מערכות למניעת תאונות דרכים

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

ככל שכלי הרכב בימינו הולכים ונהיים מתוחכמים יותר וממוחשבים, כך קל יותר להתקין בהם מערכות מיגון והתרעה לרכב מפני תאונות דרכים ותקלות שונות. התועלת שלהם עצומה וברורה – אם בעבר סמכנו רק על החושים שלנו והמיומנות שלנו בנהיגה ובהתמצאות במרחב כדי להגן על עצמנו מפני תאונות דרכים, הרי שהיום המצב הרבה יותר פשוט.

שלל מכשירים, מתקנים וחיישנים מתוחכמים מציל אותנו מפני מה שנחשב בעבר שיקול אנושי. מניעת תאונות דרכים הפכה היום למערכת של מיגון והתרעה שמאפשרת לנהוג בקלות יותר מבלי להסתכן לפחות בחלק מהתאונות הקלות שהיו בעבר, כמו התנגשות ברכב חונה מלפנינו או מאחורינו רק משום שלא ראינו ולא חישבנו היטב את המרחק בינינו.

סוגי מערכות ההתרעה

מערכות ההתרעה והמיגון לרכב מתחלקים לכמה סוגים והן כוללות כמה וכמה פיתוחים חשובים ומעניינים שמגינים עלינו ברכב. יש מערכות התרעה שמתקינים בזמן ייצור הרכב על ידי היצרן ורק הוא מורשה להתקין אותן, משום שהן מתערבות בפעולת הרכב בשלב הסכנה. יש מערכות התרעה שמתווספות לאחר מכן על ידי מתקינים מורשים והן מיועדות להתרעה על סכנה ומניחות לנהג לבצע את הפעולה הנחוצה. בכל מקרה, בגלל רגישותן וחשיבותן חובה לוודא שמי שמרכיב אותן יודע בדיוק מה הוא עושה ואיך להתנהג עם הרכב.

מה מערכות התרעה ומיגון לרכב יכולות לעשות?

מערכת התרעה על התנגשות ברכב מלפנים או על סטייה מנתיב מתריעה על סכנה ברורה ומיידית לנהג ונותנת לו אפשרות פעולה למניעה. אידיאליות לנהגים שרגילים להסיח את דעתם מהדרך בגלל התעסקות ברדיו, בסלולרי או להביט בסביבה. מערכות התרעה בזמן נסיעה מתריעות על אובייקטים המסכנים את הרכב בזמן נסיעה לאחור, כך שהרכב עלול להתנגש בהם. האובייקטים יכולים להיות בני אדם ועצמים קטנים יותר הנמצאים בשטח המת מאחור שהנהג לא יכול לראות. מערכות בקרת לחץ אוויר מתריעות בפני הנהג על לחץ אוויר גבוה או נמוך מדי בגלגלים. במקרה של לחץ נמוך מדי היכולת לבלום נפגמת, הצמיג מתחמם ומתפוצץ. מערכות התרעה ומיגון חדישות במיוחד מסוגלות לאסוף נתונים על התנהגות הנהג במהירויות שונות ואת הפעולות שעשה על מנת ללמוד על מצבי סיכון.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו