך", אומר עו"ד סמוגורה.

"כמי שמתעסק בתחום כבר עשרות שנים, אני יכול לומר בוודאות שייצוג מקצועי ונכון של עו"ד מנוסה בתחום, יכול בהחלט לשנות את התוצאה ולמקסם את זכויות הנפגעים. זו זכות ששמורה לכל נפגע גוף בתאונת דרכים, בין אם קרתה באשמתו או לא, ורצוי לפנות לעורך דין מיומן, המתמחה בתחום זה, שיידע למצות את הזכויות עד תום".

כדי לבדוק אם גם אתם יכולים לקבל פיצוי בשל תאונת דרכים, ענו על השאלון הקצר הבא: האם נפגעתם בתאונת דרכים ב-7 השנים האחרונות?

"אדם פרטי לא יכול לנהל תביעה מול חברת ביטוח גדולה"

עו"ד סמוגורה, שכל צוות משרדו מתמחה אך ורק בתביעות נזקי גוף, עומד על החשיבות של סיוע מקצועי בעת הגשת תביעה לפיצויים על תאונות דרכים. לדבריו, "לאדם פרטי אין את היכולת המקצועית הנדרשת לניהול תביעה מול חברת ביטוח שיש לה סוללת עורכי דין, ובוודאי שאינו יודע להעריך מה שווי הפיצוי שמגיע לו ואת כל דקויות החוק.

"בתור מי שנחשף לאלפי מקרים בכל שנה, אנחנו יודעים מהן המחלות המזוהות עם מצבי פגיעה שונים, כמה זמן לאחר התפרצות המחלה ניתן לקשר אותה לתאונה ועוד. זה קריטי בייצוג נפגעים כי לפעמים הם בעצמם לא יודעים לעשות את הקישור לתאונה – כמו במקרי פיברומיאלגיה, תסמונת פוסט טראומטית ואפילו סוכרת שעלולה להתפרץ בעקבות פגיעה או טראומה".

"חומרת הפגיעה התגלתה רק שנים אחרי התאונה"

במקרה אחר מספר עו"ד סמוגורה על ש' מאזור המרכז, שהיה נהג של מערבל בטון שנחבט בראשו מתזוזה של המערבל, אך הפגיעה נראתה שטחית בתחילה – הוא הוכר כנפגע תאונת דרכים ונקבעה לו נכות קלה בביטוח הלאומי.

"בתחילה הפגיעות נראו ונחשבו קלות", מספר עו"ד סמוגורה. "אך הבנו שיש פה פגיעה שתשפיע על ש' לשארית חייו. התביעה הזו הסתיימה לאחר ערעורים חוזרים בביטוח הלאומי ובבית הדין לעבודה ואף הגיעה לבית המשפט העליון – לאחר שלא הסכמנו לוותר על זכויותיו. ש' קיבל הכרה כנכה ברמה של 100% ופיצוי כספי מצטבר של כמה מיליוני שקלים. במקרה הזה, היה מדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, ולכן הפיצוי מתקבל משני מקורות, מהביטוח הלאומי כקצבה חודשית ומחברת הביטוח בפיצוי חד פעמי .

"שכר הטרחה נגזר מהפיצוי בלבד"

"עו"ד המתמחה בתחום, ימנע מהלקוח לעשות טעויות שעלולות להשפיע על גובה הפיצוי", מדגיש סמוגורה. "ובנוסף, חשוב לדעת כי בתביעה על תאונת דרכים, הלקוח לא נושא בפועל בעלות שכר הטרחה לעורך הדין – כי שכר הטרחה שלו הוא אחוזים מסכום הפיצוי בלבד, ובית המשפט מחייב את חברת הביטוח גם בשכרו של עורך הדין, בנוסף לפיצוי המגיע ללקוח".

"יש לנו ניסיון רב בכל סוגי הפגיעות וחשוב לנו לתת לכל לקוח את הייעוץ המשפטי הטוב ביותר לגבי סיכוייו ובחירת דרכי הפעולה מול חברות הביטוח. בשבע השנים שיש לנפגעים לתבוע חשוב שימצו את זכויותיהם ולא ירגישו אחר כך תחושת פספוס על נזק שהם יסחבו שנים רבות", הוא מסכם.

כדי לבדוק אם גם אתם יכולים לקבל פיצוי בשל תאונת דרכים, ענו על השאלון הקצר הבא: האם נפגעתם בתאונת דרכים ב-7 השנים האחרונות?

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו