קונים דירה יד שניה? כך תדלגו מעל המלכודות שבדרך

המלכודות שבדרך לדירה
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

בימים בהם רכישת דירה הופכת למשימה כמעט בלתי אפשרית עבור לא מעט ישראלים ובפרט זוגות צעירים, הרי שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו רוכש דירה יד שנייה ולגלות שהוא נכנס למלכודת מסוכנת עליה הוא שילם הרבה ולא נהנה ממנה כלל.

לצערנו הרב, הרבה פעמים אנשים אשר חולמים על רכישת דירה יד שנייה, דירה שתהיה עבורם במקרים רבים דירה ראשונה משלהם ובסיס כלכלי עתידי לרכישת נכס חדש משלהם, בבוא היום, ממהרים לרכוש דירה מסוימת מבלי לבצע את הבדיקות הנדרשות, יתרה מזו, חלקם עושים את הרכישה מבלי להקשיב לאזהרות ומבלי לשים לב לסימנים שיכולים להזהיר אותם להימנע מעסקה שכזו.

חלק מהאנשים עושים זאת מחוסר שיקול דעת, הם נכנסים אל תוך התהליך כמעט ביודעין, מתוך רצון להסתמך על המזל. אחרים עושים את זה במחוסר ידע או מחוסר הבנה. הם לא מכירים את התחום ואין מי שיכול לעזור ולהסביר להם שעליהם להימנע מכך. הבעיה היא, שהם מגלים את זה מאוחר מדי. כל זה יכול להימנע אילו רק היו שוכרים עורך דין קניית דירה יד שנייה.

צריך לומר, עורך דין קניית דירה יד שנייה, הוא לא עורך דין שמתמחה אך ורק בסוג דירות שכזה, אלא הוא מתמחה בעסקאות מקרקעין ונדל"ן באופן כללי. אך יש לא מעט עורכי דין ששמים דגש ספציפי על עסקאות דירות יד שנייה מתוך הבנה, שכאן טמונים לא מעט מוקשים עבור הרוכשים.

לפני שנסביר מדוע נכון לשכור את שירותיו של עורך דין זה וכיצד הוא יכול לעזור, צריך לומר שהמקרה של רכישת דירה יד שנייה שונה מרכישת דירה יד ראשונה. ראשית, במקרה של רכישת דירה מקבלן, יש תנאים וכללים שחלים עליו, המדינה יצרה זאת בשביל להגן על הרוכשים. שנית, באופן טבעי דירה יד ראשונה היא במצב טוב יותר מדירה יד שנייה. שלוש, בדרך כלל, שרוכשים דירה יד ראשונה, אז מדובר בבניין שזה עתה בנייתו הסתיימה, זאת אומרת שהרוכשים אינם יחידים יש מספר רוכשים שנכנסים בו זמנית למבנה. זה מהווה כוח מסוים שלא קיים בעת רכישת דירה יד שנייה.

מדוע יש לשכור את שירותיו של עורך דין ברכישת דירה יד שנייה

בין אם יש לנו ניסיון ברכישת דירות ובין אם לאו, יש דברים שרק עורך דין מנוסה ידע לשים לב אליהם וידע להתמודד איתם.

ראשית, הוא ידע לבחון את המוכר, ידע לבדוק מה הזכויות שלו על הדירה, מה המצב של הדירה וכיצד עלינו לנהוג בהתאם לכך.

שנית, עורך דין יוכל לנסח עבורנו את החוזה או לפחות לבדוק, שהחוזה שמציע בפנינו המוכר, אכן סביר ואנחנו יכולים לעמוד בו.

שלוש, עורך דין יד שנייה ידע לספק לנו את הכלים ואת המומחים לבחון את מצב הדירה וידע לספק לנו את הידע כיצד לנהוג אם הדירה איננה עומדת בתנאים שהרוכש הציג.

כמו כן, עורך דין חכם ומנוסה, ידע כיצד לנהוג אם הרוכש לא עמד בתנאי החוזה שלו.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו