עומדים לפנות לביטוח לאומי? כדאי שתקראו את זה

הביטוח הלאומי נועד לעזור לאזרחים ולשמור על הזכויות שלהם במקרים כמו נכות, מחלה, תאונת עבודה, אבטלה ועוד; אבל לא פעם, ברגע האמת, מגלים האזרחים שהוא עושה הכל כדי לדחות את התביעה שלהם. עו"ד דוד סער, מסביר מדוע חשוב להיעזר באיש מקצוע עוד לפני הפנייה לביטוח הלאומי
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

ג', אישה בת 40 מהמרכז, הגיעה בוקר אחד למקום עבודתה, כמו בכל יום. אלא שהיום הזה היה שונה: ג' נפלה במהלך העבודה, ונחבלה בידה הדומיננטית. הפגיעה התבררה כלא פשוטה, וג' איבדה את יכולת התפקוד ביד, וכתוצאה מכך, את יכולתה לעבוד ולבצע פעולות יומיומיות אחרות. חייה השתנו לחלוטין בעקבות אותה נפילה. ואולם כשפנתה ג' לביטוח הלאומי, כדי לקבל קצבה שתעזור לה להתקיים – היא נדחתה, בטענה שהנכות שלה אינה חמורה מספיק. 

"חלק גדול מאוד מאזרחי ישראל משלמים לביטוח לאומי שנים ארוכות, בתשלומים שמצטברים לסכומים גדולים מאוד", אומר עו"ד דוד סער, בעל משרד המתמחה בתביעות ביטוח. "זה מוסד שאמור להיות לטובת האזרחים, לדאוג להם ולשמור על הזכויות המגיעות להם במקרה של מחלה, תאונה, נכות, אובדן כושר עבודה, אבטלה וכו'. אבל לא פעם, דווקא ברגעים הקשים של החיים, אנשים מגלים שהביטוח הלאומי עושה הכל כדי לשמור את הכסף אצלו.

"יש כל מיני תרגילים ידועים, שבהם הביטוח הלאומי מנסה לדחות כליל את התביעה, להקטין משמעותית את גובה הגמלה שמגיעה למבוטח, ובאופן כללי להקשות מאוד על כל התהליך. חוק הביטוח הלאומי מסובך מאוד, ולאזרח מהשורה, שגם כך נקלע למצב בעייתי, אין כמעט סיכוי להתמודד מול הביטוח הלאומי לבד ולקבל את המגיע לו, בלי פשרות. במקרה של ג', אנחנו מייצגים אותה מול הביטוח הלאומי – עד שתקבל את הזכויות שלה כחוק".

לבדיקה האם אתם זכאים לגמלה מהביטוח הלאומי, לחצו על קבוצת הגיל שלכם:

חשוב לקבל הכוונה מראש

הביטוח הלאומי, כאמור, אמור ללוות אותנו ולעזור לנו כמעט בכל תחום – לא רק במקרים של תאונות, מחלות ונכות, חלילה, אלא גם במקרים של תושבים חוזרים, אבטלה, דמי לידה, חובות לביטוח לאומי, מזונות ועוד. בכל המקרים הללו, מדגיש עו"ד סער, מומלץ מאוד להסתייע בעורך דין המתמחה בביטוח לאומי עוד לפני הפנייה הראשונה לביטוח הלאומי – כדי להגדיל ככל האפשר את הסיכוי שתקבלו את מלוא זכויותיכם.

"חשוב מאוד לפנות לעו"ד מנוסה ולקבל הכוונה ראשונית מיד לאחר האירוע שעבורו תובעים את הביטוח הלאומי. יש הרבה דברים שצריך לדעת מראש איך לעשות אותם בצורה טובה ביותר – איסוף מסמכים, תיאור המקרה, תיעוד נכון של הנזקים, מילוי טפסים. כל טעות קטנה או מסירת גרסה לא מדויקת, עלולה להביא לדחיית התביעה, וזה נזק שקשה מאוד לתקן בהמשך. מכאן נובעת החשיבות הגדולה של קבלת עזרה מעו"ד מומחה, בשלב מוקדם ככל האפשר", אומר עו"ד סער.

עם זאת, לדבריו, גם במקרים שבהם כבר המבוטח פנה לביטוח הלאומי באופן עצמאי ונדחה, או שזכויותיו לא מומשו עד תום, עדיין ניתן "להציל" את התביעה בדרכים משפטיות. 

20 שנות ניסיון לטובת הלקוח

"במשך 20 שנה אנחנו מתמחים בייצוג לקוחות מול הביטוח הלאומי, בכל התחומים הרלוונטיים – נפגעי עבודה, נכות כללית, שירותים מיוחדים, גמלת סיעוד, ניידות, פטור ממס, הקטנה וביטול חובות ועוד", מספר עו"ד סער. "בתקופה הזו, למדנו להכיר את הלקוחות ולהבין שהם זקוקים למעטפת מקיפה של שירותים וסיוע בכל מה שקשור בפנייה לביטוח הלאומי, שהוא גוף ענק ומסורבל שמי שלא מכיר אותו מבפנים, מתקשה מאוד להתנהל מולו.

"השירות שלנו כולל, קודם כל, ייעוץ משפטי ראשוני והכוונה. בהמשך, אנחנו מייצגים את הלקוח בכל מה שנדרש, כולל מילוי טפסים, התכתבויות, פגישות עם נציגי הביטוח הלאומי בוועדות רפואיות, התייצבות בהליכים משפטיים בבתי משפט שונים, ובעת הצורך, הגשת תביעות לבתי דין לעבודה או ערעורים לערכאות העליונות, כדי להשיג למבוטח את מלוא הזכויות שלו", אומר עו"ד סער.

נקודת המפתח – ליווי לוועדות הרפואיות

"דגש מיוחד ניתן להכנה, כשהמדובר בייצוג וליווי לוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי – זו נקודת מפתח בסיפור, שמשפיעה מאוד על גובה הגמלה או הקצבה שיקבל המבוטח. אנחנו יודעים לפנות למומחים הרפואיים המתאימים בתחום ולקבל ייעוץ מקצועי שיגביר את סיכויי ההצלחה. באופן כללי, המטרה שלנו היא למנוע מהלקוחות את 'כאב הראש' שכרוך בהתנהלות המסובכת מול הביטוח הלאומי".

לדברי עו"ד סער, צוות המשרד גם מחזיק בידע הכלכלי והאקטוארי הנדרש לחישוב גובה התשלומים ללקוחות. "זה גורם חשוב מאוד, לביטוח הלאומי יש כל מיני חישובים מסובכים שקשה להבין. אבל אנחנו מכירים את השפה הזו ואת החישובים שלהם, ויכולים להתערב במקרה שהם טועים, בדרך כלל לרעת המבוטח, כמובן". בנוסף, התשלום העיקרי הוא לפי ההצלחה שהושגה בתיק – כאשר ברוב המכריע של המקרים, אומר עו"ד סער, "אנו מצליחים להשיג ללקוחות את הגמלה המגיעה להם, לא פעם בשווי של אלפי שקלים בחודש".

לבדיקה האם אתם זכאים לגמלה מהביטוח הלאומי, לחצו על קבוצת הגיל שלכם:

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו