עבירות סמים בצבא: השלכות קשות ועונשים כבדים

חזרת מהצבא לחמשוש וישבת עם הח'ברה בכיף לערב של ג'וינטים? רגע לפני שאתה הופך זאת להרגל, רצוי שתכיר את מדיניותו של צה"ל בכל הנוגע לעבירות סמים של חיילים ובכירים בצבא. כיצד מתייחס הצבא לעבירות סמים שנעשות במסגרת השירות הצבאי והאם יש סיכוי לצאת נקי מתסבוכת שכזו? תשובות לכל השאלות במאמר שלהלן.
עבירות סמים בצבא
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
עבירות סמים בצבא

עבירות סמים בצבא: השלכות קשות ועונשים כבדים

המערכת הצבאית מתייחסת בחומרה רבים למקרים בהם מתגלה, כי חייל או איש מילואים השתמשו בסמים במסגרת שירותם הצבאי. בעוד שבמערכת האזרחית במרבית המקרים אזרח שנתפס משתמש בסמים לא יועמד לדין, הרי שהצבא בדרך כלל יטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל.

עבירות סמים בצבא מתייחסות לא רק למקרים בהם נעשה שימוש בסם (בין אם חד פעמי ובין אם רב פעמי), אלא גם לסיטואציות הקשורות בסמים, כגון: החזקת סמים, סחר בסמים והחזקת כלים שנועדו לצריכה של סמים. עוד יש לציין, כי לעניין זה, "סמים" הם כל אותם סמים שהחוק האזרחי אוסר לצרוך אותם, בהתבסס על פקודת הסמים המסוכנים משנת 1973. לשימוש בסמים במסגרת השירות הצבאי עשויות להיות השלכות קשות מאוד על החייל, כאלה שיכולות לכלול מעצר (כל עוד מתנהלת החקירה ולאחר מכן), הורדת רמת הסיווג הבטחוני של החייל, הרשעתו בביצוע עבירת סמים (שבתורה תגרור אחריה רישום פלילי) ושחרור מהצבא.

לצד ההשלכות הכרוכות בהעמדה לדין של החייל במסגרת המערכת הצבאית, העונשים להם יהיה צפוי החייל יכולים להגיע גם לידי מאסר בפועל, הורדה בדרגה, שלילת רישיון הנהיגה (האזרחי והצבאי כאחד) ועוד. הפילוסופיה שעומדת מאחורי הנוקשות הצבאית בכל הסובב סביב עבירות סמים בצבא היא, כי צריכת סמים (גם אם מדובר בסמים קלים שקיים דיון ציבורי נרחב בנוגע לשאלה האם יש להתייחס אליהם כאל סמים או לא, כמו המריחואנה) מנוגדת לערכי צה"ל ואינה עולה בקנה אחד עם האחריות הרבה שצריך לגלות כל חייל בצבא במסגרת שירות החובה שלו או כחלק משירות המילואים שלו.

 

עורכי דין משפט צבאי- הכתובת לפנות אליה במידה והסתבכת בעבירת סמים במסגרת שירותך בצבא

חיילים רבים שמסתבכים בעבירות סמים בעת שירותים הצבאי ולא בטוחים כיצד לצאת מהמבוך אליו נקלעו, פעמים רבות מבלי להתכוון שכך יקרה, פונים לעורך דין המתמחה במשפט צבאי.
עורכי דין משפט צבאי מכירים את המערכת הצבאית על בוריה ויש בידם הכלים לייעץ לחייל כיצד לפעול כדי למזער את מידת הנזק שעלול להיגרם לו כעונש על העבירה שביצע.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו