"גם פציעה קלה בתאונת דרכים יכולה להוביל לפיצוי גבוה"

הישראלים הרבים שנפגעים מדי שנה בתאונת דרכים, לא תמיד יודעים שמי שמתעקש, יכול לקבל פיצויים בסכומים משמעותיים גם על פציעה קלה יחסית. כתוצאה, הם מוותרים על זכויותיהם, ומשאירים לחברות הביטוח את הכסף
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

דניאל (שם בדוי), בן 40 מאזור ירושלים, נפגע בתאונת דרכים באורח קל. לאחר שהגיע למסקנה כי מגיע לו פיצוי על הפגיעה, הוא פנה למשרד עורכי דין, שם הסבירו לו כי באפשרותו לקבל פיצוי בגובה של 6,000 שקל. מאחר שהפציעה היתה קלה יחסית, דניאל חשב שאולי באמת זהו הסכום המרבי שבאפשרותו לקבל.

"בכל שנה, ישראלים רבים נפגעים בתאונת דרכים, עם פציעה בדרגות שונות של חומרה", אומר עו"ד תומר ששון, בעל משרד עורכי דין המתמקד בתחום הנזיקין בירושלים ובראשון לציון. "לא מספיק אנשים יודעים שגם כשהפגיעה קלה יחסית, באפשרותם לקבל פיצויים בסכומים משמעותיים של מאות אלפי שקלים, ולא צריך להסתפק במינימום שמוצע על ידי חברות הביטוח".

"במקרה של דניאל, למשל, הוא כמעט הסכים לקבל 6,000 שקל, אבל אז הגיע אלינו כדי לקבל חוות דעת שנייה. לאחר בדיקת הנושא החלטנו להגיש תביעה ולבקש מינוי של מומחה רפואי שיבדוק את מצבו. חוות הדעת היתה שמגיעה לו הכרה בנכות של 10% בגלל הגבלה קלה שנותרה לו מהתאונה, ובסופו של דבר, קיבל דניאל פיצוי בסכום גבוה של 250 אלף שקל".

מעוניינים לבדוק ביחד עם עו"ד תומר ששון את גובה הפיצויים המוערך שלכם? אנא בחרו את קבוצת גילכם:

"להימנע מטעויות קשות בתהליך התביעה"

עו"ד ששון, המטפל בלקוחות מאזור ירושלים וראשון לציון, מדגיש כי "במקרה של פגיעה בתאונה, יש שני דברים שחייבים לעשות בהקדם האפשרי. הראשון הוא פנייה לבדיקה וטיפול רפואי, תוך הקפדה על תיעוד ושמירה של כל המסמכים. חשוב גם לוודא שבמסמכים יצוין כי הפגיעה נגרמה בתאונת דרכים. כדאי גם לאסוף פרטי קשר של אנשים שהיו עדים לתאונה".

"לא פחות חשוב מהייעוץ הרפואי הוא הייעוץ המשפטי, שאליו מומלץ לפנות סמוך ככל האפשר לתאונה עצמה. ליווי בידי איש מקצוע מנוסה מהרגע הראשון, יכול למנוע טעויות קשות בתהליך התביעה, להקשות על חברות הביטוח לדחות את הטענות של המבוטחים, וכמובן להעלות במידה ניכרת את סכומי הפיצויים שיתקבלו".

מדוע בעצם לא לנסות לנהל את התביעה לבד?

"מבין אלפי התיקים שהמשרד טיפל בהם, ראינו הרבה אנשים שהגישו תביעה לבד, כי חשבו שהמקרה שלהם לא מסובך, או פשוט לא רצו לשלם שכר טרחה לעורך דין. הבעיה היא שמדובר בכוחות לא שווים, לחברות הביטוח יש מחלקות משפטיות שלמות והרבה עורכי דין שכל התפקיד שלהם זה לדחות תביעות. לכן, כדאי גם למבוטחים להצטייד באיש מקצוע משלהם, ורצוי מישהו שרכש ניסיון רב בתחום התביעות".

מכיר מבפנים את השיטות של חברות הביטוח

זה יותר מ-12 שנה שעו"ד ששון עוסק בתחום תאונות הדרכים, כך שעם השנים פיתח מיומנות רבה בטיפול בתיקים אלה, וצבר ניסיון נרחב בייצוג בכל הערכאות המשפטיות, כולל במקרים מורכבים במיוחד.

בנוסף, הוא ייצג בעבר חברות ביטוח מובילות בתביעות של תאונות דרכים, מה שמקנה לו ידע מעמיק באסטרטגיית הפעולה שלהן ומאפשר לו להתמודד מולן, תוך ידיעה מה נכון לעשות בכל שלב וכיצד למקסם את הפיצויים, בתהליך קצר ככל האפשר. כיום, הוא מייצג אך ורק נפגעים, כך שרק טובת הלקוח עומדת לנגד עיניו.

"פיתחנו מומחיות בהשגת פיצוי כספי גבוה גם למקרים של פגיעות קלות בלבד", מדגיש ששון.  "רבים סבורים שפגיעה קלה בתאונת דרכים תזכה אותם בפיצוי זניח ולכן הם מוותרים מראש על כל התהליך, ולהם אני אומר – אל תוותרו! גם פגיעה קלה יכולה להוביל לפיצוי כספי גבוה".

מעוניינים לבדוק ביחד עם עו"ד תומר ששון את גובה הפיצויים המוערך שלכם? אנא בחרו את קבוצת גילכם:

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו