עורך דין תעבורה לטיפול בדוחות תנועה ודוחות משטרה

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

תשלום דוחות תנועה וקנסות משטרתיים הם אחד מהסיוטים הגדולים מהם חושש כל נהג.

הנזק לכיס שכרוך בתשלום הדוח רובץ על כתפי הנהגים ומהווה משא כבד והצורך לעצור את השגרה כדי להתפנות אל עניינים פקידותיים ובירוקרטיים כמו כיתות רגליים אל הדואר לשלם את הקנס גם הוא מהווה נטל וטרטור מיותר עבור ציבור הנהגים. מהם אותם קנסות תעבורתיים וכיצד קשור לכך עורך דין תעבורה? על כך במאמר זה.

מידע חיוני שכדאי לדעת בנושא דוחות תנועה

דוחות משטרה הם סנקציה שמוטלת על נהגים שעוברים עבירות תעבורה, במטרה להענישם על עצם אי האכיפה של החוק, על היעדר הציות להתנהגות המקובלת בכביש וכדי להרתיעם מלחזור ולבצע את אותה העבירה (או עבירות תעבורה אחרות). גובה הקנסות המוטלים על נהגים בישראל נע מ-100 שקלים ועד 1000 שקלים, כאשר הנוסחא היא שגובה הדו"ח יעלה בקו ישר ביחס לעלייה בחומרת העבירה.
כך למשל, אי אחיזת ההגה בשתי ידיים פירושה קנס של 100 שקלים, נהיגה במהירות מופרזת, בטווח של עד 20 קמ"ש מהמהירות המותרת תחייב את העבריין הנתפס בתשלום קנס של 250 שקלים, נסיעה בשולי הכביש ולא בנתיב התחבורה המסומן תאלץ נהגים לשלם 750 שקלים קנס, דיבור בטלפון הסלולרי ללא דיבורית המותקנת ברכב היא עבירה שתגרור אחריה קנס של 1000 שקלים וכך גם אי חגירה של פעוט עד לגיל שלוש במושב בטיחותי מיוחד תחייב את הנהג בתשלום של קנס בגובה 1000 שקלים.
יש לציין, שקיימים גם דוחות תנועה מסוג ברירת משפט, שאינם מלווים בדרישה לשלם קנס, אלא שיש בהם זימון של עובר העבירה למשפט, במסגרתו יוכל השופט התעבורתי להחליט מהו גובה הקנס שיטיל על העבריין או איזה סוג עונש יטיל עליו (שלילת רישיון, מאסר על תנאי, מאסר בפועל וכו').
בפני נהג שנתפס בביצוע עבירת תעבורה ושהוטל עליו קנס עומדות כמה אפשרויות והן: לשלם, להגיש בקשה לביטול הדו"ח או להגיש בקשה להישפט. האופציות השנייה רלוונטית לנהגים שעברם התעבורתי דל ביותר או שיש הצדקה כזו או אחרת לביטול הקנס שניתן להם. האופציה השלישית רלוונטית לנהגים שיש להם ראיות מזכות, שלא מקבלים את העובדות כפי שנכתבו בדו"ח או שסבורים כי הדו"ח ניתן להם שלא בצדק.

על עבירות תעבורה, קבלת דוחות משטרה ועל הקשר של עורך דין תעבורה לכל זה

אל תוך הקונטקסט הזה נכנס עורך דין תעבורה שיכול לסייע לנהגים שמעוניינים לבקש להישפט באמצעות ייצוגם כראוי בבית המשפט. בשל הקטל בכבישים ולאור "חוצפת הנהיגה" הישראלית הבאה לידי ביטוי בביצוע של עבירות תעבורה לעיתים תכופות- בתי הדין התעבורתיים לא נוטים להקל על הנשפטים ופעמים רבות הם אף עלולים להחמיר את הדין עם נהגים המבקשים להישפט. מעבר לכך, אם יימצאו אותם נהגים אכן אשמים, הסיכויים כי יופחת גובה הקנס שהוטל עליהם הוא קלוש ביותר. לשם כך, אלו שרוצים להיות צודקים (ולא להיות חכמים ופשוט לשלם את הדו"ח) ולמצות את זכויותיהם, ראוי שיפנו לאיש מקצוע בעל השכלה משפטית המתמחה בתחום של דיני תעבורה. עורך דין תעבורה מכיר את פקודת התעבורה על בורייה, על כל החוקים והסעיפים הרבים שהיא כוללת והוא יידע כיצד להשתמש בחוק על מנת להיטיב עם העבריין הנאשם וכדי לחלץ אותו מאשמה ומנשיאה בעונש הכרוך בכך. נהגים שלא מוכנים לקבל את עצם דבר הדו"ח שניתן להם ולא רוצים לראות בכך "גזירת גורל" בעלת אופי דטרמיניסטי יוכלו להתייעץ עם עורך דין, גם אם אינם נוטים לבחור באופציית ההופעה בבית המשפט. לאחר שמיעת פרטי המקרה עורך דין תעבורה יוכל להציג לעובר העבירה את תמונת האפשרויות המלאה העומדת בפניו ולהמליץ לו על דרך הפעולה האפשרית הטובה ביותר עבורו. כך למשל, ישנם נהגים שמקבלים דוחות תנועה שהם לעיתים אינם מוצדקים או שהעובדות מוצגות בהם באופן שגוי ובמקרים כאלה, לעיתים ניסוח מכתב לבית המשפט בעזרתו של עורך דין יוכל לסייע במחיקת סעיף אישום ובביטול הדרישה לשלם קנס. במילים אחרות, עורך דין תעבורה ששולט היטב בתחום של חוקי התעבורה ושיש לו ניסיון עשיר בייצוג עברייני הדרכים יוכל להעניק לכל נהג מתלבט שנדרש לשלם קנס הכוונה והדרכה באשר לדרך הפעולה האולטימטיבית עבורו.

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו