מיזם הגישור החברתי: מתגרשים בהליך גישור מלא* כולל הסכם במחיר של 7,900 ₪ בלבד

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מיזם "הגישור החברתי" שקם בזמן תקופת הקורונה ע"י מוסכם – מרכז המגשרים הארצי מנגיש לזוגות, אשר יתקבלו לתוכנית, הליך גישור מקצועי לגירושין במחיר מסובסד. לצורך המיזם גויסו מגשרים מנוסים בפריסה גיאוגרפית רחבה (גדרה עד חדרה) וזאת בכדי להקפיד על שירות מקצועי ומכבד לכל זוג שמתחיל את התהליך. "מציעים את השירות למי שבאמת זקוק לפתרון"

הליך גירושין הוא אירוע קשה מאוד, בעל השלכות נפשיות וכלכליות כבדות על בני הזוג ועל הילדים. סערת הרגשות הנלווית לפירוק המשפחה מובילה פעמים רבות את כל אחד מבני הזוג לשלם עשרות אלפי שקלים לעורכי דין ולנהל התקוטטויות בלתי פוסקות בבית המשפט. כך, במקום להגיע להסדר מהיר שיטיב עימם ועם הילדים, הם נגררים להליך יקר, מתיש, שמסתיים בהסדר שנקבע עבורם על ידי שופט ולמעשה נכפה עליהם. 

"אנחנו רואים בכל יום זוגות שתיק הגירושין שלהם מתנהל בבית המשפט והם מותשים וכאובים מהתהליך שגוזל מהם זמן וכסף רב", אומרת מאיה שפירא, מגשרת הבית של "מוסכם" – מרכז המגשרים הארצי. "זהו לא כורח המציאות, ניתן לפנות למגשר ולנהל את הליך הגירושין אחרת. 

"פונים אלינו בני זוג בשלב בו הם טעונים מאוד, ואפילו לא תמיד מאמינים שניתן להגיע להסכמות. אבל בסופו של הגישור הם מגיעים להסכם שמאפשר להם להמשיך לנהל מערכת יחסים תקינה לטובת גידול הילדים, וחוסך להם כסף רב".

עו"ד מאיה שפירא המנהלת המקצועית של מוסכם

הבעיה המרכזית היא שזוגות שבוחרים לנהל הליך משפטי נגררים לבסוף להוצאות שעשויות להגיע לסכום של כ-200,000 שקל וזוגות שפונים להליך גישור משלמים כ-15,000 ₪ בממוצע. המיזם החדש שלנו נותן פתרון לזוגות שמתקשים לשלם כאלה סכומים ועדיין מעוניינים לנהל תהליך גירושין שיהיה נכון עבורם ובוודאי נכון עבור הילדים.

"המיזם החדש שלנו "הגישור החברתי" מעניק לזוגות (שזקוקים לתהליך מסובסד) הליך גישור והסכם גירושין מקצועי ומפורט בעלות של 7,900 ₪ בלבד**. מי שמכיר את העלויות הרגילות של התהליכים האלה (בוודאי כשהם נעשים בצורה מקצועית) מבין שמדובר בסכום נמוך ביותר. המיזם נולד בתקופת הקורונה ואני שמחה לראות שזוגות רבים מנצלים את קיומו ובוחרים לנהל הליך גישור מקצועי במקום להתרוצץ בבתי משפט ולייצר למשפחתם נזק שיהיה קשה לתקן". 

לבדיקת התאמתכם להליך גישור מוזל ב-7,900 ₪ בלבד**

בחרו בקבוצת גילכם וענו על מספר שאלות קצרות

 "אנחנו נותנים פתרונות גם לזוגות נשואים, פרודים, ידועים בציבור, הקהילה הגאה ועוד"

"הליך גירושין רגיל מותיר זוגות רבים נותרים 'תקועים' בחייהם"

במסגרת הליך גירושין יש צורך בהכרעה במספר סוגיות: מרכז החיים של הילדים וזמני השהות איתם, מזונות הילדים, חלוקת הרכוש המשותף, חלוקת הפנסיות ועוד. הליכי גירושין שמתקיימים בבית המשפט בדרך כלל אורכים חודשים ארוכים, ואף שנים, ובינתיים חוסר הוודאות גובה מחיר כלכלי ומחיר נפשי כבד מבני הזוג ובעיקר מהילדים שנקלעו למצב הסבוך. 

"כשיש סכסוך שמתנהל בבית המשפט הרבה זוגות נותרים 'תקועים' בלי יכולת להתקדם הלאה בחייהם. הם לא יכולים להתחיל זוגיות חדשה, הילדים לא יודעים עם מי הם אמורים להיות ומתי ולעיתים הם אפילו גרים תחת קורת גג אחת עד שתתקבל החלטה סופית בתיק", מסבירה שפירא. "בזמן הקרבות בין ההורים, כשהם בעצם נלחמים על טובת הילדים– טובתם פעמים רבות נשכחת".

"הליך מהיר שמוסכם על שני הצדדים"

"בניגוד להליך משפטי שהוא מאוד עמדתי ואף אגרסיבי – בו כל אחד מהצדדים מתבצר בעמדות שלו, מגשר מיומן רואה את האיזון בין כל הצדדים והצלחתו היא החזרתם למסלול חיים תקין. "למגשרים אינטרס חד משמעי – לראות את צרכי שני בני הזוג ואת צרכי הילדים ולהביא אותם להסכמות שהן נכונות לכולם", אומרת שפירא, "אין צד שמנצח. יושבים יחד ומנסים להגיע לאופציות הכי נכונות ולשביעות רצון כולם. לעיתים זה נראה לא הגיוני או אפילו בלתי אפשרי, אך מניסיון של זוגות רבים שחשבו כך – זה אפשרי בהחלט".

"בתהליך של גישור, הצדדים עצמם מסכימים על כל הנושאים שאמורים להיות בהסכם הגירושין, לעיתים באמצעות אופציות לפתרון מגוונות של המגשר שבחרו. בסוף ההליך הם מגיעים להסדר ספציפי שנכון להם, בלי שאף אחד יחליט עבורם מה נכון למשפחתם. אנחנו מקפידים לכסות כל נושא שיכול להתעורר במהלך המשך חיי המשפחה ונותנים לו מענה באמצעות ההסכם כדי למנוע מחלוקות עתידיות". 

"הסכם שמאפשר שקט נפשי וביטחון כלכלי"

מרכז המגשרים הארצי "מוסכם", מלווה את בני הזוג מתחילת ההליך ועד לחתימת הסכם, שמקבל תוקף של פסק דין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. בנוסף, "מוסכם" מספק את כל השירותים הנלווים החיוניים להשלמת ההליך ככל שהם נחוצים לבני הזוג והם מעוניינים בכך: אקטוארים, שמאים ואנשי מקצוע מתחום ליווי המשפחה. 

תהליך הגישור מתחיל בשיחת ייעוץ טלפונית ראשונית, שנערכת ללא התחייבות וללא עלות. בשיחה זו יובנו הצרכים של בני הזוג ויותאם לו מסלול גישור. "תפקיד המגשר להוביל את בני הזוג להסכם ספציפי שמקנה להם שקט נפשי וביטחון כלכלי. לכן, להתאמת המגשר הנכון יש חשיבות רבה, ובחירה לא נכונה של מגשר יכולה אף להוביל לכישלון הגישור".

"חותר לטובת הילדים"

"גישור הוא פתרון אופטימלי למרבית הזוגות, הוא חוסך מאבקים מיותרים, מאפשר התמקדות במשותף וחותר לטובת הילדים. אחד הדברים החשובים ביותר הוא שההסכם שמתקבל מקנה יציבות וודאות להמשך החיים. זוגות המעוניינים וזקוקים להליך מסובסד יזכו לנהל תהליך נכון במחיר שהוא נכון ומועיל לזוג", מסכמת שפירא.

לבדיקת התאמתכם להליך גישור מוזל ב-7,900 ₪ בלבד**

בחרו בקבוצת גילכם וענו על מספר שאלות קצרות

 "אנחנו נותנים פתרונות גם לזוגות נשואים, פרודים, ידועים בציבור, הקהילה הגאה ועוד"

* עד 8 שעות גישור כולל הסכם. כל שעה נוספת בתמחור מסובסד

** למחירים יתווסף מע"מ כחוק

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו