לימודי משפטים בדרך לקריירה מוצלחת כעו"ד

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

בעבר לימודי משפטים נחשבו יוקרתיים במיוחד והיו חלומה של כל אימא (וגם לא מעט אבות…).

בשנים האחרונות, בעקבות ריבוי מספרם של בוגרי לימודים אלה, הן באוניברסיטאות השונות והן במכללות שהנגישו את לימודי המשפטים לפלחים נרחבים יותר באוכלוסייה, חל פיחות מה במעמדם וישנם אף עורכי דין המתקשים להתפרנס בתחום התמחותם – אולם גם כך לימודי משפטים הם צעד גדול בדרך לקריירה מוצלחת כעו"ד, מוצלחת מבחינות רבות ולא רק בפן הכלכלי.

מכללה או אוניברסיטה?

הסוגיה הראשונה בה מתחבטים הרבים והטובים הפונים אל לימודי משפטים היא האם לעשות זאת באחת האוניברסיטאות או באחת המכללות.

ישנם, כמובן, מקרים בהם אין התלבטות שכן ציוני הבגרות והפסיכומטרי של האדם החולם על קריירה כעו"ד מאפשרים לו להתקבל "רק" למכללה, אולם כדאי לדעת שגם מי שציוניו מציבים אותו מעל רף הקבלה לאוניברסיטת תל אביב, לדוגמה, או האוניברסיטה העברית בירושלים, יכול בהחלט "להסתפק" בלימודי משפטים במכללה.

ראשית, רמת ההוראה במכללות השונות הפכה לגבוהה מאוד בשנים האחרונות ובוגריהן יוצאים לשוק העבודה כשהם מצוידים בכל הידע והכישורים הנדרשים על מנת ליהנות מקריירה מוצלחת כעו"ד.

שנית, אם בעבר בוגרי אוניברסיטאות התקבלו ביתר קלות לסטאז' במשרדי עו"ד מובילים בתחומם הרי שבשנים האחרונות בוגרי מכללות רבים התברגו למשרדים אלה ופתחו דלתות לבאים אחריהם, כך שההבדל הצטמצם משמעותית.

בנוסף, לאחר שכבר מתחילים לעבוד כעורכי דין הרזומה הוא הקובע ולא מקום הלימודים, וגם מבחינה זו – שיעור ההצלחות בקריירה – אין לבוגרי לימודי משפטים במכללות במה להתבייש.

למה חשוב להשקיע בלימודי משפטים?

בין אם אתם פונים אל לימודי משפטים אקדמיים באוניברסיטה ובין אם נהנים מלימודים מעשירים אלה במכללה, חשוב מאוד להשקיע בהם, למצות את הפוטנציאל ולהגיע לציונים הכי גבוהים שאפשר.

הסיבה לכך היא מספרם הרב של הבוגרים בחוגים השונים למשפטים, והתחרות ההולכת ומתעצמת על מקומות ההתמחות הנחשבים. אמנם לא רק הציונים קובעים היכן תתבצע ההתמחות, אולם יש להם משקל נכבד, ומאחר שסטאז' במשרד עו"ד איכותי פותח דלתות רבות בהמשך ומושך לקוחות רבים, כדאי מאוד להשקיע בלימודים.

הקורסים הנכונים בדרך להתמחות

בנוסף, חשוב לבחור היטב את הקורסים בהם משתתפים במסגרת הלימודים. לימודי משפטים, כמו כל מסלול אחר, כוללים קורסי חובה וקורסי בחירה – ורצוי לבחור אותם בהתאם לתחום בו רוצים לעסוק במהלך הקריירה.

למי שנמשך משחר ילדותו אל התחום הפלילי, מומלץ כמובן לבחור קורסים העוסקים בתחום זה דוגמת "דיון פלילי" או "עבירות המתה". מי שחושק בקריירה כעורך דין הפועל במישור העסקי מסחרי, תחום הולך ומתפתח בימינו, ימצאו עניין בקורסים כמו "דיני זכויות יוצרים בעידן הטכנולוגי", "עסקה מבוימת" או "עבריינות הצווארון הלבן", וכן הלאה.

בחירת הקורסים ה"נכונים" לא רק מקנה ידע שיבוא לידי ביטוי במהלך הקריירה אלא גם מסייעת להתקבל לסטאז' במשרד מוביל בתחום הרלוונטי, שגם הוא תחנה הכרחית בדרך לקריירה מוצלחת כעו"ד.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו