עו"ד וסגן אלוף במילואים רונן לפיד – "מייצג כל מי שנפגע במהלך שירותו"

לימודים בחינם, הנחה בארנונה, פטור ממס הכנסה, רכב צמוד, קצבה חודשית – אלה הם רק חלק מההטבות שמקבלים אלו שנפגעו בזמן שירותם הצבאי הסדיר, במילואים או בכוחות הביטחון האחרים
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

בישראל, השירות הביטחוני הוא עדיין ערכי, וגם טומן לא מעט סכנות. בכל שנה, חיילים רבים, בשירות הסדיר, בקבע או במילואים, כמו גם שוטרים ואנשי שב"ס, נפגעים מפציעות או מחלות שונות. פגיעות אלה, אם התרחשו בעת השירות, מקנות להם זכויות והטבות רבות, כמו פיצויים כספיים, גמלה חודשית, מימון טיפולים רפואיים, פטור ממס הכנסה וזכויות נוספות.

עו"ד רונן לפיד, בעל משרד עורכי דין בכרמיאל המטפל בלקוחות מכל רחבי הגליל המערבי, מספר כי במקרים רבים הפיצוי משמעותי מאוד. הפטורים שמקבלים הזכאים וההטבות, יכולים להיות שווים עשרות, מאות ומיליוני שקלים במצטבר", הוא אומר.

לדבריו, "גם פגיעות קלות כמו פציעה שהייתה כרוכה בניתוח, פגיעה בשמיעה ועוד יכולות לזכות בשירותי שיקום, גמלה חודשית, לימודים בחינם, הנחה בארנונה ועוד".

"הנחה בארנונה יכולה להסתכם במאות אלפי שקלים"

"אנו מטפלים בפגיעות רבות ומגוונות", אומר עו"ד לפיד. "בין היתר, מגיעים אלינו חיילים בשירות הסדיר, חיילי קבע ומילואים, שוטרים וסוהרים שנפגעו במהלך פעילות מבצעית או אימון צבאי ונותר להם נזק קבוע. אנו מטפלים גם בסובלים מפוסט-טראומה או פגיעה בשמיעה כתוצאה מאמצעי לחימה, במי שנגרם לו נזק לצמיתות כמו צליעה, צלקת משמעותית (צלקת מפגיעת כדור), איבוד איבר וכל חבלה שמותירה נזק ברור.

"הזכויות של הנפגעים רבות ומגוונות: הכרה מטעם אגף שיקום נכים במשרד הביטחון, אפשרות להגשת תביעת החמרת מצב כל חצי שנה, קבלת תמלוגים חודשיים או מענק חד-פעמי, הנחה בארנונה לכל החיים (שיכולה להסתכם במאות אלפי שקלים), טיפולים רפואיים ומשקמים ועוד הטבות והנחות רבות מאוד מול גופים שונים".

רוצים לבדוק האם מגיע לכם פיצוי ממשרד הביטחון? בחרו את קבוצת גילכם:

ניסיון נרחב מול מערכת הביטחון

עו"ד לפיד, סא"ל במיל', שירת שנים רבות במערך משאבי האנוש בצה"ל ומחזיק בתואר MA במשפטים וכן בתואר ראשון במנהל עסקים. בין היתר, שימש עו"ד לפיד שופט הרכב בבית הדין הצבאי, תפקיד שסייע לו לצבור קשרים אישיים רבים במערכת הביטחון ומעניק לו יתרון יחסי בתביעות הקשורות למשרד הביטחון.

המשרד כולל פורשים נוספים ממערכת הביטחון שהשתחררו מהשירות בדרגות בכירות, לאחר ששירתו במגוון חילות ותפקידים. עורכי הדין עצמם הם נכי צה"ל. "חווינו באופן אישי על בשרנו את תהליך ההכרה בנכות", אומר עו"ד לפיד. "לכן הצבנו לעצמנו מטרה, לדאוג לכל מי שנפגע במסגרת שירותו הצבאי ולעמוד על זכויותיו המלאות".

"עם השנים, הבנו שכדי לנהל תביעה נגד אגף משרד הביטחון צריך הרבה ידע וניסיון, בדגש על ידע רפואי, והמשרד שלנו מציע את כל אלה, לצד היכרות מעמיקה וקשר אישי ומיוחד עם הגורמים הרלוונטיים במשרד הביטחון ובמוסד לביטוח לאומי".

אחוזי הצלחה גבוהים מהמקובל

לאחר 8 שנות ניסיון וייצוג של אלפי נכי צה"ל, כולל מקרים מורכבים, מדגיש עו"ד לפיד כי "חשוב להבין שהתהליך מול משרד הבטחון הוא מתיש ומורכב, ובלא מעט מקרים יוגש ערעור לבית המשפט ובעצם נדרש תהליך של ניהול תיק מול בית המשפט. הודות לניסיון הרב שצברנו בוועדות רפואיות של משרד הביטחון, המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח וכמובן בתי המשפט, אחוזי ההצלחה שלנו גבוהים מהמקובל בתחום ומגיעים ל-90%".

"כמי ששירת בצה"ל שנים רבות, אב לחיילות ונכה צה"ל בעצמי, אני רואה בזכויות של מי שנפגע כתוצאה מהשירות או במהלכו הבעת הערכה ותגמול של החברה. אלחם בכל כוחי עבור כל אחד ואחת על מנת שיקבלו את מה שהם ראויים לו, כדי שנקיים את אמירתו של בן גוריון, שקבע כי מדינת ישראל אינה מזניחה את האנשים שהקריבו את עצמם, את גופם ואת נפשם בשירות למענה", מסכם עו"ד לפיד.

רוצים לבדוק האם מגיע לכם פיצוי ממשרד הביטחון? בחרו את קבוצת גילכם:

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו