ביטול רישום פלילי- מה זה אומר וכיצד עושים את זה? copy

ביטול רישום פלילי הוא פעולה המאפשרת לכל מי שיש לו תיק במשטרה שנסגר על רקע חוסר עניין לציבור או היעדר ראיות, לבטל את רישומו הפלילי, שיכול להוות כתם בתעודת היושר של האזרח. מהו רישום פלילי, כיצד ניתן לבטלו ומה הקשר בין כל זה לבין עורכי דין פלילי? על כך במאמר זה.
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

רישום פלילי- כתם שדבק באזרח לכל החיים

רישום פלילי כשמו כן הוא, תיעוד של הליך פלילי (שהגיע אל פתחו של בית המשפט) במאגרים הממוחשבים של משטרת ישראל. בפני אזרח שיש לו רישום פלילי ייחסמו יותר דלתות, בעיקר מקצועיות, ועלול לדבוק בו כתם כל עוד לא יבוטל אותו רישום. סוכן מכס, מתווך מקרקעין, מהנדס רשות מקומית, נהג אוטובוס, מורה לנהיגה, עובד חינוך, שופט ועוד- כל אלה הם דוגמאות למקצועות שבעלי רישום פלילי לא יכולים לעסוק בהם. מחיקת רישום פלילי היא משמעותית אם כן עבור אלו שרוצים להתנער לחלוטין מעברם הפלילי ושמבקשים להימנע ממצב שבו רישום זה יישחק לרעתם עת ירצו להתקבל לעבודה או לעסוק במשלח היד המועדף עליהם.

מי שעוסקים בביטול של רישומים פליליים הם עורכי דין פלילי, זאת באמצעות הגשת בקשה מסודרת לביטול רישום התיק במרשם הפלילי. עורכי דין פלילי הם בעלי השכלה משפטית, הם רשומים בלשכת עורכי הדין בישראל והעיסוק המשפטי שלהם מתמקד בתחום הפלילי, היינו בעבירות כגון: אלימות, סמים, אונס, עבירות מין, מרמה ועוד. ראוי לציין, כי רישום פלילי מתבצע לא רק כאשר האזרח עבר עבירה פלילית כבדה, אלא גם במקרים של עבירות קלות ואף בסיטואציות בהן עוכב אזרח לחקירה או שהה במעצר למשך 24 שעות בלבד.

ביטול רישום פלילי- בחירה בעורך דין מקצועי

על מנת לוודא שבקשת המחיקה של הרישום הפלילי תתקבל, רצוי לבחור עורך דין מקצועי בתחומו שבקיא בהליכי הגשת בקשות לביטול רישום פלילי, שמתמחה בתחום הפלילים ושיש לו ניסיון בניהול תיקים בנושאים פליליים. מאחר שכאמור, למחיקת הרישום הפלילי יכולה להיות השפעה רבה על עתידו של האזרח, רצוי לחשוב היטב לפני בחירת עורך הדין, על מנת שלא ייבחר עורך דין חובבן שייסב עוגמת נפש ללקוח כאשר הבקשה לביטול הרישום הפלילי לא תתקבל ולא תאושר. אלו שמצבם הפיננסי אינו מאפשר פנייה לעורך דין יוכלו להגיש את הבקשה באופן עצמאי, לנשיא המדינה (כבקשת חנינה) או לפרקליטות.  פנייה לפרקליטות תצריך בקשה לשינוי עילת הסגירה של התיק הפלילי, שבתורה יכולה להביא למחיקת הרישום הפלילי.

מאת עו"ד פלילי אורית חיון

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הכי נקראות

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו