כמה דברים שכדאי לדעת על הסכמי ממון

לאחרונה, על רקע המודעות ההולכת וגוברת לזכויותיהן של נשים ולאור אחוזי הגירושין הגדלים, נשמעים יותר ויותר קולות המעודדים בני זוג, בין אם הם עתידים להתחתן ובין אם לא, לערוך הסכם ממון. מהו הסכם זה? האם חשוב כל כך לערוך אותו ומה הקשר בין כל זה לבין עורכי דין גירושין? כל התשובות לכל השאלות במאמר זה.
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

הסכם ממון להסדרת סוגיית חלוקת הרכוש בין בני הזוג בעת פרידה

הסכם ממון הוא חוזה אשר נחתם בין בני זוג לפני הנישואין ואשר נועד להסדיר את ענייני הרכוש ביניהם באופן שיגן על שני הצדדים במידה וייפרדו בעתיד. כולנו יודעים, כי פרידות הן כואבות והמציאות מלמדת, שלרוב הן מעוררות מחלוקות וויכוחים בין שני הצדדים וכרוכות בעוגמת נפש רבה. עריכת חוזה ממוני נועדה להגדיר מראש מהו רכושו של כל אחד מהצדדים במערכת היחסים, איזה רכוש יישאר בידי כל אחד מהם אם ייפרדו ואיזה רכוש, הנחשב לרכושם המשותף של בני הזוג, יחולק בין שניהם. חתימה של בני הזוג על הסכם ממון פירושה, כי במידה ויפקעו הנישואין או יסתיים הקשר הזוגי, חלוקת הרכוש תתבצע בהתאם ללשונו של החוזה שנחתם בין בני הזוג ולא בהתבסס על הוראתו של חוק יחסי ממון בין בני הזוג שקובע, כי נכסיהם של בני זוג שנישאו לאחר ה-1.1.74 יתחלקו באופן שווה. היתרון המרכזי שנהוג לייחס להסכם ממון, הוא הידיעה של כל אחד מבני הזוג שהצד השני לא נמצא במערכת היחסים משיקולים כלכליים ולתועלת רווחית.
כאשר נוצר מצב שבו קיים פער גדול מאוד בין הסטטוס הפיננסי של כל אחד מבני הזוג, באמצעות חתימה על חוזה ממון יכול בן הזוג שבידיו נכסים רבים יותר להסיר חשש מליבו, שמא מערכת היחסים מהווה עבור הצד השני הזדמנות כלכלית גרידא ולא אהבה חסרת תנאים וללא גבולות.

על הקשר שבין הסכמי ממון לעורך דין לענייני גירושין

ניסוחו של הסכם הממון הוא משימה לא פשוטה המצריכה מיומנות בכתיבה וניסוח של חוזים, השכלה משפטית וידע בתחום של דיני משפחה, נישואין וגירושין. עורכי דין גירושין הם הכתובת אליה יכולים לפנות זוגות המעוניינים לנסח חוזה ממון. עורכי דין גירושין הם בעלי השכלה משפטית, הם התמחו בתחום של הליכי גירושין ודיני משפחה והם יוכלו להעניק ייעוץ הולם בקשת רחבה של מקרים הנוגעים לנישה משפטית זו. מאחר שכאמור גיבוש הסכמי ממון הוא פרויקט מסובך הדורש הבנה משפטית והיכרות עם החקיקה הקיימת בנושא, יש לבחור בעורך דין מקצועי ורב ניסיון, שיוכל להביא ליצירתו של הסכם שישביע את רצונם של שני הצדדים.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו