אתם או בן משפחתכם חולים בדמנציה או אלצהיימר? כדאי שתבדקו את הזכויות המגיעות לכם!

אלצהיימר ודמנציה הן מחלות לא פשוטות בכלל שגורמות לחולה להיות תלוי לחלוטין בזולת ומביאות עימן הוצאות כלכליות גבוהות. חשוב לדעת שבמקרים רבים מגיעות לכם זכויות שונות ופיצוי כספי שיתכן ואינכם מודעים אליהם כלל
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

זה מתחיל מרגעי בלבול קל, שכחה של מספר פרטים, ירידה בזיכרון.. אז עוד קשה לזהות שזוהי מחלה.  עד שיום אחד מגיעה ההכרה – מדובר בדמנציה או אלצהיימר .  

חייו של חולה אלצהיימר ושל בני משפחתו הופכים לא פשוטים. לחולה יש פגיעה בזיכרון ורוב הזמן הוא לא מודע למתרחש סביבו. מעבר לטיפולים במחלה עצמה, הוא הופך תלותי וזקוק להשגחה מתמדת. הטיפול כרוך בהוצאות גבוהות שמכבידות והופכות לנטל כלכלי על המשפחה. במקרים רבים החולים באלצהיימר או בדמנציה כלל אינם מודעים לכך שהם סובלים מהמחלה ולכן חשוב שבני המשפחה ששמים לב לתסמינים יכנסו לתמונה בכדי לממש את הזכויות המגיעות לחולה כגון:

  1. פטור ממס הכנסה- מול רשויות המס.
  2. קצבת ביטוח סיעודי- מול חברות הביטוח וקופת החולים.

 

עורך הדין עמוס כהן, שותף מנהל במשרד מרקמן טומשין ושות' המתמחה בתחום, מרחיב: "רבים לא מודעים לכך שפרט לגמלת הסיעוד באמצעות ביטוח לאומי, נכון להיום, כמעט לכל אחד יש כיסוי גם דרך קופת החולים או דרך ביטוח פרטי. "הייחוד בתביעות אלה הוא שבדרך כלל הפונים הם בני משפחתם של החולים  וחשוב מיד כשמזהים ירידה משמעותית בתפקוד , לפנות לעורך דין מתמחה בתחום, עוד בשלבים הראשונים, בכדי לא לפספס את הזכויות המגיעות לכם."

למעבר לשאלון קצר לבדיקת זכויותיכם בשל אלצהיימר או דמנציה – אנא בחרו את התשובה המתאימה:

קצבאות חודשיות וחסכון כספי שיכול להגיע למאות אלפי שקלים

"פנייה שמגיעה בזמן וטיפול נכון יכול לזכות את החולה ומשפחתו בקצבאות קבועות וחסכון במס שיכול להגיע אפילו למאות אלפי שקלים", אומר לנו עו"ד עמוס כהן ומציין מקרה אחד לדוגמא:  

"ר.מ מתל אביב, בן 81, היה בתפקיד בכיר בחברת תשתיות עד לפרישתו. הוא סבל מתסמינים של מחלת האלצהיימר (שכחה, בלבול ועוד). בתו המודאגת פנתה אלינו לבחינת זכויותיו. זיהינו שמדובר ככל הנראה במחלת האלצהיימר. הפנינו אותו לבדיקות ופעלנו למימוש זכויותיו. דאגנו לפטור ממס הכנסה על הפנסיה שלו, כך שהוא חסך 5000 שח תשלום מס בחודש. כמו כן דאגנו לפנות לביטוח הסיעודי שהיה לו באמצעות קופת חולים ולהשיג קצבה חודשית קבועה בגובה 4500 שח. בסופו של דבר השגנו לר.מ. קצבאות וחסכון במס בגובה של כ-630 אלף שח".

גם היורשים יכולים לקבל פיצוי

עוד נתון חשוב ומשמעותי שצריך לדעת הוא שגם ליורשים של החולה מגיע פיצוי במידה והחולה לא מימש את זכאותו בחייו, "אך במקרה שכזה, חשוב לפנות סמוך לאחר הפטירה, ולכל היותר תוך 3 שנים מהפטירה- במקרה של קצבת הסיעוד ועד 7 שנים במקרה של פטור ממס הכנסה" מסביר עו"ד כהן. 

"א.מ, בן 30, עבר תאונת עבודה ופנה אלינו בגינה, מספר עו"ד כהן תוך כדי הפגישה למדנו שסבו נפטר  בגיל 87 לאחר שסבל מדמנציה. מכיוון שלא מימש את זכויותיו עוד בימי חייו, פנינו בשם היורשים לחברת הביטוח שביטחה אותו לכיסוי מצב סיעודי באמצעות קופת החולים ולרשויות המס בכדי שיחזירו לו את מס ההכנסה ששילם בזמן מחלתו. מהתיעוד הרפואי  הבנו שהסב סבל במשך שנים מהמחלה וטופל על ידי המשפחה המורחבת. השגנו עבור היורשים  קצבת סיעוד רטרואקטיבית עבור 3  השנים טרם פטירתו בסך 162,000 אלף ש"ח וכן החזר מס רטרואקטיבי של 5 שנים אחורה בגובה 360 אלף ש"ח. בסך הכל זכו יורשיו בכ-522,000 אלף ₪".

למה חשוב שגורם מקצועי ייכנס לתמונה?

למשרד מרקמן טומשין ניסיון ארוך שנים, ושיעורי הצלחה גבוהים, בליווי ובייצוג של חולי אלצהיימר ודמנציה בפני ביטוח לאומי, מס הכנסה, וועדות רפואיות ובניהול תביעות מול חברות הביטוח. כל מקרה נבחן באופן מקיף ומעמיק, כך שלוועדות הרפואיות מגיעים הלקוחות מוכנים, עם התייחסות לפרטים הקטנים שמשפיעים על גובה הקצבה.

"חשוב להבין כי פנייה פזיזה ולא מקצועית לחברת הביטוח , תביא במרבית המקרים לדחייה  וכפועל יוצא להליך ערעור שעלול להימשך חודשים רבים", מדגיש עו"ד כהן. "כאמור, במהלך התקופה הזו, הוצאות הטיפול בחולים  גדולות מאוד ומקשות מבחינה כלכלית על המשפחה שנאלצת לממן בשלבים את כל הטיפול. לכן, בכדי למנוע מצב של נטל כלכלי חשוב לפנות עוד בתחילת הדרך, לפני הפנייה הראשונית, לחברת הביטוח. פנייה לא מסודרת שנדחתה ולאחר מכן תוגש שוב על ידי עורך דין, גם אם תתקבל , עדיין מועד הזכאות יהיה מאוחר יותר, כך שתהיה פגיעה בפיצוי".

למעבר לשאלון קצר לבדיקת זכויותיכם בשל אלצהיימר או דמנציה – אנא בחרו את התשובה המתאימה:

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו