"חבל לוותר לחברות הביטוח": כך תתבעו במקרה של נזק לרכוש

גל השרפות האחרון, בו עלו באש עשרות בתים והותירו משפחות חסרות כל, הדגיש את חשיבות ביטוח הרכוש, המכסה גם נזקים כמו הצפה, פריצה, שיטפון ועוד. במקרים רבים חברות הביטוח מנסות בכל דרך להתנער מהתשלום – ולמנוע מהלקוחות פיצוי של עשרות ומאות אלפי שקלים
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

בשבועות האחרונים עלה לכותרות סיפורן של המשפחות שהתגוררו ביישוב מבוא מודיעין, ובתיהן נשרפו בגל אדיר של שריפות. מי שחשב שבישראל לא קורים דברים כאלה, נדרש לעשות הערכה מחודשת, ולהבין עד כמה כולנו חשופים לאירועי טבע, או מעשי ידי אדם, שיכולים לפגוע קשות ברכוש שלנו. 

פרט לשרפות, בתים רבים נפגעים כל שנה בהצפות ושיטפונות; במקרים אחרים, מגיעים פורצים לבית או לעסק וגונבים או שודדים רכוש בעל שווי רב. בדיוק בשביל המקרים הללו, רבים עושים ביטוח נזק לרכוש, אבל חברות הביטוח, כדרכן, מנסות לעשות הכל כדי להתנער מהתביעה, ולא לשלם.

זה יכול לקרות לכולם, לא משנה היכן הם גרים ומה ערך הנכס שלהם. כך למשל, תושבת כפר שמריהו, שהתגוררה בבית ששוויו כ-20 מיליון שקל, סבלה מנזק שנגרם לו לאחר שאחת המרפסות הוצפה במי גשם, עקב סתימה באחד הגגות. ההצפה גרמה לקריסת המרפסת כולה, אך כאשר ניסתה האישה להפעיל את ביטוח הרכוש שרכשה, טענה חברת הביטוח כי הנזק שנגרם לא מכוסה בפוליסה, וזאת למרות שדאגה להוסיף הרחבה לנזקי מים. 

"זה אמנם היה נזק לא גדול במיוחד, בשווי של כ-70 עד 80 אלף שקל – אבל מדובר באישה שטרחה ורכשה ביטוח רכוש ושילמה עליו באופן שוטף; ואז, כשהיא הייתה צריכה את חברת הביטוח, החברה התנערה", מתאר עו"ד דוד סער, בעל משרד המתמחה בתביעות ביטוח. "כאן נכנס המשרד שלי לתמונה, התחלנו לייצג אותה מול חברת הביטוח. במקרה אחר, משרדנו ייצג חברה עסקית שממחסנה נגנב מלאי בשווי מאות אלפי שקלים. כמובן שחברת הביטוח סירבה לשלם בתואנות שונות, ורק לאחר התערבותנו שולמו הכספים לחברה. לצערי, זו תופעה שאני רואה שוב ושוב, אנשים מקבלים את מה שמגיע להם מחברת הביטוח רק אחרי שעו"ד מומחה, המכיר היטב את תחום הביטוח, נכנס לתמונה".

לבדיקה האם אתם זכאים לפיצויים על נזקי רכוש ענו על השאלה הבאה: האם יש בבעלותכם דירה / רכב / עסק?

"חברות הביטוח עושות כל תרגיל אפשרי"

נזקים כגון הצפה, שיטפון, פריצה, גניבה ושריפה עלולים לקרות לא רק בדירה או בבית הפרטי, אלא גם ברכב, בחנות ובעסק. לדברי עו"ד סער, במקרים של נזק מסוג זה, קיים סיכוי גבוה לכך שתוכלו לקבל פיצויים מחברת הביטוח או מגורמים אחרים שהיו מעורבים באירוע – למשל, נהגים אחרים שגרמו נזק לרכבכם, או קבלנים שביצעו עבודות בבית וגרמו לנזק לרכוש או נזקי גוף. עו"ד סער מדגיש כי ניתן לתבוע עד שלוש שנים לאחר אירוע הנזק, כך שחבל לפספס את חלון ההזדמנויות לקבל חזרה את הכסף המגיע לכם. 

"בעוד שבתחומי ביטוח אחרים, קיימת לעתים מודעות נמוכה של הלקוחות לזכויותיהם, הרי שבמקרה של נזק לרכוש, יש הרבה מבוטחים שפונים לחברת הביטוח בתביעה לקבל את הפיצויים", אומר עו"ד סער. "אבל במקרים רבים מאוד, חברות הביטוח מנסות כל תרגיל אפשרי כדי לצמצם ככל האפשר את סכום כספי הפיצוי, או להימנע לחלוטין מתשלום. כך, הלקוחות נשארים מתוסכלים, נגרם להם נזק כספי משמעותי, ולא פעם גם עגמת נפש קשה, אבל אף אחד לא משלם להם על זה, למרות שהם טרחו ועשו ביטוח".

"לא מוותרים עד שמשיגים צדק ללקוח"

היות ומדובר בסכומי פיצויים שיכולים להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים, עו"ד סער ממליץ בחום שלא לוותר לחברת הביטוח. "אנשים רבים שתביעותיהם נדחו או שקיבלו פיצוי מופחת ממה שהגיע להם, מעדיפים לוותר כי הם מרגישים שאין להם כוח מול חברות הביטוח הענקיות, שמדברות בשפה מסובכת בכוונה, ומעסיקות צבא של עורכי דין שפועלים לטובתן", הוא מסביר.

"עם זאת, לקוחות שמגיעים אלינו, נהנים מכך שאנחנו מכירים היטב את עולם הביטוח ואת כל שיטות הפעולה של חברות הביטוח, ושולטים בכל שלבי התהליך הביורוקרטי המתיש. אנחנו נלחמים את מלחמתו של המבוטח בשבילו ולמענו, וברוב המוחלט של המקרים, מצליחים להגיע לתוצאה המיוחלת, לקבל את מלוא כספי הפיצויים המגיעים לו. אנחנו לא מתפשרים על פחות מזה, ולא מוותרים עד שאנחנו משיגים צדק ללקוח".

לבדיקה האם אתם זכאים לפיצויים על נזקי רכוש ענו על השאלה הבאה: האם יש בבעלותכם דירה / רכב / עסק?

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו