פוטרת במהלך ההריון? דעי זכויותייך

על אף שאנחנו חיים בעידן שוויוני יותר מבעבר מבחינה מגדרית, עידן שבו המודעות לזכויותיהן של נשים גבוהה יותר, עדיין ניתן להבחין בגילויי אפלייה בין גברים לנשים. המרכזי שבגילויי האפלייה הללו בא לידי ביטוי כלפי נשים בהריון, שמפוטרות מעבודתן על אף קיומה של חקיקה האוסרת פיטוריה של אישה במהלך הריונה. מהו אותו חוק האוסר לפטר אישה הרה מעבודתה ומה יכולה לעשות אישה שפוטרה במהלך הריונה כדי למצות זכויותיה? על כך במאמר זה.
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

על החוק האוסר פיטוריה של אישה עובדת במהלך הריונה

בישראל, המגדירה עצמה כמדינת רווחה, קיימת חקיקה שנועדה להגן על משרותיהן של נשים, מתוך אמונה כי זכותה של אישה לממש את עצמה באמצעות עיסוק בתחום המקצועי שבחרה לעצמה במקביל לגידול ילדיה. אחד מהחוקים המרכזיים שנועדו להגן על נשים עובדות הוא "חוק עבודת נשים", שקובע בין היתר גם כי פיטורין בזמן הריון הם אסורים, זאת במידה שעובדת האישה אצל מעסיקה במשך למעלה מששה חודשים, ולתקופה שנמשכת מרגע היוודע דבר הריונה של העובדת ועד 45 יום לאחר 12 שבועות של חופשת לידה. עוד קובע החוק, כי היה וחופשת הלידה הוארכה, הפיטורין יאושרו רק בהיתר שיינתן על-ידי שר התעשייה, המסחר והתעסוקה. מאחר שבתקופת ההריון, עשויות עובדות להיעדר מהעבודה בתכיפות גבוהה יותר ומכיוון שהתועלת שיפיק המעביד מעבודתן של נשים הרות עשוייה להיות פחותה יותר, נועד החוק למנוע מראש מצב של פיטורין, זאת מתוך ידיעה שאישה בהריון תתקשה למצוא עבודה חדשה.

על אף קיומה של חקיקה שנועדה להגן על זכויותיהן של נשים, מחקרים מגלים, כי פיטורין בזמן הריון הם תופעה שלא נעקרה מהשורש, לא רק בישראל, אלא גם ברחבי העולם כולו.

עורכי דין דיני עבודה- הכתובת לפנות אליה במקרה שקופחו זכויותיה של האישה העובדת ההרה

אישה שפוטרה במהלך הריונה בניגוד להוראותיו של החוק תוכל לפנות לעורך דין המתמחה בדיני עבודה כדי למצות את זכויותיה ועל מנת להוציא את הצדק לאור. עורכי דין דיני עבודה הם אנשי מקצוע הבקיאים בדיני העבודה הנהוגים בישראל ושיש להם ניסיון בייצוג עובדים בערכאות השונות של בתי הדין לעבודה.
מאחר שדיני העבודה הם תחום משפטי מורכב ביותר ומאוד דינאמי ומכיוון שהאזרח הפשוט לרוב לא מודע לזכויותיו, עורכי דין דיני עבודה יספקו לאישה שנפגעו זכויותיה את המידע הדרוש לה, ייתנו לה ייעוץ והכוונה באשר לסיכויי הצלחת התביעה שלה ומעל לכל יבטיחו, כי תוכל לממש את זכויותיה העומדות לה על-פי חוק.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו