האם רישיון הנהיגה שלכם בסכנת שלילה? רק כך תוכלו למנוע זאת

רבים נאלצים להתמודד עם שלילת רישיון הנהיגה בגלל עבירות תעבורה קשות או מצב רפואי, אך אפשר לאבד את הרישיון גם כתוצאה מטיפול לקוי באירועים קלים יחסית. כך תמנעו את שלילת הרישיון – גם במקרים הנחשבים אבודים וחסרי סיכוי
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אלון, איש שיווק הנוהג ברוב שעות העבודה, נתפס מבצע עבירת תנועה וזומן לבית המשפט. התביעה דרשה לשלול את רישיונו למשך ארבעה חודשים – מצב שהיה ממיט על אלון חורבן כלכלי, שכן אין לו מקור פרנסה אחר. אלון פנה לעורך דין המתמחה בבעיות תעבורה, ולאחר מאבק של יותר משנה, הצליח עורך הדין למנוע את פסילת הרישיון.

אלון, הוא רק אחד מאלפי ישראלים שרישיונם בסכנת שלילה, או שכבר נשלל. "בישראל מספר גופים המוסמכים לשלול את רישיון הנהיגה – בית המשפט כמובן, אבל גם המשטרה, משרד הרישוי, והמכון הרפואי", מסביר עו"ד דודי דויטש. "יש נהגים הבוחרים לייצג את עצמם בתהליך, אבל לרוב אין להם את הכלים להתמודד עם הבעיה ולהשיג תוצאה אופטימלית, ולעיתים הם אף מחמירים את המצב. איש מקצוע שמכיר היטב את התחום, את המשטרה ואת בתי המשפט, תמיד ישיג תוצאות טובות בהרבה, יבטל את השלילה או יקצר אותה משמעותית, תלוי כמובן באופי הבעיה".

ייצוג לא מקצועי עלול לגרום נזק

"ישנם נהגים המעדיפים לייצג את עצמם בתהליך, אם מתוך מחשבה שיצליחו לבד, מחוסר הבנת ההליך המשפטי או בניסיון לחסוך עלויות, אבל לרוב, מתברר שהם לא מבינים לקראת מה הם הולכים, מהן התוצאות האפשריות ועד כמה הן קשות", מסביר עו"ד דויטש.
"יש הפונים לקרוב משפחה או חבר משפטן בבקשת עזרה, אף שאינו מתמחה בתעבורה". אך לדברי עו"ד דויטש, "פניה של נהג למשרד הרישוי או לבית המשפט באופן עצמאי, או ייצוג בידי מי שלא מכיר היטב את הפסיקה העדכנית, את נהלי המשטרה, את השופטים, את התובעים ועוד אינספור פרמטרים רלוונטיים לניהול תיק תעבורה –  גורמים במקרים רבים לנזקים משמעותיים אשר קשה עד בלתי אפשרי לתקן בהמשך.

"לצערי, רק בשלב התוצאה, כאשר העניין גמור – הם מבינים את הנזק שנעשה. למרבה האבסורד, משנכחו בתוצאה, כולם מוכנים לשלם כל מחיר על מנת לתקן את הנזק שגרמו, אולם גם עורך הדין הטוב ביותר לא יכול לשנות כל החלטת בית משפט, ולא תמיד יש בסיס משפטי לערעור", הוא מדגיש.

"לכן, ההמלצה שלנו היא שבכל מצב העלול לסכן את רישיון הנהיגה, חשוב לפנות מיידית לייעוץ אצל עורך דין המתמחה בתחום כדי למזער את הנזק. אנחנו ממליצים אפילו רק על ייעוץ ראשוני, ותמיד לפני שמשלמים את הקנס – יש לכך משמעות עצומה במבחן התוצאה כשהדגש הוא לפנות לעורך דין שזו התמחותו הבלעדית ולא לכאלו שעוסקים בתחומים נוספים ולא מספיק מעורים בתחום".

כדי לבדוק אם נוכל לסייע לכם לשמור על רישיון הנהיגה – בחרו את התשובה המתאימה: האם רישיון הנהיגה שלכם נשלל בעבר מסיבה כלשהי?

"לצמצם את העונש ולמנוע פסילה"

משרד עורכי-דין דויטש הוא אחד הוותיקים בישראל ולרשותו ניסיון משפטי בן למעלה מ-50 שנה. צוות המשרד ניהל אלפי תיקים ומופיע מדי יום בבתי המשפט לתעבורה, במשרד הרישוי ובמכון הרפואי.

"קל מאוד להיקלע לאירוע המסכן את הרישיון. לא רק עבירות חמורות כמו נהיגה בשכרות, תאונה, מהירות מופרזת, עקיפה מסוכנת ודומיהן מסכנות את הרישיון. גם  הצטברות עבירות קלות יותר כמו שימוש בטלפון, נסיעה בשוליים, אי חגירת חגורה או חציית צומת באדום מסכנים את הרישיון – בעיקר בשל צבירת נקודות", מדגיש עו"ד דויטש.

מי יכול לשלול את רישיון הנהיגה?

"מעבר לבית המשפט כמובן, רבים לא יודעים אבל גם לקצין משטרה סמכות לשלול רישיון במקום – בלי צורך במשפט. בנוסף, ישנו גם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ששולל רישיון בגלל סיבות רפואיות, ריבוי עבירות, שימוש בסמים או אלכוהול ועוד.

"עורך דין מומחה בתעבורה ידע לצמצם את חומרת העונש, למנוע את שלילת הרישיון, או לפחות לצמצם משמעותית את תקופת השלילה. במקרים מסוימים, הוא יוכל להביא למחיקת נקודות שנרשמו לחובת הנהג ולהימנע מעונשי רישוי שונים, כגון קורס נהיגה מונעת, מבחן תיאוריה ושלילת רישיון".

מצילים מקרים אבודים

למשרד ניסיון רב בייצוג נהגים מול משרד הרישוי, מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ומול ועדות ערר על החלטות שגויות של המכון הרפואי, בתל השומר. עו"ד דודי דויטש מכהן כיושב ראש ועדת התעבורה הארצית של לשכת עורכי הדין ובמשרד מספרים על מקרים רבים בהם הצליחו להחזיר רישיונות לנהגים שהמכון הרפואי שלל את רישיונם, גם במקרים שעורכי דין אחרים נכשלו.

"אנחנו מאמינים שהכרת 'השטח', הנהלים והמדיניות של כל הגורמים המקצועיים בתחום היא קריטית להצלחה", אומר עו"ד דויטש. "הצוות שלנו זוכה להערכה מקצועית ושיתוף פעולה מצד כל הגורמים המעורבים בתיק והניסיון שלנו משפיע מאוד על התוצאה הסופית. אנו מצליחים להגיע לאחוזי הצלחה יוצאי דופן ולהציל אינספור רישיונות שנחשבו אבודים וממש להשיב לנהגים את חייהם".

כדי לבדוק אם נוכל לסייע לכם לשמור על רישיון הנהיגה – בחרו את התשובה המתאימה: האם רישיון הנהיגה שלכם נשלל בעבר מסיבה כלשהי?

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו