כל מה שכדאי לדעת על פיצויים בגין פיטורים

פוטרת באופן בלתי צפוי ואתה תוהה אם מגיעים לך פיצויים בשל כך? אתה מודע לכך שמגיעים לך פיצויים, אך אינך בטוח מהו גובה הפיצויים שאתה אמור לקבל על-פי חוק? פוטרת באופן מפתיע, המעביד מסרב לשלם לך פיצויים ואתה רוצה להילחם על זכויותיך? מאמר זה יצייד אותך באינפורמציה הדרושה על מנת להתמודד עם הסיטואציה שאליה נקלעת.
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

חוק פיצויים בגין פיטורים-  לפצות את העובד בגין אובדן ההכנסה שלו

חוק פיצויי פיטורין שנחקק בשנת 1963 מסדיר את סוגיית תשלום הפיצויים שזכאי עובד לקבל בשל אובדן מקור הפרנסה שלו. החוק קובע, כי פיצויים בגין פיטורים ישולמו לכל מי שעבד אצל מעסיק אחד או במקום עבודה אחד שנה אחת ברציפות ויותר. במקרים בהם העובד המפוטר הוא עובד עונתי, היינו עובד שעבודתו אצל המעסיק נעשית רק בעונה מסויימת בשנה (כמו למשל חקלאי שעובד בקטיף), פיצויים בגין פיטורים ישולמו לו במידה ועבד לפחות שתי עונות במשך שנתיים רצופות.

עובד שפוטר במועד המתקרב למועד סוף שנת העבודה זכאי יהיה לקבל פיצויים, זאת בהתבסס על ההנחה, כי הפיטורין במועד הסמוך כל כך לסוף שנת העבודה בוצעו על-ידי המעסיק כדי שהאחרון יוכל להתחמק מתשלום פיצויי הפיטורין. עוד יש לציין, כי עובד שעבודתו לא התאפיינה ברציפות בשל עילות כגון: שביתה, מחלה, חופשה שנתית, אבל, מנוחה שבועית, תאונה וחופשה שניתנה לעובד בהסכמתו של המעסיק- זכאי בכל זאת לקבל פיצויי פיטורין. במקרים בהם המעסיק פשט את הרגל או נפטר, חלה עליו בכל זאת החובה לשלם לעובד פיצויים. החוק קובע, כי שיעור פיצויי הפיטורים שישולמו לעובד אמור להיות שווה לגובה משכורתו החודשית, כך שלכל שנת עבודה יקבל העובד את סכום משכורתו החודשית ובאופן שאם פוטר באמצע שנת העבודה, ישולם לו חלק יחסי בהתאם לפרק הזמן מתוך השנה במהלכו עבד.

עובד, ממש את זכויותיך בעזרת עורכי דין דיני עבודה

ראוי כי כל עובד יהיה מודע לזכויות העומדות לו ויכיר את החוק, על מנת שלא יווצר מצב בו יקופחו זכויותיו ללא ידיעתו. עובד שיכיר את זכויותיו יוכל גם לדעת מתי הללו נמנעות ממנו וישכיל לפנות לקבל סיוע הולם למימוש זכויותיו בעת הצורך. סיוע מסוג זה יכולים עובדים לקבל מידי עורכי דין דיני עבודה, שמכירים את ענף דיני העבודה על בוריו, שבקיאים בתוכנם של דיני העבודה ושיש להם ניסיון בניהול תיקים הקשורים בדיני עבודה. עורכי דין דיני עבודה הם במקרים רבים גם אנשי מקצוע האוחזים באידיאולוגיה שרואה את מקומו של העובד האינדיבידואל בתוך המערכת ועל כן ההגנה על זכויותיו חשובה להם לא רק מבחינה מקצועית, אלא גם מבחינה אישית וערכית.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו