לקבל את המגיע: כך תתבעו במקרה של תאונת עבודה

תאונות עבודה יכולות לקרות לכל עובד בין אם עצמאי או שכיר, אך נראה כי רבים לא מבינים את המשמעות של תאונת העבודה ואת היקף הביטוחים שמגנים עלינו בשעת הצורך. עו"ד דוד סער, מסביר למה אסור לעשות את זה לבד
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

ג', בת 40 מאזור המרכז עברה תאונת דרכים בדרכה למשרד. התאונה, שהייתה קלה יחסית, גרמה לה לכאבי ראש בלתי פוסקים ולכאבי גב ממושכים שהפריעו לה לתפקד. א' מבת ים, עובד מוסך, הרים בזמן העבודה חפץ כבד משקל ותוך כדי פעולה הרגיש כאב חד בגבו. מאז אותו יום, א' לא חזר לעבוד במוסך חודשים רבים. הוא סבל מכאבים מתגברים שהקרינו גם לרגליו ונאלץ להתמודד עם מגבלות קשות בתנועה. א' הפך מאדם בריא לחלוטין לאדם הנוטל משככי כאבים חזקים מדי יום, מטופל במרפאות כאב ואף סובל מהשפעות נוירולוגיות. 

הסיפור של  ג' ושל א' או דומים להם, קורים לצערנו מדי יום במקומות העבודה: מעידה על מדרגה במשרד, תאונת דרכים בדרך לעבודה, חפץ שנופל  – כל אלו יכולים לעיתים להיגמר בנזק ובהשפעה על הבריאות ואיכות החיים.

כאן חשוב לדעת, כי למעסיק יש אחריות על עובדיו בכל שעות העבודה ובכל פעולה הקשורה לעבודה כמו גם לנסיעה ממנה ואליה. "עובדים רבים שנפצעים בעבודה כלל לא מבינים שמעבר לביטוח הלאומי, יש להם גם ביטוח בנזיקין שנעשה על ידי המעסיק וגם ביטוח בקרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים, שיכולים להעניק להם פיצויים בזמן פגיעה", מסביר עו"ד דוד סער, בעל משרד המתמחה בתביעות ביטוח. 

"לצערי, חברות הביטוח לא ששות לשלם למבוטחיהן את כל מה שמגיע להם, ולכן פנייה לעו"ד יכולה מאוד לעזור. הדרך שלנו לנתח את המקרה וההיכרות עם הפוליסות והחוק, עוזרות לנו למצות את הזכויות המלאות שמגיעות לעובד – עצמאי או שכיר, וברוב הפעמים פנייה לעו"ד מוכחת כמשתלמת מאוד ותורמת למקסום גובה הפיצויים, שיכולה לשפר בעשרות ומאות אלפי שקלים את הפיצוי המגיע".

לבדיקה האם אתם זכאים לפיצויים מתאונות עבודה ענו על השאלה הבאה: מהו הסטטוס התעסוקתי שלכם?

"בטיפול נכון יתכנו תשלומי קצבאות העולים על המשכורת החודשית"

נראה כי הביורוקרטיה המתלווה לכל הליך של בירור קצבאות ופיצויים מול חברות הביטוח בישראל מייגעת כל כך, עד כי רבים אינם מצליחים לעמוד בה ומוותרים על זכויותיהם. "כמובן שחברות הביטוח מעדיפות לשמור על התהליך מסובך כמה שיותר כדי לחסוך כסף. מדובר בסכומים משמעותיים שיכולים להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים. לכן חשוב מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בתחום, שיידע למקסם את הזכויות.

גם א' מבת ים, לא ידע שהוא זכאי לפיצויים וקצבאות לא רק מהביטוח הלאומי, אלא מהביטוח הפרטי שנעשה לו במסגרת עבודתו כעובד במוסך: "כשא' הגיע אליי, ערכנו תהליך של חקירת זכויות והתברר שהוא זכאי לפיצויים וקצבאות, הן מהביטוח הלאומי והן מהביטוח הפרטי שהמוסך דאג לעשות עבורו. לא היה שום סיכוי שהוא היה יודע מה מגיע לו לולא התהליך אצלנו", מסביר עו"ד סער. "א' קיבל בסוף התהליך קצבאות חודשיות בסכומים שעלו על משכורתו החודשית במוסך, וגם פיצויים לתקופה שבה לא יכול היה לעבוד".

"תוצאה כספית הולמת ללקוח"

"ההיכרות שלנו עם התהליכים הביורוקרטיים ועם השיטות של חברות הביטוח איך להימנע מתשלומים, נותנת לנו יתרון משמעותי על כל אחד אחר שאינו מכיר את החוק על בוריו ויודע לקרוא את הפוליסה ואת הכיסויים ולהבין את המשמעויות. הרוב המוחלט של התביעות שמגיעות אלינו זוכות לתוצאה כספית הולמת ללקוח", מסביר עו"ד סער. 

"היה לנו לאחרונה מקרה של אישה שלפני שהגיעה אלינו ניהלה תביעה נגד חברת ביטוח שנמרחה על פני שנים. חברות הביטוח ניסו לייאש אותה ואת עורך הדין שייצג אותה בטענות שווא, בניסיון להוכיח כי תאונת הדרכים שעברה בדרכה לעבודתה לא קשורה באופן ישיר לנזק הנוירולוגי שמלווה אותה עד היום ומשפיע רבות על איכות חייה. כשנכנסתי לתמונה, ניהלנו קרב בלתי מתפשר מול החברה עד שקיבלנו תוצאה של 100% נכות לאותה אישה. כמובן שזה בא לידי ביטוי בהרבה מאוד כסף שמגיע לה מהמבטחים השונים", אומר עו"ד סער.

"אין סיבה לרחם על חברות הביטוח"

"הדבר הכי חשוב הוא, שבכל נזק או פגיעה שאנשים חווים במקום העבודה, הם צריכים לפנות לעו"ד מקצועי שייצג אותם בתביעה – בשביל זה אנחנו כאן. בין אם זה כנגד הביטוח הלאומי שאחראי לחלק מהקצבאות, ובין אם זה הביטוח העסקי שכל מעסיק עושה כדי לבטח את עצמו, הכסף הזה לא יוצא מכיסו של המעסיק אלא מחברות הביטוח ואין סיבה לרחם עליהן. הן עושות כל שביכולתן כדי לנצל את הקושי שבהגשת התביעה, אך אנחנו עובדים עבור הלקוח בדיוק באותה נחרצות ואף יותר – כדי שזכויותיו ימוצו והוא יקבל את כל מה שמגיע לו עד תום", מסכם עו"ד סער. 

לבדיקה האם אתם זכאים לפיצויים מתאונות עבודה ענו על השאלה הבאה: מהו הסטטוס התעסוקתי שלכם?

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו