החמרת מדיניות הענישה – עבירות תעבורה

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

החמרת מדיניות הענישה בנושא עבירות תעבורה נובעת מריבוי עבירות שמרכזיותו של הגורם האנושי בהן בולטת ומשמעותית. בתקופה שבה כבישי ישראל הופכים לנחשי אספלט ארסיים ונהגים ונוסעים רבים חשים עצמם כמי שכל יציאה לכביש כמוה כיציאה לקרב, אין ספק כי החמרת הענישה על עבירות תנועה מהווה אחד מגורמי ההרתעה החשובים והאפקטיביים ביותר.

צוות רב מערכתי ששותפים בו נציגים מלשכת עורכי הדין, הנהלת בית המשפט, משטרת ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, פרקליטות המדינה ומשרד התחבורה גיבש באחרונה תכנית שמטרתה להחמיר את הענישה נגד עברייני התנועה.

סעיפים עיקריים בתכנית זו הם:

עונש פסילה של שנתיים למי שנוהגים בשכרות או תחת השפעת סמים, פסילת רשיון עד תום ההליכים למי שמבצעים עבירות תנועה המוגדרות כמסכנות חיים או במקרים של הישנות עבירות של ידי עבריינים, הכללת מספר רב יותר של עבירות שבגינן ניתן לפסול פסילה מנהלית את רשיון הנהיגה של העבריינים, והכללת מספר רב יותר של עבירות שבגינן ניתן להשבית את רכבו של העבריין, פסילת רשיון נהיגה לאלתר למשך 90 יום למי שגרמו בנהיגתם המסוכנת לתאונת דרכים שבה נהרג אדם, ולמשך 60 יום בתאונות שבהם נחבל אדם או נגרם נזק לרכוש.

עוד קובעת התכנית עונשים לנוהגים שלא נותנים זכות קדימה, עוקפים בדרך לא פנויה, חוצים קו הפרדה רצוף, מסכנים אנשים שחוצים כביש במעבר חצייה ועוד.

החמרת הענישה הופכת את הצורך בקבלת ייעוץ על ידי עורך דין תעבורה וייצוגו את הנאשמים במשפט למחויבת המציאות. בקיאותו המעמיקה של עורך דין בכל סעיפי החוק ויכולתו למצוא פרצות בחוקים ולהסתייע בראיות ובנסיבות מקלות התומכות בטענו ההגנה שלו עשויות לגרום להכרעת דין מקלה על מרשו לא אחת להביא לזיכויו. עורכי הדין של משרדנו חתומים על מספר בלתי מבוטל של הצלחות, לרבות במקרים אשר על פניהם זיכוי בהם נראה בלתי סביר ובלתי אפשרי.

במקרים של עבירות מסוימות ניתן להוכיח כי הן לא נגרמו כתוצאה מהעדר שיקול דעת או אף מרשלנות אלא ההיפך- מהפעלת שיקול דעת ומכוונות מכוון ברורה למנוע מה שנחזה להיות תאונה ודאית והסטייה היתה ניסיון למנוע אותה. במקרים אחרים ניתן להוכיח כי נסיעה במהירות מופרזת בוצעה כפיקוח נפש וכהצלת נפשות. כך או כך עורך דין מנוסה ומיומן עשוי להצליח לא פעם לעשות את מה שנחשב ללא ייאמן כי ייתכן ולהוציא את מרשו פטור בלא כלום.

 

 

 

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו