עבירות רכוש: מתי ייחשב נאשם כמי שביצע עבירת רכוש ומהו העונש הצפוי לו?

חלק נכבד מהעבירות הפליליות המתבצעות כיום בישראל הן עבירות רכוש ולאחרונה נראה כי מספר עברייני הרכוש רק הולך וגדל. המציאות אף מלמדת, כי פוליטיקאים ובעלי הון מצטיינים לא פחות מהאזרח הפשוט בביצוע עבירות רכוש. בשל ה"פופולאריות" של עבירות אלה ומכיוון שהן חוצות מעמדות חברתיים רצוי להכיר אותן, לדעת מהו העונש הצפוי בגינן ומה כדאי לעשות במקרה שהורשע אזרח בעבירה זו.
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

 

עבירות רכוש: גניבה, פריצה, שוד ואחזקה של רכוש גנוב

עבירות רכוש כוללות מעשים, כגון: אחזקת רכוש גנוב, פריצה, שוד, גניבה וגרימה של נזק לרכוש וכדי שייחשבו ככאלה חייב להיות בהן מרכיב של כוונת זדון, היינו שעובר העבירה התכוון לפגוע באדם אחר באמצעות גניבת רכושו. העקרון העומד מאחורי איסור הגניבה, השוד או הפריצה שנקבע בחוק הוא כי זכותו של כל אדם להחזיק ברכושו ובקניינו ועל כן פגיעה בהם כמוהה כפגיעה בזכות יסוד.

לפיכך, גם העונשים בגין ביצוע עבירות אלה יכולים להיות נוקשים. לרוב, אל עבירות רכוש מתלוות עבירות נוספות, מאחר שכדי להוציא רכוש מחזקתו של בעליו ללא רשותו לרוב דרושים אלימות, איומים ומעשי תחבולה אחרים, אשר עלולים לפגוע לא רק ברכושו של האדם אלא גם בגופו.

העונש בגין עבירות רכוש משתנה בהתאם לסוג העבירה ולחומרתה. כך למשל, העונש המינימאלי על עבירת גניבה המתבצעת בין שני גורמים פרטיים הוא שלוש שנות מאסר, העונש הצפוי למי שגנב דבר מה הנמצא בבעלותה של המדינה יכול לנוע בין שבע לעשר שנות מאסר ואילו עבירת שוד שכללה שימוש בנשק עשוייה לגרור אחריה גם 20 שנות מאסר. החוק כמובן מגדיר באילו תנאים מתקיימים כל אחד מסוגי העבירות המצויינים לעיל וכל מקרה של עבירת רכוש ייבחן לאורם של אותם תנאים כפי שנקבעו בחוק.

על הקשר שבין עבירות רכוש לבין עורכי דין פלילי

בשל הענישה החמורה המתלווה לעבירות רכוש, רצוי שנאשמים בעבירה זו יפנו אל עורך דין פלילי בחיפה לדוגמא על מנת למצות זכויותיהם וכדי לנסות להגיע לתוצאות מיטביות מבחינת גזר הדין. עורכי דין פלילי מתמחים בתחום הפלילים והם יוכלו להעניק לנאשם בעבירות הרכוש סיוע משפטי הולם משלב החקירה ועד שההליך הפלילי יגיע לסיומו. עורכי דין פלילי ייגנו על זכויותיו של הנאשם בביצוע העבירה ויבטיחו, כי לא תיעשה פגיעה בזכויות היסוד שלו הרבה מעבר למה שמצריך קיום ההליך הפלילי.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו