על הקשר שבין דיני ירושה, צוואות ועורכי דין לענייני ירושה

אם אחד מקרוביכם הלך למרבה הצער לעולמו ועליכם לחלק את הירושה, אם אתם מעוניינים לכתוב צוואה, אם ברצונכם לתקן צו ירושה לאחר שכבר ניתן או אם אתם זקוקים לייעוץ משפטי בתחום של דיני ירושה וצוואות- עורכי דין העוסקים בירושה, צוואה ועיזבון הם הגורם המקצועי שיוכל לתת מענה לצרכיכם.
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

עורך דין דיני ירושה- מהו תפקידו ובמה הוא מתעסק?

העולם הקפיטליסטי, שבו המושג מקסום רווחים הוא מילת מפתח, יצר מציאות שבה הופכים ענייני ירושה למקור לוויכוחים ולמאבקים בין משפחות. אל תוך הקונטקסט הזה נכנסים דיני הירושה, שמתייחסים לעקרונות על פיהם תתחלק הירושה על-פי דין. אומנם לפי חוקי הירושה הנהוגים בישראל, זכויות הירושה נתונות לבן או בת הזוג של הנפטר המוריש את רכושו, לילדיו, לאחיו ואחיותיו, להוריו ולסביו וסבתותיו, אך קיימים מקרים רבים בהם אחד או יותר מבני המשפחה, שאמורים לקבל חלק מהירושה, מנסים לנגוס בחלק גדול יותר ממנה על חשבון בן משפחה אחר. ההתמודדות עם סיטואציות כאלה לצד ההתמודדות עם מוות של בן משפחה קרוב היא לא פשוטה ועל כן סיוע של איש מקצועי בעל השכלה משפטית הבקיא היטב בתחום של דיני ירושה ובסוגיות הנוגעות לצוואות, יכול להקל על הצדדים ולסייע להם להתגבר על המחלוקות. עורך דין לענייני ירושה מתעסק אם כן גם בסוגיות של צוואה וערוך להיענות לצרכיו של מי שרוצה לתכנן את ההשלכות של המוות שלו, כך שיקבלו תוקף חוקי באמצעות עריכת צוואה. יש לציין, כי לרוב, כאשר השאיר הנפטר צוואה, הסדרת חלוקת הירושה בין הצדדים היא פשוטה יותר, לאור העובדה שהיא אמורה להיעשות בדיוק בהתאם לכתוב בצוואה, כך שתוכניותיו של המנוח ייצאו לפועל בדיוק כפי שרצה ומבלי לקחת בחשבון את הקשרים החברתיים שניהל טרם מותו את מצבו המשפחתי.

בחירת עורך דין דיני ירושה שיהיה לא רק מקצועי, אלא גם רגיש

דיני ירושה הוא תחום מורכב ביותר והוא כרוך בהתמודדות עם סוגיות משפחתיות רגשיות לא פשוטות.
לפיכך, רצוי להשקיע זמן ומחשבה בבחירת עורך הדין המתאים למילוי המשימה וראוי כי יהא זה עורך דין שלא רק בקיא בנושא של דיני ירושה ושיש לו ניסיון בניהול תיקים מסוג אלה, אלא גם כזה שיש לו אינטיליגנציה רגשית ושיכול להיות קשוב גם לצרכיהם הנפשיים של לקוחותיו, שהמצב שבו הם שרויים הוא לא פשוט מכל הבחינות.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו