חייב מוגבל באמצעים על ידי הוצאה לפועל מה הם ההגבלות והאמצעים?

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

כאשר אדם נקלע לחובות כספיים כבדים ונפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל  על ידי הנושים אך אין לא כל אפשרות להחזיר את החוב ובדיקה וחקירה כלכלית הראו שאין ביכולתו להסדיר את החוב, הוא מוכרז כחייב מוגבל באמצעים על ידי הוצאה לפועל. החייב שאינו מסוגל לשלם את חובו, יוכל לבקש מראש ההוצאה לפועל שיכיר בו כחייב מוגבל באמצעים.

חייב מוגבל באמצעים מוצא את עצמו חשוף להליכים משפטיים שהזוכים הלא הם הנושים נוקטים נגדם ובניהם: צווי מאסר, עיקולים ועוד, ההליכים הללו אינם מאפשרים לחייבים לנהל אורח חיים תקין ומצד שני מאפשרים להם להסדיר את החובות שלהם באופן מסודר.

מה זה להיות חייב מוגבל באמצעים ?

כיוון שהחייב נמצא במצוקה כלכלית מאד קשה המונעת ממנו להחזיר את חובותיו, אך מנגד הזוכה צריך לקבל את כספו בחזרה, ההוצאה לפועל מכירה במצבו ובכך מאפשרת לו להאריך את התקופה של תחשלום החוב ולפרוס את הסכום לתשלומים חודשיים קטנים שהחייב יכול לעמוד בהם, גובה הסכום נקבע על ידי ההוצאה לפועל ואין לזוכה כל אמירה בכך אך יחד עם זאת ההוצל"פ נותנת לזוכה את האפשרות לקיים חקירת יכולת לחייב באמצעות עורך הדין שלו בכדי שהוא יוכל להפריך את טענות החייב לגבי מצוקתו הכלכלית.

אופן פריסת התשלומים

חייב שקיבל את ההכרה בתור חייב מוגבל באמצעים על ידי ההוצאה לפועל, הוא מקבל הארכת לתשלום לפי הפירוט שלהלן:

אם סכום החוב הינו פחות מ – 20 אלף ש"ח, תקופת הפירעון תהיה שנתיים.

אם סכום החוב הינו מעל 20 אלף שח אך אינו עולה על 100 אלף ש"ח תקופת הפירעון תהיה שלש שנים.

כאשר סכום החוב הינו מעל 100 אלף ש"ח תקופת הפירעון תהיה ארבע שנים.

כאמור ההכרזה על חייב כמוגבל באמצעים נועדה מצד אחד לאפשר לחייב לקיים שגרת חיים תקינה במידת האפשר ומצד שני להטיל עליו מגבלות שימנעו ממנו להיקלע לתסבוכת כלכלית נוספת שרק יחמירו את מצבו הכלכלי. מצב זה של הגבלה באמצעים הינה באה לאחר שהחייב לא יכל להסדיר את חובו בהליכים אחרים של ההוצל"פ כמו איחוד תיקים.

לסיכום: אנו ממליצים לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הוצאה לפועל על מנת לבצע את ההכרזה של חייב מוגבל באמצעים בצורה פשוטה ונכונה  על מנת לא לגרום נזק עתידי לחייב אשר רוצה לצאת ממצבו הפיננסי הגרוע .

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו