הוצאה לפועל או פשיטת רגל: מה עושים כשאי אפשר לשלם חובות?

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

 

פשיטת רגל והוצאה לפועל הן שתי דרכים בהן החוק מבקש לעזור למי שהסתבך בחובות ומתקשה לשלם לנושים. הנה כמה יתרונות וחסרונות שחשוב להכיר לפני שמחליטים מה לעשות.

אחת השאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב אצל אנשים שחייבים כספים לנושים ולא מסוגלים לשלם את חובם, היא האם לבחור בהליך של הוצאה לפועל או בפשיטת רגל. בשני המקרים מדובר בהליכים המיועדים למי שלא מצליח לעמוד בתשלום חובותיו, ובשניהם ניתנת הגנה מסוימת לחייב ולזכויותיו. וכמו בכל תחום בחיים, לכל אחת מהאפשרויות הללו יש יתרונות וחסרונות שכדאי לשקול לפני קבלת החלטה באיזה הליך לנקוט.

פשיטת רגל: עצירת הנושים ומחיקת חובות

תמונה לכתבה
עו"ד איתי בר

"ההבדל הבולט בין הליך פשיטת רגל להליך הוצאה לפועל, הוא יכולתו של החייב לבקש מיוזמתו את ההכרזה עליו כעל פושט רגל, ועל ידי כך להדוף את הנושים ולהפסיק להיות תלוי ברצונם ובדרישותיהם", מספר עו"ד איתי בר ממשרד עו"ד איתי בר, המתמחה בליווי חייבים בהליך פשיטת ובהוצאה לפועל . הליך של הוצאה לפועל, לעומת זאת, מתחיל ביוזמת הנושים שמעוניינים בגביית התשלום המגיע להם ומימוש זכויותיהם – שטרי חוב, צ'קים וכדומה.
יתרון נוסף של פשיטת רגל לעומת הוצאה לפועל, הוא האפשרות למחיקה מוחלטת של החובות, והקצבת התהליך בזמן. בהוצאה לפועל – לא רק שהחובות לא נמחקים, החייב אף יכול למצוא את עצמו משלם את החובות לאורך שנים רבות, עם ריבית שהולכת ועולה עם הזמן.
מתי מומלצת פשיטת רגל? כאשר מדובר בסכומים שאין לחייב שום אפשרות להחזיר בעתיד הנראה לעין, כל עיכוב בתשלום רק מעמיק את חובותיו, וכתוצאה מכך נוצרים עוד ועוד הגבלות ועיקולים – זהו בדרך כלל השלב בו כדאי ורצוי לפנות להליך פשיטת רגל על מנת למחוק את החובות.
הוצאה לפועל: רק אם ניתן לשלם את החוב בזמן סביר
לפשיטת הרגל יש כמובן גם חסרונות. אחד מהם הוא העובדה שכל ההליך מחייב פיקוח צמוד של הנאמן שמונה לעניין זה ועוקב בקפידה אחר מידע על נכסים בבעלותו של החייב, במטרה להעביר סכומי כסף רבים ככל האפשר אל הנושים במסגרת הליך פשיטת הרגל.
מתי מומלצת הוצאה לפועל? כאשר יש התלבטות בין שני ההליכים, הוצאה לפועל היא אפשרות שבדרך כלל תתאים יותר לאדם החייב כספים בסכומים נמוכים יחסית, והוא יודע שיוכל לשלם את החוב במלואו בתוך פרק זמן מוגדר וסביר, ולא ימצא את עצמו נגרר לתשלום חובות לאורך שנים.

מכיוון שלכל מקרה נסיבות שונות וייחודיות לו, לאדם השקוע בחובות ומתלבט כיצד לפעול מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לפשיטות רגל והוצאה לפועל. עורך הדין יוכל להעריך את המקרה הנקודתי, את שווי הנכסים וגובה החובות וההכנסות של החייב, וימליץ על ההליך המתאים ביותר.

משרד עו"ד איתי בר הוא משרד עו"ד לפשיטות רגל והוצאה לפועל, המספק יעוץ וליווי משפטי לחייבים ולנושים לכל אורך ההליך.

הסתבכת בחובות? מתקשה לעמוד בתשלומים?
אם ברצונך לברר בנוגע להליכי פשיטת רגל והוצאה לפועל ולקבל יעוץ משפטי, ניתן לפנות אל משרד עו"ד איתי בר בטלפון 077-9978065

 

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו